پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقام معظم رهبری_دیدار با کارگران_اردیبهشت 95

مخالفت رهبر معظم انقلاب با واردات خودرو آمريكايي ، اظهار بي اطلاعي مسئولان

وزیر صنعت و معدن و رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، در خصوص واردت خودرو آمريكايي به ایران اظهار بی اطلاعی کرده اند و وزیر صنعت اعلام کرده است یا مجوز لغو می شود یا از آن شرکت خواسته می شود از آن مجوز استفاده نکنند. به گزارش خبرگزاری میزان، این در حالی است که رئیس انجمن […]

سهیل زنگنه
پنجشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

وزیر صنعت و معدن و رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، در خصوص واردت خودرو آمريكايي به ایران اظهار بی اطلاعی کرده اند و وزیر صنعت اعلام کرده است یا مجوز لغو می شود یا از آن شرکت خواسته می شود از آن مجوز استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاری میزان، این در حالی است که رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در اواخر فروردین ماه طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های رسمی از واردات یکی از برندهای خودرو امریکایی به واسطه گری کشور کره جنوبی خبر داده بود.

از همین رو، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور به قضیه وارد کردن خودروهای امریکایی اشاره و بیان داشتند: خود امریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و پر استهلاک بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.

ایشان افزودند: مدیران و مسئولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه ها وارد می شود، بایستند و جداً نگذارند این قبیل مسائل انجام شود.

نکته جالب پس از سخنان رهبر معظم انقلاب به و واکنش نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت مربوط می شود که طی مصاحبه ای در روز گذشته در زمینه واردت خودرو های آمریکایی به ایران گفت: من خودم نمی‌دانستم که این مجوزها صادر شده. بنابراین دستور پیگیری دادم.  ظاهراً در سال 93 یک شرکتی درخواست واردات خودروهای آمریکایی از طریق یک کشور ثالث را ارائه داده بود و اواخر سال 94 این مجوز داده شد. البته هنوز نمی دانم که این خودرو وارد شده است یا نه.

وی افزود: یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم و یا بگوییم از آن استفاده نکند.

پیگیری های خبرنگار ما از فعالان این عرصه تاکنون،جز سکوت این افراد نتیجه دیگری نداشته،ولی با این حال امیدواریم این سکوت سنگین به زودی شکسته شود تا پاسخگوی سوالات مطرح شده باشند.

گفتنی است بر اساس آمار گمرک در سال گذشته هفت دستگاه خودرو سواری در دو ماه پایانی سال و پس از اجرای برجام به ارزش ۶۲۸ هزار و ۵۸۹ دلار با برندهایی از جمله ب ام و و تویوتا کمری هیبرید از کشور ایالت متحده آمریکا به ایران وارد شده است.

مجوز واردات شورولت صادر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی