پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای جنسیس G80

هیوندای جنسیس G80 را به جنگ رقبا می فرستد

شرکت هیوندای از خودروی سدان لوکس جنسیس G80 رونمایی کرد. هیوندای جنسیس G80 را باید جایگزینی برای جنسیس سدان دانست؛ این خودرو نخستین مدلی است که با برند مستقل جنسیس عرضه خواهد شد. البته با وجود این که هیوندای تصمیم به تفکیک برند جنسیس از هیوندای گرفته است، اما فروش محصولات جنسیس همچنان از طریق […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۵

شرکت هیوندای از خودروی سدان لوکس جنسیس G80 رونمایی کرد. هیوندای جنسیس G80 را باید جایگزینی برای جنسیس سدان دانست؛ این خودرو نخستین مدلی است که با برند مستقل جنسیس عرضه خواهد شد. البته با وجود این که هیوندای تصمیم به تفکیک برند جنسیس از هیوندای گرفته است، اما فروش محصولات جنسیس همچنان از طریق نمایندگی‌های فروش هیوندای انجام خواهد شد.

بدون شک یکی از خبرهای مهم صنعت خودروسازی جهان در سالی که گذشت، مربوط به احیای نام “جنسیس” در قالب یک برند مستقل از سوی کمپانی خودروسازی هیوندای بود که باعث شد در پس این نام تجاری، خودروهای سدان لوکس و نیمه لوکس مختلفی شکل بگیرند و در آینده‌ای نه چندان دور براساس برنامه ریزی‌های هیوندای، دو خودروی شاسی بلند و یک خودروی کوپه هم به جمع جنسیس‌ها اضافه شوند.

یکی از خودروهای پرسر و صدای جنسیس را هم می‌توان سدان نیمه لوکس G80 معرفی کرد که در طراحی ظاهری خود شباهتی نزدیک به سدان لوکس G90 دارد، ولی با سطح امکاناتی کمتر نسبت به G90 که حالا هیوندای راضی به معرفی بخشی از مهم‌‌ترین آنان شده است.

در جدیدترین رونمایی صورت گرفته از جنسیس G80، هیوندای دو نکته‌ی بسیار مهم در مورد این خودرو اعلام کرده است؛ وجود پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر و دیگری تولید مدل اسپرتی از این خودرو با نام G80 Sport است.

پیشرانه‌ی ۳.۳ شش سیلندر وی شکل مجهز به توربوشارژر که در مدل G80 به کار خواهد رفت، پیش از این برای مدل بزرگتر و لوکس‌تر جنسیس G90 نیز در نظر گرفته شده بود. این پیشرانه توانایی تولید ۳۶۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۹ نیوتون متر گشتاور را دارد.

جنسیس G80 به احتمال بسیار زیاد از جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار مشابه با مدل G90 استفاده خواهد کرد. همچنین همانند قبل، امکان سفارش G80 با پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری شش سیلندر وی شکل با قدرت و گشتاور به ترتیب ۳۳۳ اسب بخار و ۳۹۴ نیوتون‌متر و پیشرانه‌‌ی هشت سیلندر وی شکل به حجم ۵ لیتر با قدرت و گشتاور خروجی به ترتیب ۴۳۰ اسب‌بخار و ۵۰۰ نیوتون‌متر، وجود دارد. نکته جالب توجه نیز این است که پیشرانه‌ی ۵ لیتری نامبرده، تنها برای مدل‌های فرمان چپ جنسیس در نظر گرفته شده است.

هیوندای جنسیس G80

از جزییات جدید هیوندای هم خبر می‌رسد که بر روی مدل پایه جنسیس سدان G80 از صندلی‌های 12 جهته برقی، سیستم کنترل هوای دو منطقه‌ای کابین، روکش‌های چرمی بر روی صندلی‌ها، گرمکن‌های صندلی برای سرنشینان جلو و همچنین یک صفحه نمایشگر 8 اینچی با پشتیبانی از سیستم ناوبری، اپل کارپلی و آندروید آوتو استفاده شده است.

با صرف هزینه اضافی هم می‌توان از سانروف شیشه‌ای، صفحه نمایشگر بالاسری، سیستم تهویه صندلی‌های جلو، تریم‌های چوبی و آلومینیومی بر روی ادوات داخلی، سیستم صوتی مجهز به 17 بلندگو و یک سیستم سرگرمی دیجیتال با صفحه نمایشگر 9.2 اینچی بهره‌مند شد.

از آنجایی هم که هیوندای جنسیس G80 قرار است در بازار مصرف به عنوان رقیبی هم‌کلاس برای BMW سری 5 و مرسدس بنز E کلاس شناخته شود، از این رو به سیستم‌های ایمنی متعدد و بروزی مجهز شده که مهم‌ترین آنان را می‌توان سیستم خودکار ترمز اضطراری، سیستم هشدار خروج از خط جاده، سیستم تشخیص و هشدار نقاط کور، کروز کنترل هوشمند (به صورت سفارشی)، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم تشخیص عابرپیاده و دیگر سیستم‌های ایمنی و مدیریتی معرفی کرد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی