پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مهم ترین مدل های فراری در تاریخ

برای بیشتر علاقه مندان به خودرو ، مدل های مختلف فراری شناخته شده است .این اتومبیل های بسیار گران قیمت ، طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. در طول سال‌های زیادی که شرکت فراری اتومبیل‌های مختلف تولید و عرضه کرده، مدل‌های مختلفی وجود دارند که بیش از سایرین مورد توجه مردم قرار گرفتند. این […]

javankhodro
جمعه - ۱۵ آبان ۱۳۹۴
برای بیشتر علاقه مندان به خودرو ، مدل های مختلف فراری شناخته شده است .این اتومبیل های بسیار گران قیمت ، طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند.

در طول سال‌های زیادی که شرکت فراری اتومبیل‌های مختلف تولید و عرضه کرده، مدل‌های مختلفی وجود دارند که بیش از سایرین مورد توجه مردم قرار گرفتند. این خودروها توانستند خودشان را به عنوان بخشی از تاریخ فراری معرفی کنند. در ادامه به شما  اتومبیل های  بسیار مهم در تاریخ شرکت فراری را معرفی می‌کنیم.

Ferrari 125

اتومبیل Ferrari 125 در سال ۱۹۴۷ تولید شد و به عنوان اولین محصولی به حساب می‌آید که نام فراری روی آن قرار داشت. برای این محصول موتوری با قدرت ۱۱۸ اسب بخار در نظر گرفته شده بود.

Ferrari 125

Ferrari 500

اولین اتومبیل شرکت فراری که بعد از جنگ جهانی دوم به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کرد. در تصویر زیر آلبرتو آسکاری (راننده‌ی معروف) را مشاهده می‌کنید که سوار این خودرو شده است. او با این اتومبیل توانست ۵۰۰ رکورد در ۷ مسابقه‌ی پشت سر هم در سال ۱۹۵۲ از خودش به جا بگذارد.

Ferrari 500

Ferrari 250 GTO

بسیاری از علاقه‌مندان به فراری این محصول را بهترین ساخته‌ی این شرکت می‌دانند. این اتومبیل در سال ۱۹۶۲ ساخته شد و موتوری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار روی آن دیده می‌شد. این محصول فراری به عنوان گران‌ترین خودروی دنیا هم شناخته می‌شود. سال گذشته این اتومبیل با قیمت ۳۸ میلیون دلار به فروش رسید.

Ferrari 250 GTO

Dino 246 GT

این خودرو هم نام فراری را به همراه ندارد، اما یکی از بهترین محصولات این شرکت است. انزو فراری که این اتومبیل را طراحی کرده بود، نام آخرین فرزند خودش را برای این محصول انتخاب کرد. برای این اتومبیل از موتوری با قدرت ۱۹۵ اسب بخار استفاده شده بود.

Dino 246 GT

۱۶۶ Inter

یکی دیگر از خودروهای محبوب فراری ۱۶۶ Inter نام دارد که از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ به فروش می‌رسید. این خودرو اولین محصول فراری بود که توانست به موفقیت بین‌المللی دست پیدا کند. موتور این محصول ۹۰ اسب بخار قدرت داشت.

۱۶۶ Inter

F40

این اتومبیل به مناسبت ۴۰ سالگی فراری ساخته شده بود و به همین دلیل با نام F40 شناخته می‌شود. این خودرو آخرین محصولی بود که انزو فراری (Enzo Ferrari) آن را طراحی کرده بود. فراری این اتومبیل را از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ به فروش می‌رساند. برای آن موتوری با قدرت ۴۷۸ اسب بخار در نظر گرفته شده بود و حداکثر سرعت آن ۳۲۳ کیلومتر برساعت بود.

F40

۲۵۰TR Testarossa

در سال ۱۹۵۷ این خودرو جزو اولین محصولات فراری به شمار می‌رفت که با نام Testarossa راهی بازار می‌شد. نام Testarossa یا «سر قرمز» به موتور قرمز رنگ این خودرو اشاره می‌کرد. این خودرو یک موتور با قدرت ۳۰۰ اسب بخار داشت.

۲۵۰TR Testarossa

Auto Avio Construzione 815

این خودرو نام فراری را روی خودش مشاهده نمی‌کند، اما یکی از اولین محصولاتی به شمار می‌ورد که فراری آن را تولید کرده است.

Auto Avio Construzione 815

۳۰۸GTS

این خودرو در سال ۱۹۷۷ ساخته شده است. این خودرو یکی از محبوب‌ترین محصولات فراری است که خیلی‌ها آن را می‌شناسند. این اتومبیل از یک موتور V8 با ۲۵۵ اسب بخار بهره می‌برد.

۳۰۸GTS

LaFerrari

این اتومبیل یک میلیون دلاری یکی از بهترین خودروهای ساخته شده در قرن ۲۱ به شمار می‌رود. در حال حاضر LaFerrari اولین و تنها خودروی هیبریدی فراری است. برای این خودرو از موتوری با قدرت ۷۸۹ اسب‌بخار استفاده شده که در کنار آن یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار مشاهده می‌شود. این خودرو در کمتر از سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این اتومبیل هم ۳۴۹ کیلومتر برساعت است.

LaFerrari

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی