پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شارژ خودروی برقی

شارژ 15 دقیقه ای خودروهای برقی

مشکل کمبود ایستگاه های شارژ خودرو و زمان بر بودن این فرآیند یکی از مهمترین مشکلات استفاده از خودروهای برقی است اما حالا محققان سوئیسی روشی را ابداع کرده اند که شارژ خودرو را در عرض 15 دقیقه ممکن می کند. به نقل از کامپیوترورلد، یکی از دلایل مهم عدم اقبال به خودروهای برقی تا […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۴

مشکل کمبود ایستگاه های شارژ خودرو و زمان بر بودن این فرآیند یکی از مهمترین مشکلات استفاده از خودروهای برقی است اما حالا محققان سوئیسی روشی را ابداع کرده اند که شارژ خودرو را در عرض 15 دقیقه ممکن می کند.

به نقل از کامپیوترورلد، یکی از دلایل مهم عدم اقبال به خودروهای برقی تا به حال مدت زمان طولانی است که باید برای شارژ این نوع خودروها سپری کرد. اما محققان موسسه فدرال تحقیقات فناوری در لوزان سوییس یک ایستگاه شارژ 4.5 مگاواتی برق خودرو را طراحی کرده اند که معطلی برای تکمیل شارژ در آن به اندازه مدت زمانی است که برای بنزین زدن نیاز است.

(اگرچه ساخت چنین ایستگاهایی بسیار هزینه بر خواهد بود ولی علاوه بر افزایش تمایل رانندگان به خرید خودرو برقی، کاهش زمان شارژ امکان سرویس دهی به تعداد بیشتری خودرو را فراهم می کند که سبب می شود به تعداد ایستگاه کمتری نیز نیاز باشد.)

البته چنین ایستگاهی به اندازه 4500 ماشین لباس شویی برق مصرف می کند و تامین و مدیریت چنین میزان بالایی از انرژی خود یک چالش دیگر است. برای حل مشکلات احتمالی چنین پمپ برقی، محققان سیستمی برای ذخیره سازی برق طراحی کرده اند که بتواند ورود و خروج جریان برق را تنظیم کند.

باتری های فعلی مورد استفاده در خودروها از نوع لیتیومی هستند که با تغییراتی می توان از آنها برای شارژ سریع خودرو استفاده کرد. پیش از این شرکت تلسا هم فناوری خاصی را برای شارژ سریع خودروهای برقی به ثبت رسانده بود، این فناوری که سریع ترین فناوری شارژ خودرو معرفی شده شارژ نسبی خودروهای تلسا مدل اس سدان را در 30 دقیقه ممکن می کند. این میزان شارژ برای طی کردن یک مسیر 270 کیلومتری کافی است. اما شارژ کامل خودرو با استفاده از این فناوری به 75 دقیقه زمان نیاز دارد.

منبع: فارس

غشاهای نانو کامپوزیتی ، تحول سوختی در دست دانشگاه امیرکبیر

خودروی برقی نیسان به امریکا می رود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی