پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتور سیکلت ها گارانتی می شوند

گارانتی برای موتور سیکلت ها

تعدادی از موتور سیکلت ها بدون گارانتی در بازار عرضه می شوند و هیچ گونه خدمات پس از فروشی به آن ها تعلق نمی گیرد. اما تولید کنندگان موتور سیکلت از این پس باید محصولات خود را حداقل یک سال گارانتی کنند. به نقل از ایسنا، با وجود اینکه به طور معمول خودروسازها و وارد […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۵

تعدادی از موتور سیکلت ها بدون گارانتی در بازار عرضه می شوند و هیچ گونه خدمات پس از فروشی به آن ها تعلق نمی گیرد. اما تولید کنندگان موتور سیکلت از این پس باید محصولات خود را حداقل یک سال گارانتی کنند.

به نقل از ایسنا، با وجود اینکه به طور معمول خودروسازها و وارد کنندگان خودرو محصولات خود را گارانتی می کنند، اما شاهد این هستیم که بعضی از موتورسیکلت های عرضه شده در کشور فاقد هرگونه تضمین و گارانتی هستند.
این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است. به این صوورت که از این پس تمام عرضه‌کنندگان موتورسیکلت ملزم شده‌اند محصول خود را به مدت حداقل یک سال، گارانتی کنند.

در این زمینه در ماده ۱۲ این قانون تاکید شده است:”‌دوره تضمین (گارانتی) برای انواع موتورسیکلت از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده، حداقل یک سال است”.

طبق این قانون تمام عرضه‌کنندگان موتورسیکلت موظف هستند خدمات دوره گارانتی را به محصولات عرضه شده از سوی خود ارائه کنند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی