پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات پارس خودرو_ساندرو_تندر 90

رضایت مصرف کنندگان از کیفیت ساندرو و تندر90

نمایندگان مردم در بازار خودرو که هر روز با مشتریان در اراتباط هستند می گویندو همانطور که مشتریان از کیفیت خودورهایی مانند پراید و پژو انتقاد می کنند از  کیفیت ساندرو و تندر90 راضی هستند زیرا در آنها از قطعات چینی استفاده نشده و کمترین هزینه را برای مصرف کننده دارد. این در حالی است که […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

نمایندگان مردم در بازار خودرو که هر روز با مشتریان در اراتباط هستند می گویندو همانطور که مشتریان از کیفیت خودورهایی مانند پراید و پژو انتقاد می کنند از  کیفیت ساندرو و تندر90 راضی هستند زیرا در آنها از قطعات چینی استفاده نشده و کمترین هزینه را برای مصرف کننده دارد. این در حالی است که دیده شده خودرو صفر مانند ۲۰۶ بعد از ۱۰ روز نیاز به تعویض دیسک و صفحه دارد.

به نقل از ایلنا ،رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: در حال حاضر در بازار همچنان  رکود حاکم است و نسبت به سال‌های قبل خرید و فروش کمتری صورت می‌گیرد که این امر در خودروهای صفر کیلومتر شدت بیشتری دارد اما در خودروهای کار کرده وضعیت بهتر است و خرید و فروش از رونق نسبی برخوردار است.

سعید موتمنی افزود: در بخش خودروهای خارجی علت رونق در خرید و فروش خودروهای کار کرده به خاطر کیفیت است زیرا این خودروها حتی اگر پنج سال از تاریخ تولید آن گذشته باشد باز هم کیفیت لازم را دارد و هزینه آنچنانی برای مصرف‌کننده ندارد.

وی ادامه داد: در مورد خودروهای داخلی نیز شرایط به گونه دیگری است و آنجا هم کیفیت حرف اول را می‌زند. به طور مثال کیفیت خودروی پراید یا پژو تولید سال ۸۹ خیلی بهتر از پراید تولید سال ۹۵ است زیرا در آن از قطعات اصلی استفاده شده است. در حالی که الان این قطعات چینی  هستند که مورد استفاده خودرو سازان قرار می گیرد. شما اگر به اطلاعیه‌های سازمان استاندارد نگاه کنید همین موضوع بارها تایید شده است. ما بارها مواردی را دیده‌ایم که خودروی صفر مانند ۲۰۶ بعد از ۱۰ روز نیاز به تعویض دیسک و صفحه دارد.

وی افزود: علت دیگر آن است که مثل قبل به خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه نمی شود و فقط زمانی که احتیاج داشته باشند آن را خریداری می‌کنند پس دیگر مانند قبل برای خرید خودرو ثبت‌نام نمی‌کنند.

موتمنی تصریح کرد: اکنون وضعیت بازار خودرو نسبت به چند ماه گذشته بهتر شده است اما همچنان نسبت به دو سال گذشته راکد است.

وی در مورد حقوق مصرف‌کنندگان گفت: متاسفانه در ایران حقوق مصرف‌کنندگان از جانب هیچ یک از خودروسازها رعایت نمی‌شود و به آن احترام گذاشته نمی‌شود. یکی از اصلی‌ترین حقوق مصرف‌کننده، تحویل به موقع خودرو است که متاسفانه صورت نمی‌گیرد. دیگر این که خریدار بلافاصله باید برای رفع ایراد احتمالی خودروی تحویلی اقدام کند.

وی ادامه داد: به دلیل انحصاری که در بازار وجود دارد خودروسازان خود را مقید به بالا بردن کیفیت نمی‌بینند. به طور مثال پراید مدل ۹۵ با پراید مدل ۸۵ هیچ فرقی ندارد و حتی خودروساز خود را ملزم به تغییر دادن در بدنه و ظاهر خودرو نمی‌داند. در حالی که در سایر برندها، خودرو هر سال تغییر می‌کند. اگر تعرفه خودروهای وارداتی را پایین بیاوریم خودروساز داخلی مجبور می‌شود برای رقابت با این خودروها کیفیت خود را بالا ببرد. از طرف دیگر هزینه‌های تمام شده خودروهای داخلی اعم از هزینه‌های تولیدی و جانبی بالا است و همین امر سبب شده خودروی داخلی به این قیمت برسد.

وی در پایان تصریح کرد: ما نماینده مردم هستیم و هر روز با آنها در ارتباط هستیم. همانطور که از کیفیت خودورهایی مانند پراید و پژو انتقاد می کنند از  کیفیت ساندرو و تندر90 راضی هستند زیرا در آنها از قطعات چینی استفاده نشده و کمترین هزینه را برای مصرف کننده دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی