پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرکز معاینه فنی

ثبت و ضبط مراحل معاینه فنی خودرو به صورت آنلاین

دبیر ستاد ملی معاینه فنی خودرو های سبک کشور گفت : سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا)یک دستاورد بزرگ است که عملکرد مراکز معاینه فنی را نظارت و بررسی می کند . به گزارش خبر خودرو-سعید قیصر اظهار داشت : طراحی سامانه سیمفا زیر نظر ستاد ملی معاینه فنی برای نظارت بر مراکز معاینه فنی […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۵

دبیر ستاد ملی معاینه فنی خودرو های سبک کشور گفت : سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا)یک دستاورد بزرگ است که عملکرد مراکز معاینه فنی را نظارت و بررسی می کند .

به گزارش خبر خودرو-سعید قیصر اظهار داشت : طراحی سامانه سیمفا زیر نظر ستاد ملی معاینه فنی برای نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک با هدف ثبت آنلاین مراحل انجام آزمون‌های فنی خودروها ، ثبت و ضبط وقایع و نظارت ویدئویی صورت پذیرفته است .

وی در خصوص اهداف سامانه سیمفا اذعان داشت : حفظ سلامت سرنشین ، اطمینان از سلامت خودرو ، افزایش ایمنی تردد ، کاهش تصادفات ، کاهش آلودگی هوا و در نهایت حفظ و حراست از سرمایه ملی و صرفه جویی اقتصادی ملی از اهداف این سامانه به شمار می‌رود.

وی بیان کرد : با توجه به ضرورت فعال سازی این سامانه در کلیه مراکز معاینه فنی تلاش خواهد شد در آینده نزدیک با رفع موانع و مشکلات فنی بویژه تقویت خطوط ارتباطی و خطوط اینترنتی شاهد نصب و راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری باشیم.

قیصر در خصوص اجرا و طراحی سامانه سیمفا تصریح کرد : ستاد ملی معاینه فنی وظایف خود را در راستای اجرای دستورالعمل ماده سه آیین نامه اجرایی ، انجام بازدیدهای فنی و صدور برگه معاینه فنی خودروهای سبک و حصول اطمینان از روند اجرای معاینه فنی خودروها توسط مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در دو بخش نظارتی و اطلاع‌رسانی ، طراحی و به انجام می‌رسد .

 وی در ادامه گفت : تدوین دستورالعمل جدید معاینه فنی خودروها در دست اقدام است و بزودی آزمون های معاینه فنی خودروهای گازسوز، آزمون آلایندگی موتورسیکلت، آزمون صدا، آزمون چراغ های خودرو و دیاگ در دور تند و کند به سایر آزمون ها افزوده می شود .

وی با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی و تشویق رانندگان برای اخذ معاینه فنی اظهار داشت : تشویق یعنی نظارت مستمر و جلوگیری از هر گونه حادثه ای . پلیس یک عامل باز دارنده برای خودرو های در حالت تعویق و فاقد معاینه فنی است  و همه مراکز معاینه فنی مجهز به این سامانه در خدمت مالکین خودرو ها می باشند  .

وی در پایان با اشاره به گام نهایی معاینه فنی خودرو ها افزود : مراکز معاینه فنی به صورت مکانیزه و آنلاین توسط دوربین ها ، دیتاها را به سامانه سیمفا منتقل می کنند و  باید تا اواخر مهر ماه تمام مراکز معاینه فنی به سامانه سیمفا رمجهز شوند تا دخالت دست و اعمال فیزیکی حذف گردد .

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی