پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مهدی جمالی-مدیرعامل سایپا

قرارداد همکاری سایپا با نیسان به زودی فعال می شود

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از آغاز همکاری مجدد سایپا با نیسان خبر داد و گفت: قرارداد همکاری که سایپا با شرکت نیسان داشت به زودی فعال می شود. مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از آغاز همکاری مجدد سایپا با نیسان خبر داد و گفت: قرارداد همکاری که سایپا با شرکت نیسان داشت به زودی […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از آغاز همکاری مجدد سایپا با نیسان خبر داد و گفت: قرارداد همکاری که سایپا با شرکت نیسان داشت به زودی فعال می شود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از آغاز همکاری مجدد سایپا با نیسان خبر داد و گفت: قرارداد همکاری که سایپا با شرکت نیسان داشت به زودی فعال می شود.

سید مهدی جمالی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه خودرو مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش دولت در پسابرجام، فضای خوبی برای صنعت خودروسازی کشور فراهم گردید خوشبختانه در این فضا گروه خودروسازی سایپا مجددا فعالیت‌های خود در حوزه همکاری با شرکت‌های خارجی را آغاز نموده است. که همکاری سایپا با نیسان یکی از همین موارد به شمار می رود.

وی گفت: در اولین قراردادها، همکاری با شرکت سیتروئن قطعی گردید که امید است به زودی سایر اقدامات مربوط به این قرارداد نهایی شود.

وی در ادامه از آغاز همکاری مجدد زامیاد با شرکت ایویکو خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد، همکاری مشترک زامیاد و ایویکو با رونمایی از محصول جدید این شرکت آغاز گردید. در همکاری مجدد با ایویکو نیز بر اساس سیاست های وزارت صنعت و معدن عمل گردیده و قطعا بحث سرمایه گذاری مشترک و صادرات و همچنین مشارکت قطعه سازان داخلی دیده شده است.

وی همچنین در خصوص همکاری با رنو گفت: همکاری با رنو در حال پی گیری است و به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد همچنین سایر قراردادهایی گذشته شرکت که دوره تحریم ها صورت گرفته بود نظیر همکاری با چانگان و برلیانس که به محصول رسیده، در تلاشی که تا داخلی سازی این محصولات را آغاز نماییم.

وی همچنین در خصوص همکاری با کیا گفت: همکاری با کیا در سالهای گذشته آغاز گردید حتی در جریان تحریم ها این همکاری ادامه یافت انتظار می رود با سفری که ظرف هفته های آتی به کره جنوبی خواهیم داشت، مجدد قرارداد همکاری با  شرکت کیا موتورز آغاز شود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه از توانایی سایپا در عرضه سالیانه 2محصول جدید 100 درصدی داخلی خبر داد و اظهار داشت: امید است با توجه به توانایی سایپا، بتوانیم سبد بسیار خوب و کاملی را ظرف یکی دو سال آینده به مشتریان داخلی عرضه نماییم.

مهندس جمالی همچنین با نوید اینکه در حال حاضر 50 درصد از تولیدات سایپا کاملا ایرانی است، تصریح کرد: خوشبختانه جایگزین های خوبی برای محصولات قبلی شرکت در حال طراحی است چنانچه در این راستا سال گذشته محصول سایپا به بازار عرضه شد که جایگزین خوبی برای محصولات ارزان قیمت است، ضمن اینکه تا پایان امسال محصول جدیدی به بازار عرضه می شود.

وی در ادامه با توجه به واگذاری 50 درصد از سهام شرکت سایپا کاشان به سیتروئن،  با اعلام اینکه شرکت سایپا کاشان، شرکت ورشکسته ای نیست، افزود: واگذاری 50 درصد از سهام شرکت سایپا کاشان به سیتروئن بر اساس نرخ کارشناسی صورت گرفت و این نحوه سرمایه گذاری مدلی است که برای اولین بار در کشور صورت گرفته است.

وی با توجه به نهایی شدن قرارداد با سیتروئن گفت: این قرارداد نهایی شده و صرفا روش پرداخت وجه خرید در حال طراحی است و به زودی این معادله نیز حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: منتقدیم هر شرکت خارجی که علاقه مند به همکاری با ایران است باید سرمایه گذاری نموده و در سود و زیان سهیم باشد.

مدیر عامل سایپا در ادامه در خصوص بازنگری در فعالیت سایت های خارجی این شرکت گفت:  ظرف یکی دو ماه آینده اساس نامه جدید فعالیت سایت تولیدی الجزایر به ثبت رسیده و فعالیت این سایت اغاز خواهد شد.

جمالی افزود: اقدامات خوبی در سایت الجزایر آغاز نمودیم. امید است بتوانیم ظرف یکی دو سال آینده به تولید  20 هزار دستگاه خودرو در این سایت دست یابیم.

وی در خصوص فعالیت سایت سوریه گفت: این سایت همچنان فعال است اما طبعا به دلیل شرایط خاص حاکم بر این کشور، فعالیت این سایت شرایط ویژه ای دارد.

وی در ادامه با توجه به  برنامه سایپا در خصوص صادرات و توسعه در این بخش اظهار داشت :توسعه صادرات جزو سیاست های اصلی گروه خودروسازی سایپاست. در این راستا اقدام مشترکین در آذربایجان به همراه ایران خودرو آغاز نمودیم،  امید است این اقدام مشترک به زودی راه اندازی شود.

وی گفت: در راستای توسعه صادرات با ساحل عاج در حال مذاکره برای صادرات هستیم همچنین صادرات  اولین محصولات سایپا به لبنان آغاز شده است ضمن اینکه بر اساس قراردادهایی جدید 30 درصد از محصولات تولیدی مشترک سایپا با شرکت‌های خارجی صادر خواهد شد.

وی همچنین در خصوص صادرات سایپا  به عراق گفت: صادرات به عراق ادامه دارد به طوری که در ماه گذشته بیش از 1000 دستگاه خودرو به عراق صادر گردید البته عراق نیز شرایط خاص دارد که به زودی این مشکل حل خواهد شد.

وی در ادامه از تعهد بانک توسعه صادرات  و اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای ضمانت صادرات محصولات سایپا خبر داد و خاطر نشان کرد:  در این زمینه با صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات در حال مذاکره هستیم،  ضمن اینکه تا کنون دولت حمایت های خوبی را از صادرات داشته است از این رو پیش بینی می شود بتوانیم به رقم تعهد شده در برنامه دست یابیم.

مدیران خودرو از MVM X33 S جدید پرده برداشت

سایپا در شانزدهمین نمایشگاه خودرو مشهد با دستی پر حاضر می شود

حضور ایران خودرو در شانزدهمین نمايشگاه بين المللي خودروي مشهد + عکس

BYD S6 را در نمایشگاه خودرو مشهد با شرایط ویژه بخرید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی