پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگو محصولات هیبریدی تویوتا

سهم خودروهای هیبریدی از بازار ایران

امروزه در کشورهای پیشرفته، خودروهای سبز جایگزینی برای اتومبیل های با سوخت فسیلی شده اند که چندی است پای این محصولات به کشور ما نیز باز شده است. طبق آمار گمرک در خرداد ماه سال جاری ۱۹۴ دستگاه انواع خودروهای هیبریدی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال معادل حدود هشت میلیون دلار ، وارد کشور شده […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

امروزه در کشورهای پیشرفته، خودروهای سبز جایگزینی برای اتومبیل های با سوخت فسیلی شده اند که چندی است پای این محصولات به کشور ما نیز باز شده است. طبق آمار گمرک در خرداد ماه سال جاری ۱۹۴ دستگاه انواع خودروهای هیبریدی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال معادل حدود هشت میلیون دلار ، وارد کشور شده است.

 به نقل از باشگاه خبرنگاران ،امروزه در کشور های پیشرفته خودروهای سبز(هیبریدی) را به عنوان جایگزینی برای اتومبیل های با سوخت فسیلی استفاده می کنند؛چندی است که پای این محصولات به کشور ما نیز باز شده است. طبق آمار گمرک در خرداد ماه سال جاری ۱۹۴ دستگاه از این نوع خودرو به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال معادل حدود هشت میلیون دلار ، وارد کشور شده است.

گفتنی است؛ انواع خودروی لکسوس و کمری که زیر مجموعه کمپانی تویوتا قرار می گیرند، آمار بیشترین وارداتی ها را در این خصوص به خود اختصاص داده اند.

سردمدار خودروهای هیبرید تویوتا کمری XLE است که از این نوع خودرو تعداد ۸۶ دستگاه با ارزشی بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال معادل سه میلیون دلار وارد کشور شده، این خودرو در بازار داخلی تا ۲۱۲میلیون تومان معامله می شود.

 

در رتبه دوم، خودروی تویوتا کمری SE قرار دارد که از این مدل تعداد ۵۰ دستگاه به ارزش بیش از ۴۳ میلیارد ریال معادل یک میلیون دلار وارد کشور شده که این مدل تویوتا در بازار داخلی تا ۱۹۲ میلیون تومان نیز به فروش رسیده است.

 

یکی از پیشرفته ترین خودروهای شاسی بلند لکسوس NX300H است که از این خودروی هیبریدی تعداد ۴۶ دستگاه به ارزش بیش از ۷۶ میلیارد ریال معادل دو میلیون دلار وارد کشور شده؛ این خودروی شاسی بلند به سبب ویژگی های ظاهری و فنی از محبوبیت خاصی برخوردار است و در بازار داخلی تا ۳۶۱ میلیون تومان نیز به فروش می رسد.

عنوان بعدی خودروهای کمپانی تویوتا پریوس است که از این نوع ۸ دستگاه در خرداد ماه سال جاری به ارزش بیش از شش میلیارد ریال، معادل ۲۱۵ هزار دلار وارد کشور شده، این خودرو در بازار داخلی تا ۱۵۸ میلیون تومان معامله می شود.

 

آخرین خودرو از خانواده هیبریدی ها لکسوس CT200H است که از این خودرو تنها ۴ دستگاه وارد کشور شده و ارزش آن به بیش از ۵ میلیارد ریال، معادل ۱۶۴ هزار دلار می رسد، این خودرو نیز در بازار داخل تا ۱۷۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی