پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی سنگین فرسوده_تریلی

آغاز ثبت نام طرح نوسازی ناوگان خودروهای تجاری فرسوده

مدیر بازاریابی سایپادیزل از آغاز ثبت‌نام از علاقه‌مندان در طرح نوسازی ناوگان خودروهای تجاری فرسوده با تخفیف 7 درصدی خبر داد. ابوذر مصلحی بابیان این خبر تصریح کرد: تمامی دارندگان خودروهای تجاری می‌توانند با مراجعه با سازمان راهداری و دریافت معرفی‌نامه از سوی این سازمان به هرکدام از نمایندگی‌های سایپادیزل مراجعه و نسبت به خرید […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

مدیر بازاریابی سایپادیزل از آغاز ثبت‌نام از علاقه‌مندان در طرح نوسازی ناوگان خودروهای تجاری فرسوده با تخفیف 7 درصدی خبر داد.

ابوذر مصلحی بابیان این خبر تصریح کرد: تمامی دارندگان خودروهای تجاری می‌توانند با مراجعه با سازمان راهداری و دریافت معرفی‌نامه از سوی این سازمان به هرکدام از نمایندگی‌های سایپادیزل مراجعه و نسبت به خرید خودرو موردنظر خود اقدام کنند. وی همچنین یکی از اقدامات مثبت در شیوه پرداخت وام به متقاضیان را ارائه گواهی اسقاط در آخرین مرحله عنوان کرد و افزود: در این حالت خریداران تا آخرین لحظه می‌توانند از خودرو قدیمی خود استفاده و سپس نسبت به اسقاط خودرو خود اقدام کنند. مصلحی در ادامه نیز با بیان اینکه خریداران در این طرح می‌توانند نسبت به خرید خودرو کاوه و  البرز تک و جفت محور و همچنین دانگ فنگ R270  اقدام کنند گفت: در این طرح 7 درصد تخفیف در قیمت خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین 70 درصد قیمت خودرو نیز  به عنوان تسهیلات با سود 21 درصد که 15 درصد به عهده مشتری و 6 درصد به عهده سازمان راهداری است در کمترین زمان ممکن به خریداران داده خواهد شد.
مدیر بازاریابی سایپادیزل همچنین بابیان اینکه سال گذشته بیشترین همکاری را با راهداری درزمینهٔ نوسازی ناوگان تجاری فرسوده داشتیم افزود: به لطف خدا و با توجه به کار کارشناسی که برای شیوه پرداخت این وام انجام شد، تمامی شرایط نوسازی خودروها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که تسهیلات اعطایی از سوی سازمان راهداری به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.
مصلحی درباره بانک‌های عامل معرفی‌شده از سوی سازمان راهداری برای ارائه وام به خریداران گفت: هم‌اکنون بانک‌های توسعه تعاون، اقتصاد نوین و ملت در این طرح شرکت دارند که سایپادیزل تاکنون همکاری بسیار خوبی با بانک توسعه تعاون داشته است، وی همچنین معتقد است اگر شرایط ارائه وام به خریداران تسهیل شود، می‌توانیم در کوتاه‌مدت شاهد از بین رفتن رکود در بازار خودروهای تجاری باشیم
وی همچنین بابیان اینکه21 درصد ناوگان خودروهای سنگین کشور عمر بالای 35 سال دارند که نوسازی آن‌ها از سوی ستاد حمل‌ونقل و سوخت و سازمان راهداری مدنظر قرار دارد تصریح کرد: در کل بیش از 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن با عمر بالای 25 سال در کشور وجود دارد که باید نوسازی شوند.
مصلحی همچنین بابیان اینکه بودجه‌ای که طی 9 سال برای این موضوع در نظر گرفته شده است 2 میلیارد و 762 میلیون دلار است اظهار کرد: در سال 94 اگر 9 هزار دستگاه خودروی دیزلی و کشنده فرسوده از رده خارج شوند معادل 76٫5 میلیون دلار صرفه‌جویی در مصرف انرژی صورت خواهد گرفت که با احتساب نرخ دلار 3 هزار تومان، صرفه‌جویی 25٫5 میلیارد تومانی ایجاد خواهد شد.

مصرف دو برابری گازوییل خودروهای فرسوده

مدیر بازاریابی سایپادیزل در ادامه نیز بابیان اینکه تردد هر یک دستگاه کامیون فرسوده عامل بیش از 20 میلیون تومان اسراف گازوییل در سال است گفت: وضعیت ناوگان حمل‌ونقل بار جاده‌ای کشور مناسب نیست و مصرف سوخت کامیون‌های بالای 35 سال به دلیل فرسودگی ، به بیش از 70 لیتر در 100 کیلومتر نیز می‌رسد ، این در حالی است که در دنیا و حتی محصولات تولیدی جدید کشور بین 30 تا 40 لیتر در 100 کیلومتر است ،اگر فقط مابه‌التفاوت سوختی که توسط این خودروها مصرف می‌شود را محاسبه کنیم اعداد بسیار بالا خواهد بود ، این پول از جیب بیت‌المال هدر می‌رود که باید اصلاح شود. و تعلل دولت و سازمان‌های مرتبط واقعاً برای کشور هزینه دارد.
ابوذر مصلحی در پایان نیز گفت: فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل بار جاده‌ای کشور یکی از عوامل افرایش بهای تمام‌شده واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی کشور و همچنین تصادفات جاده‌ای است.

احتمال افزایش صد درصدی تعداد خودرو تا سال 1404

تصویب طرح کاهش آلایندگی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی