پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

تعرفه واردات خودرو همچنان پابرجا

بر خلاف شایعات شنیده شده در چند وقت اخیر، به گفته رئیس شورای رقابت، به منظور حمایت از تولید کنندگان تعرفه واردات خودرو های خارجی تغییر نخواهد کرد. رئیس شورای رقابت گفت: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولیدکنندگان تعرفه‌ واردات خودرو دست نخواهد خورد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۵

بر خلاف شایعات شنیده شده در چند وقت اخیر، به گفته رئیس شورای رقابت، به منظور حمایت از تولید کنندگان تعرفه واردات خودرو های خارجی تغییر نخواهد کرد.

رئیس شورای رقابت گفت: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولیدکنندگان تعرفه‌ واردات خودرو دست نخواهد خورد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت نباشد این اقتصاد معنا نمی‌یابد.

رضا شیوا در برنامه ویژه گفت‌وگوی خبری شبکه دو سیما با اعلام اینکه دلال بازی و واسطه‌گری را در بازار خودرو از بین بردیم، گفت: خودروهای تولیدی زیر ۱۵۰۰ سی‌سی در بازار کشور انحصاری است و رقیب ندارد و ما در قیمت‌گذاری این خودروها موفق بوده‌ایم.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا موفق شد این خودروها را از دلال بازی و واسطه گری دور و قراردادهای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را منصفانه کند، افزود: نخستین پیشنهاد ما ورود بازیگران بیشتر به بازار یا کاهش تعرفه واردات خودرو بود که به‌خاطر تولیدکنندگان داخلی این کار را نکردند. وی یکی از وظایف شورا را تسهیل ورود بازیگران جدید به کشور دانست و با بیان اینکه ما موانعی را که در این راه قرار داشته برداشته‌ایم، تصریح کرد: مواد ۴۲ تا ۹۳ قانون اساسی شرح وظایف شورای رقابت است و شورا می‌خواهد جامعه به تعادل و عدالت اقتصادی برسد. رئیس شورای رقابت گفت: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولید‌کنندگان تعرفه‌ه واردات خودرو دست نخواهد خورد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت نباشد این اقتصاد معنا نمی‌یابد.

آمار گمرک در مورد واردات ژاپنی ها

دلیل دو برابر شدن قیمت خودرو های وارداتی در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی