پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماشین چسبناک گوگل

ماشین چسبناک گوگل ، حافظ جان افراد پیاده

گوگل قصد دارد به جلوی خودروهای خودران خود نوعی چسب اضافه کند که در اثر برخورد به عابران پیاده آنها را از افتادن و برخورد با زمین حفظ نماید. به نقل از خبرآنلاین، طبق تصویری که مشاهده می‌کنید گوگل قصد بکار گیری چسب مخصوص در قسمت جلوی خودروی خودران خود را دارد تا هنگام تصادف […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۵

گوگل قصد دارد به جلوی خودروهای خودران خود نوعی چسب اضافه کند که در اثر برخورد به عابران پیاده آنها را از افتادن و برخورد با زمین حفظ نماید.

به نقل از خبرآنلاین، طبق تصویری که مشاهده می‌کنید گوگل قصد بکار گیری چسب مخصوص در قسمت جلوی خودروی خودران خود را دارد تا هنگام تصادف با عابر، بتواند مانع از پرت شدن عابر و صدمه دیدن وی شود.

به گفته کارشناسان اغلب پس از تصادف و وارد آمدن ضربه دوم و یا پرت شدن عابر پس از تصادف منجر به جراحت و یا مرگ می‌شود و اگر این چسب روی خودرو به‌کار گرفته شود می‌تواند مانع از بروز ضربه دوم شده و از مرگ جلوگیری کند.

لایه چسب قسمت جلوی خودرو را پوشش می‌دهد و البته خودش زیرپوشش خاص قرار می‌گیرد تا در صورت برخورد، فعال شود تا در صورت برخورد حشرات، برگ درختان و پرندگان دچار خرابی چسب نشود.

۵۷ خودروی خودران گوگل تاکنون ۱٫۵ میلیون مایل فعالیت داشته و با چندین تصادف روبرو شده و در برخی شهرها با ممانعت قانونی روبرو شده است و به همین دلیل مدیران گوگل تلاش دارند تا مشکلات مذکور را با ابداعات نوین حل کنند.

گوگل سال ۲۰۲۰ را برای خودروهای خودران خود برای استفاده عموم تعریف کرده و رقبایی مانند تسلا، اوبر، اپل و … را پیش روی خود دارد.

کیسه هوای هوشمند ، ایمنی فراتر از قبل

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • سرافراز | 03/03/1395 در 04:55

    سلام
    ما یک برنامه ذکر شمار برای سیستم عامل اندروید نوشتیم که میتونه حتی با گوشی که صفحش خاموشه هم ذکر بشماره، حت بدون فشار یک دکمه ! به هیچ عنوان باتری اضافه مصرف نمیکنه و خلاصه در نوع خودش بی همتاست. میتونه جای دستگاه های ذکر شمار چینی رو بگیره. رایگان هم هست. لطفا توی سایت محبوبتون معرفیش کنید.
    این لینکشه:
    https://cafebazaar.ir/app/alfredo.uzumaki.app.bishomar/?l=fa

کیوسک مطبوعاتی