پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری 1 سدان

سری 1 سدان ، نتیجه همکاری ب ام و و برلیانس

شرکت ب ام و و شریک تجاری و همکار چینی‌اش، برلیانس، نسخهٔ سدان سری 1 را معرفی کردند. این خودرو اولین سدان کامپکت اسپرت از خانواده ب ام و است. ب‌ام‌و نسخهٔ سدان سری 1 را با همکاری شریک چینی خود، برلیانس ساخته است و اولین محصول مشترک این دو خودروساز محسوب می‌شود. سازندهٔ آلمانی طی […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۵

شرکت ب ام و و شریک تجاری و همکار چینی‌اش، برلیانس، نسخهٔ سدان سری 1 را معرفی کردند. این خودرو اولین سدان کامپکت اسپرت از خانواده ب ام و است.

ب‌ام‌و نسخهٔ سدان سری 1 را با همکاری شریک چینی خود، برلیانس ساخته است و اولین محصول مشترک این دو خودروساز محسوب می‌شود. سازندهٔ آلمانی طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در جهت انتقال تکنولوژی به شریک چینی خود انجام داده و برلیانس نیز به‌واسطهٔ همکاری مشترک با ب‌ام‌و، جایگاه بالاتری نسبت به دیگر خودروسازان چینی کسب کرده است. این خودرو که صرفاً در چین تولید و عرضه خواهد شد، با توجه به نیازهای خریداران چینی طراحی‌شده است. هرچند این خودرو در آلمان توسعه‌یافته است اما این کار در ستاد ب‌ام‌و و با مشارکت مهندسان چینی انجام‌گرفته و به‌طور انحصاری توسط برلیانس در چین به تولید خواهد رسید. سدان سری 1 تست جاده‌ای فشرده‌ای را با توجه به شرایط مختلف جاده‌های چین و آب‌وهوای این کشور پشت سر گذاشته است.

سری 1 سدان جدید ب‌ام‌و بر اساس سدان مفهومی که سال گذشته رونمایی شد شکل‌گرفته است. همان‌طور که اشاره شد این خودرو صرفاً در کشور چین عرضه خواهد شد و ب‌ام‌و فعلاً برنامه‌ای برای عرضهٔ آن در دیگر کشورها ندارد. از ویژگی‌های عمدهٔ طراحی این سدان کامپکت می‌توان به جلوپنجرهٔ معروف کلیوی شکل، چراغ‌های جلوی LED و شاخصهٔ طراحی ب‌ام‌و یعنی خم هافمِستر اشاره کرد. ب‌ام‌و هنوز هیچ‌گونه جزئیات فنی در رابطه با سری 1 سدان را اعلام نکرده است و فقط یک تصویر از آن منتشر نموده و فعلاً حتی تصاویر دیگری نیز از آن در دست نیست. بااین‌حال اطلاع داریم که این خودرو بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی UKL ساخته‌شده که با سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر، کراس‌اوور X1 و مینی مشترک است. این یعنی سری 1 سدان از موتورهای ماجولار جدید سه و چهار سیلندر ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد.

ب ام و سری 1 سدان

از سوی دیگر، ب‌ام‌و تبدیل‌شدن نسل بعدی سری 1 به نمونه‌ای دیفرانسیل جلو را هنوز به‌صورت یک رازِ نه‌چندان مخفی نگه‌داشته اما حالا با معرفی نسخهٔ سدان سری 1 که خودرویی دیفرانسیل جلو است، احتمال دیفرانسیل جلو بودن نسل بعدی سری 1 را بازهم قوی‌تر می‌کند. ب‌ام‌و سری 1 سدان در بازار چین با رقبای سرسخت آئودی A3 سدان و مرسدس بنز CLA مواجه است درحالی‌که رقابت سختی را نیز با فولکس‌واگن لاماندو (Lamando) خواهد داشت. لاماندو بر اساس گلف ساخته‌شده و لوکس‌تر از آن است و فقط در چین عرضه میگردد. بعلاوه سری 1 سدان با خودروی بومی و نیمه پریمیوم کوروس 3 هم به‌عنوان یک رقیب محلی روبرو خواهد بود.

ب ام و سری 1 سدان

سدان کامپکت جدید ب‌ام‌و به نظر خودروی خوبی می‌رسد و ما امیدواریم در کشورهای دیگری غیر از چین هم ارائه گردد. البته این شاید ایدهٔ خوبی نباشد چراکه هنوز هم معماری دیفرانسیل عقبْ شایستگی‌های زیادی داشته و به همین دلیل احتمالاً ب‌ام‌و به فکر ساخت سدان کامپکتی با معماری سنتی دیفرانسیل عقب برای اروپا و ایالات‌متحده خواهد بود. خودرویی که اصالت یک ب‌ام‌و اصیل را داشته باشد.

برلیانس شریک تجاری ب ام و به حساب می آید و بخشی از سهام این شرکت متعلق به ب ام و آلمان است. چند مدل ب ام و از جمله ایکس وان، سری 1 و … در خط تولید برلیانس در چین مونتژ می شوند و سری 1 سدان نیز دیر همین خط تولید ساخته خواهد شد.

منبع: سایت پدال

سرمایه گذاری ب ام و برلیانس در ایران

کیفیت برلیانس چگونه ارزیابی شد؟!

اولین تست میدانی برلیانس توسط ماهنامه تخت‌گاز برگزار شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی