پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو فرودگاه مهرآباد

مترو مهرآباد 24 اسفند افتتاح می شود.

شهردار تهران با ذکر گشایش مترو مهرآباد در 24 اسفند اعلام کرد دولت قول 1000 واگن مترو به شهرداری داده است که اگر به قول خود عمل کند ظرفیت مترو دو برابر می شود. به نقل از فارس ،محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ۵۷ دستگاه واگن مترو تهران و حومه اظهار داشت:‌ از حضور […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۴

شهردار تهران با ذکر گشایش مترو مهرآباد در 24 اسفند اعلام کرد دولت قول 1000 واگن مترو به شهرداری داده است که اگر به قول خود عمل کند ظرفیت مترو دو برابر می شود.

به نقل از فارس ،محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ۵۷ دستگاه واگن مترو تهران و حومه اظهار داشت:‌ از حضور مردم برای حماسه‌ای که در روز ۷ اسفند رقم زدند، تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدواریم افرادی که رأی آوردند بتوانند جواب محبت مردم را بدهند.

وی افزود: امید است ما مسئولین نیز در هر قسمت فعالیت می‌کنیم در حل مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی اقدام کنیم، چرا که مردم تحت فشار مسائل اقتصادی و معیشتی هستند.

قالیباف خاطر نشان کرد: هر سال در دو نوبت تعدادی واگن به شهر تهران اضافه می‌شود که در آغاز سال تحصیلی که بهار علم و دانش است،‌برای ارائه خدمات بهتر واگن‌هایی به مترو اضافه می‌شود و در نوبت دوم نیز پایان هر سال با تمام مشکلاتی که موجود است، تعدادی واگن به حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با ورود این ۵۷ واگن به مترو ظرفیت جدیدی به حمل و نقل  عمومی اضافه می‌شود و در روز ۲۰۰ هزار مسافر بیشتر جابه‌جا خواهد شد و امیدواریم بتوانیم بیش از این نیاز انجام وظیفه کنیم.

شهردار تهران افزود: بنده هر روز در ایستگاه مترو استقبال مردم و حجم زیاد مسافران را می‌بینم و این حجم از مشکلات مردم در مترو از غصه‌های مدیریت شهری است.

قالیباف افزود: زیرساخت‌هایی که امروز ساخته شده است اگر به درستی استفاده شود می‌توانیم ظرفیت فعلی را سه برابر افزایش دهیم.

وی افزود: اعتبارات برای ما محدودیت‌هایی ایجاد کرده است، در بخش بهره‌برداری و سایر بخش‌ها باید از حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

شهردار تهران افزود: انشاءالله قول دولت مبنی بر خرید واگن با توجه به گشایش‌های پولی که اتفاق افتاده است انجام شود و بتوانیم هزار واگن خریداری کنیم وی این تعداد ظرفیت فعلی مترو را دو برابر افزایش می‌دهد، چرا که مردم در حال حاضر با زحمت بسیاری این مسیر را طی می‌کنند.

قالیباف بیان داشت: در بودجه سال ۹۵، شورای شهر موافقت کرد در حوزه مترو که در گذشته تمامی سرمایه‌گذاری از محل بودجه شهرداری و دولت بود، بخشی از خطوط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود و در این سرمایه‌گذاری اولویت نخست ما ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران داخلی است و شهرداری تضمین این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد.

وی گفت: با این مصوبه بخش خصوصی نیز می‌تواند در مترو ورود پیدا کند و قطعاً بخشی از مشکلات مردم در بخش حمل و نقل عمومی با سرعت بیشتری حل می‌شود.

شهردار تهران افزود: به جای اینکه شهرداری سرمایه‌گذاری و تولید خدمت کند و خود نیز خدمت خود را بخرد بخش خصوصی ورود پیدا می‌کند و شهرداری قطعاً این خدمات را خریداری می‌کند.

قالیباف افزود: ما از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم که نسبت به خرید اقدام کند و اگر در داخل این ظرفیت سرمایه‌گذاری نباشد در اولویت دوم از سرمایه‌گذاران خارجی برای این سرمایه‌گذاری استفاده خواهیم کرد ولی ترجیح ما این است که با سرمایه ایرانی این کار انجام شود.

وی افزود: یکی دیگر از موافقت‌های صورت گرفته سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ITS (سیستم حمل و نقل هوشمند) شهر است و قطعاً سرعت کار را به چند برابر افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: تکنولوژی آنقدر شتابش زیاد است و تغییرات آن به سرعت پیش می‌رود بخشی از تجهیزات قبل از اینکه استفاده شود نسل آن منقرض و شیوه‌های جدیدی استفاده می‌شود.

شهردار تهران افزود: بخش خصوصی می‌تواند در قسمت ITS شهر تهران نیز سرمایه‌گذاری کند و قطعاً شهرداری از آن خرید خدمت می‌کند.

در ادامه شهردار تهران در جمع خبرنگاران درباره افتتاح فرودگاه مهر‌آباد اظهار داشت: خط مترو فرودگاه مهرآباد در ۲۴ اسفند افتتاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: واگن‌هایی که در این خط کار می‌کنند قابلیت این را دارند که بدون راننده و یا با راننده مسیر خود را طی کنند.

قالیباف گفت: زیرساخت‌های خوبی در خطوط مترو ایجاد شده است و در هر دو دقیقه یک قطار در ایستگاه حضور داشته باشد، ولی در حال حاضر به دلیل مشکلات هر ۱۵ و یا ۵ دقیقه در فاصله ورود قطار در داخل ایستگاه است.

شهردار تهران افزود: در حال حاضر هزار و ۲۰ واگن در شهر فعال است که ظرفیت آن را داریم به ۳ هزار واگن افزایش یابد و با این اقدام ظرفیت جابه‌جایی ما به بیش از ۷ میلیون نفر مسافر برسد.

وی افزود: با افتتاح خطوط ۶ و ۷ مترو نیز قطعاً ظرفیت جابه‌جایی مسافر به ۱۰ میلیون نفر در روز می‌رسد.

وی درباره استفاده این ۵۷ واگن، گفت: در خطوط ۳ و ۴ واگن‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیدند استفاده خواهد شد.

قالیباف خاطر نشان کرد: امروز ۶۰ درصد واگن‌ها توسط ظرفیت‌های فنی داخلی ساخته می‌شود و ظرفیت آن را داریم که ۱۰۰ درصد آن تولید داخل باشد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: اگر دولت به وعده خود عمل کند و هزار واگن به خطوط مترو اضافه شود، خدمات بهتری را می‌توانیم ارائه دهیم.

وی افزود: با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص مذاکراتی داشته‌ایم که امید است به سرانجام برسد.

قالیباف درباره افتتاح ایستگاه نمایشگاه شهر آفتاب، گفت: امید است قبل از ۱۰ روز پایانی سال نمایشگاه شهر آفتاب به بهره‌برداری برسد تا شهروندان بتوانند از این خط استفاده کنند.

شهرداری تهران این آمادگی را دارد که خطوط ۶ و ۷ مترو را به بخش خصوصی واگذار کند و پس از بهره‌برداری این خطوط این آمادگی وجود دارد که خط ۸ و ۹ که مطالعات ساخت آن در حال انجام است نیز به بخش خصوصی واگذار شود.

افتتاح خط مترو فرودگاه مهرآباد در چند روز آینده

افتتاح مترو مهرآباد تا پایان سال

برچسب‌ها : مترومترو مهرآباد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی