پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز AMG GT R

AMG GT R دستپخت جدید مرسدس بنز

مرسدس بنز به تازگی پرده از AMG GT R برداشته. این خودرو مرزی میان کوپه های اسپرت و سوپر اسپرت به شمار می رود و با وزن کمتر و قدرت بیشتر نسبت به سایر نسخه ها، سعی در تسخیر قلب عاشقان هیجان دارد. مرسدس بنز با معرفی AMG GT فصل جدیدی در کلاس کوپه های […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۸ تیر ۱۳۹۵

مرسدس بنز به تازگی پرده از AMG GT R برداشته. این خودرو مرزی میان کوپه های اسپرت و سوپر اسپرت به شمار می رود و با وزن کمتر و قدرت بیشتر نسبت به سایر نسخه ها، سعی در تسخیر قلب عاشقان هیجان دارد.

مرسدس بنز با معرفی AMG GT فصل جدیدی در کلاس کوپه های اسپرت خود آغاز کرد. بعد از معرفی نسخه معمولی و نسخه S حالا نوبت به سومین عضو نا آرام از خانواده AMG GT رسیده که همزمان با شروع جشنواره سرعت گوود وود معرفی شده است. AMG GT R که در محافل عمومی با رنگ سبز مات به نمایش در آمده، هیولایی است با قدرت بیشتر، وزن کمتر و چهره ای خشن تر نسبت به نسخه S. در نمای ظاهری شاهد تغییراتی نظیر سپرهای حجیم تر و ورم کرده نسبت به نسخه های عادی هستیم. اسپویلر ثابت کربنی  هم جای باله متحرک را گرفته. در گرافیک چراغ ها هم تغییراتی جزیی داده شده تا چهره این هیولای خون آشام ترسناک تر از قبل به نظر برسد. جلو پنجره بزرگ با طراحی متفاوت هم گل سرسبد تغییرات این کوپه دوست داشتنی به شمار می رود که در نسخه R بیشتر به خودروهای مسابقه ای مرسدس بنز نزدیک شده است. رینگ های 19 اینچی در جلو و رینگ های 20 اینچی عقب هم چاشنی ظاهر اسپرت نسخه R است. همه این تغییرات علاوه بر آیرودینامیک بهتر، وزن کمتری را هم برای AMG GT R به ارمغان آورده که 50 کیلوگرم سبک تر از قبل است.
تغییرات فضای کابین هم جذابیت هالی خاص خودش را دارد اما به گستردگی تغییرات چهره GT R نیست. در فضای کابین به استفاده از دوخت متفاوت و پوشش جیر و آلکانترا بسنده شده است.

مرسدس بنز AMG GT R

مرسدس بنز AMG GT R
تغییرات AMG GT R تنها به موارد ظاهری و بزک هایی از این قبیل محدود نشده، بلکه قلبی پر تپش تر از قبل در سینه دارد. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری که به سیستم پرخوران مجهز شده، برای ایجاد هیجان بیشتر و ثبت رکوردهای جدید تغییراتی پیدا کرده و حالا قادر است 577 اسب بخار قدرت تولید کند که این عدد نسبت به نسخه S رشد 74 اسبی قدرت موتور را نشان می دهد. گشتاور 699 نیوتون متری نیر با افزایش 50 واحد بیشتر نسبت به قبل، توسط گیرباکس 78 سرعته دو کلاچه بی رحمانه به محور عقب منتقل می شود و بهترین وسیله برای دود کردن تایرهای گران قیمت میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 به شمار می رود. جالب است بدانید این تایرهای جدید 2 برابر تایرهای استفاده شده در نسخه قبلی عمر می کنند.

وزن کمتر و پرفرومنس بهتر نسبت به سایر نسخه ها، دست به دست هم داده اند تا AMG GT R  1554 کیلوگرمی ظرف 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. این یعنی این نسخه مسابقه ای 0.2 ثانیه از مدل S سریع تر است. سقف سرعت هم در این مدل هیجان انگیز بالاتر رفته و حالا می توانید سرعت 318 کیلومتر در ساعت را با AMG GT R تجربه کنید و با اختلاف 10 کیلومتر بیشتر به راننده AMG GT S لبخند بزنید. با تمام این شرایط، نگران کنترل کردن این کوپه 160 هزار دلاری نباشید. این وظیفه را به ترمزهای قدرتمند مجهز شده به دیسک های سوراخدار 390 میلی متری در جلو و 360 میلی متری در عقب بسپارید.

مرسدس بنز AMG GT R

مرسدس بنز AMG GT R

AMG GT R رقبایی نظیر پورشه 911 GT3 و R8 را در مقابل خود می بیند.

مک لارن 570GT با قیمت پایه 154 هزار پوندی

سوپر اسپرت ایرانی در نمایشگاه جهانی خودرو

دایملر در دادگاه ثبت اختراع شکست خورد


مرسدس بنز AMG GT R

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی