پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

peugeot-208-پژو 208

اعلام قیمت سه خودروی پژو -ایران خودرو

مدیرعامل ایران‌ خودرو قیمت سه خودروی پژو 301، پژو 208 و پژو 2008 را اعلام کرد و گفت زمان خرید این خودروها اسفند 95 تا اردیبهشت 96 خواهد بود. هاشم یکه‌ زارع در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شکبه خبر در مورد جزئیات انعقاد قرارداد ایران خودرو با پژو فرانسه گفت: این قرارداد دارای ویژگی‌هایی است […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

مدیرعامل ایران‌ خودرو قیمت سه خودروی پژو 301، پژو 208 و پژو 2008 را اعلام کرد و گفت زمان خرید این خودروها اسفند 95 تا اردیبهشت 96 خواهد بود.

هاشم یکه‌ زارع در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شکبه خبر در مورد جزئیات انعقاد قرارداد ایران خودرو با پژو فرانسه گفت: این قرارداد دارای ویژگی‌هایی است که امضای آن سبب شد تا سرمایه خارجی وارد کشور شود. از سوی دیگر، علاوه بر اشتغال زایی در کشور سبب ارتقای سطح تولید و نیز انتقال دانش فنی براساس منویات مقام معظم رهبری که همان اقتصاد مقاومتی است.
 پژو 301-peugeot-301
وی تصریح کرد: در این قرارداد تولید سه مدل از محصولات پژو دیده شده که یکی از آنها پژو ۳۰۱ است که قیمت آن را در شرایط فعلی ۵۸ میلیون تومان پیش‌بینی می‌کنیم.
یکه‌زارع ادامه داد: پژو ۲۰۸ نیز یکی دیگر از محصولات مورد توافق است که قیمت آن ۶۸ میلیون تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این پژو ۲۰۰۸ به عنوان محصول مشترک دیگر با قیمت ۷۷ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
2017-Peugeot-2008_پژو 2008

پژو 2008

مردم برای دریافت محصولات جدید ایران خودرو با مشارکت پژو می توانند از اسفند ۹۵ تا اردیبهشت ۹۶ این محصولات را خریداری کنند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین ادامه داد: یکی از ویژگی های دیگر این قرارداد این است که فرانسوی ها با شرکت ایران خودرو طرف نیستند؛ بلکه در قالب تاسیس یک شرکت مشترک بین دو طرف ایرانی و فرانسوی، سود حاصل از فروش به صورت نصف نصف تقسیم می شود که در طول سال اول، تنها ۴۰ درصد خودروی تولید بومی است و در چهارسال این درصد به عدد ۷۰ می رسد و به همین اندازه تراز مالی شرکت نیز مثبت می شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در ۴ سال آینده قرار است در مجموع  ۲۰۰ هزار خودرو تولید کنیم که از این تعداد یک ‌سوم صادر و دو سوم دیگر به مصرف داخل خواهد رسید. در سال ۹۲ قطعه‌سازان معادل ۷۰۰ روز کاری از ایران‌خودرو طلب داشتند و حجم خودروهای ناقص بسیار بالا بود اما با تغییر مدیریت طلب قطعه‌ سازان به ۱۲۰ روز کاهش یافت و ۲۰ هزار نیرویی که از قطعه‌سازان به دلیل کاهش تولید اخراج شده بودند، به سر کار خود برگشتند.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۳ هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نشد و در همین سال نیز بیش از یک‌هزار میلیارد تومان کاهش هزینه صورت گرفت و بدهی از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
یکه‌زارع با بیان اینکه در قرارداد امضا شده با شرکت پژو یک بسته حمایتی – خسارتی پیش‌بینی شده است، افزود: در این بسته ۲۰۰ میلیون یورو خسارت دیده شده است.
مدیرعامل ایران‌خودرو در حالی از پیش‌بینی خسارت ۲۰۰ میلیون یورویی در قرارداد مشترک با پژو خبر داد که برآوردهای انجام شده از خسارت ۸۰۰ میلیون یورویی ایران به دنبال خروج یک شبه کارشناسان پژو حکایت دارد.
مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: از جمله نکات مثبت این قرارداد امضای تفاهمنامه هایی با دو دانشگاه شریف و امیرکبیر است. ما به دنبال ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت هستیم و از یک سال پیش نیز همزمان با مذاکره با پژو این طرح را هم پیش برده ایم.
یکه زارع با بیان اینکه تمام پولی را که از مردم گرفته اند دوباره به چرخه تولید بازگشته است، تاکید کرد: به جرات می‌توان ادعا کرد ۸۹ درصد از وجه دریافتی در اختیار قطعه سازان قرار گرفت و مابقی نیز به فولاد مبارکه پرداخت شد.

بنز و فیات در راه ایران خودرو

وی شرکت فیات را به عنوان شریک جدید ایران‌ خودرو معرفی کرد و خاطرنشان کرد: در همکاری ایران‌خودرو با بنز نیز موضوع تولید مشترک به طوری دیده شده که ۵۱ درصد سهام متعلق به شرکت بنز باشد.
به گفته وی، در سال‌های پیش رو و در شرایط پسابرجام، محصولاتی با برند ایران‌ خودرو بتوانند روانه بازار شود، این در حالی است که شهریور سال ۹۲ سهم ایران‌ خودرو از بازار صادرات کشور ۳۶ درصد بود که اکنون به ۵۴ تا ۶۵ درصد رسیده و قرار است در ۷ سال آینده به ۷۰ درصد افزایش یابد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی