پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن P1

پایان تولید مک لارن P1 پس از ساخت 375 دستگاه

شرکت مک لارن اعلام نمود تولید خودروی سوپراسپرت مک لارن P1 پس از ساخت 375 دستگاه به پایان رسید. تمامی 375 دستگاه زمانی که در تابستان 2013 فروش آنها آغاز شد به فروش رسیده و در حال حاضر ما شاهده نخستین و آخرین دستگاه آن به رنگ های نقره ای و نارنجی هستیم. به گفته […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

شرکت مک لارن اعلام نمود تولید خودروی سوپراسپرت مک لارن P1 پس از ساخت 375 دستگاه به پایان رسید. تمامی 375 دستگاه زمانی که در تابستان 2013 فروش آنها آغاز شد به فروش رسیده و در حال حاضر ما شاهده نخستین و آخرین دستگاه آن به رنگ های نقره ای و نارنجی هستیم.

به گفته کمپانی خودروها مطابق با سفارش مالکان ساخته شده و برای ساختشان 17 ساعت زمان صرف می‎شد. همچنین مرکز تولید مک لارن نیز در هر روز یک دستگاه را به تولید می رساند.

در کنار این 375 مدل تولیدی، مک لارن 13 دستگاه نمونه آزمایشی، 5 نمونه اولیه و 3 نمونه پیش تولید شده از P1 را ساخته است.

برای ساخت هر دستگاه 105 نفر دست داشتند و در سالن رنگ برای رنگ پایه 7الی 8 لیتر و رنگ تکمیلی 8 الی 9 لیتر مصرف می شد. برای برخی از مدل ها فرآیند رنگ آمیزی 5 روز زمان می برد تا نهایت دقت در این قسمت انجام گیرد.

محبوبترین رنگ نیز زرد آتشفشانی اعلام شد که به نظر مورد توجه بسیاری قرار گرفت. در طول توسعه مک لارن کمتر از 620 هزار کیلومتر را برای تست اتومبیل سپری نکرده است.

از این 375 دستگاه 34 درصد در امریکا، 26 درصد در اروپا، 13 درصد در خاورمیانه / آفریقا و 27 درصد در آسیا / اقیانوسیه به فروش رسید.

مک لارن همچنین در پایان افزود ساخت P1 GTR مراحل نهایی خود را طی کرده و در هفته های آینده به پایان می‌رسد.

منبع : Motor1

برچسب‌ها : P1مک لارنمک لارن p1

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی