پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ویسمن-موتور-گروه-بهمن

ویسمن موتور بیشتر سهام گروه بهمن را خرید

سهام گروه بهمن که از 15 اسفند 94 برای فروش گذاشته شده بود در مزایده به ویسمن موتور واگذار شد. سهام این شرکت برای بسیاری از خودروسازان خارجی جذابیت فراوانی دارد. به نقل از میزان ،نخستین آگهی مزایده واگذاری سهام گروه بهمن در پانزدهم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و برنده ای که توانایی […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۵

سهام گروه بهمن که از 15 اسفند 94 برای فروش گذاشته شده بود در مزایده به ویسمن موتور واگذار شد. سهام این شرکت برای بسیاری از خودروسازان خارجی جذابیت فراوانی دارد.

به نقل از میزان ،نخستین آگهی مزایده واگذاری سهام گروه بهمن در پانزدهم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و برنده ای که توانایی مالی ، تخصصی و فنی لازم برای تملک و اداره سه شرکت سرمایه گذاری اندیشه فردا – سرمایه گذاری توسعه انرژی هور – فن پردازان بهمن را داشته باشد در بر نداشت.  پس از این اتفاق شرکت واگذار کننده که به دلیل بدهی و نیاز به منابع مالی برای انجام سایر فعالیت های خود با محدودیت نگهداری سهام روبرو بود، این فرآیند را به موسسه مالی و اعتباری کوثر واگذار کرد.  در همین راستا از آنجا که موسسه اعتباری کوثر استراتژی بنگاه داری نداشته و می بایست خود را با ضوابط ابلاغی بانک مرکزی تطبیق دهد نسبت به واگذاری سهام شرکت های تملک شده اقدام کرد.  بر اساس این گزارش آگهی مزایده دوم واگذاری صد در صد سهام سه شرکت فوق الذکر ( مالک ۶۲/۲ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری بهمن ) در هجدهم خرداد ماه با اعلام سپرده ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت در مزایده و با افزایش ۸۲ میلیارد تومانی نسبت به دور اول در رسانه های دنیای اقتصاد و اطلاعات منتشر شد که کنسرسیوم ” ویسمن موتور” با رعایت شرایط  مندرج در مزایده حاضر شد و در نهایت برنده مزایده شد.

شایان ذکر است در اسناد آگهی مزایده فوق مبلغ کل مزایده بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان و مبلغ نقدی معامله ۳۰۰ میلیارد تومان و پرداخت مابقی ارزش سهام واگذاری طی اقساط مساوی ۶ ساله با سود ۱۶% اعلام شده بود.  واگذاری شرکت سرمایه گذاری بهمن در شرایطی به سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی انجام شد که بسیاری به دنبال خریداران خارجی برای سهام شرکت های خودروساز هستند.  به گفته مسئولان ویسمن موتور، هدف این شرکت از خرید این سهام این است که با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ظرفیت و قابلیت های قطب سوم خودروسازی کشور را از قوه به فعل درآورد و همچنین آثار تحریم ها را از چهره گروه بزداید.  لازم به ذکر است در نهایت فرآیند این واگذاری، دقایقی پیش با انجام آخرین اقدامات مربوط به تبادل قرارداد و تنظیم صورت جلسات انتقال سهام و امضای دفاتر به پایان رسید.

فروش سهام گروه خودروسازی بهمن، سقوط یا تعالی؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی