پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمدرضا ممدوحی_معاون سازمان ملی استاندارد

با افزایش استاندارد خودرو، واردات خودرو سخت گیرانه می شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اعلام کرد در سال 95 در واردات خودرو سخت گیرانه تر عمل کنیم تا خودرو با ایمنی و کیفیت بالاتر به کشور وارد شود. محمدرضا ممدوحی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با اشاره به برنامه های این سازمان در سال 95 گفت:یکی از اولویت های ما […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اعلام کرد در سال 95 در واردات خودرو سخت گیرانه تر عمل کنیم تا خودرو با ایمنی و کیفیت بالاتر به کشور وارد شود.

محمدرضا ممدوحی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با اشاره به برنامه های این سازمان در سال 95 گفت:یکی از اولویت های ما در سال آینده سختگیری بیشتر در واردات خودرو است.
وی افزود: در کشور 55 استاندارد برای تولید خودرو باید رعایت شود که واردات نیز تابع این استانداردها است اما به طور کلی در خودرو های وارداتی محدودیتی نداریم و می توانیم استاندارد های بیشتری را اعمال کنیم.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به افزایش 30 استاندارد برای خودرو در سال آینده گفت: این 30استاندارد در داخل استاندارد مادری تعریف می شود که استاندارد کل خودرو را شامل می شود و مطابق با استاندراد های روزاروپا خواهد بود و تعداد آن به بیشتر از 82 استاندارد خواهد رسید.
ممدوحی تصریح کرد: سعی ما بر این است که در واردات خودرو سخت گیرانه تر عمل کنیم تا خودرو با ایمنی و کیفیت بالاتر به کشور وارد شود.
وی با اشاره به استاندارد واردات کالاهای مصرفی گفت:در این نوع کالاها در قوانین ما استانداردهای ملی ما پایه است و محدودیتی در واردات کالا با استانداردهای بالاتر وجود ندارد اما در واردات کالاهای مصرفی باید حداقل استانداردهای ملی رعایت شود.
ممدوحی به این نکته نیز اشاره کرد که اگرجایی حس شود که استاندارد ملی ما در واردات باید ارتقا پیدا کند به سمت استاندارد های بالاتر حرکت می کنیم و استاندرادهای ملی خود را ارتقا می دهیم.
وی ادامه داد:در سال آینده باید دراستانداردهای کالای تولید داخلی نیز تجدید نظر شود چرا که منابع آن مربوط به سال های قبل بوده و الان ارتقا یافته و در دستور کار معاونت تدوین است که در حال تجدید نظر است و نتایج آن در سال آینده اعلام می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی