پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایندگی فروش محصولات ایران خودرو

پیگیری شکایت مشتریان ایران خودرو ظرف 60 دقیقه با سامانه 096440

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است. یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است. این برخوردها گاهی موجب می شود […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار «پرشین خودرو»، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • مهدی مسلم خانی | 29/11/1398 در 16:04

    سلام. خودرو 206 اخیرا تحویل گرفتم و میخواستم روکش و کف قالبی – و دزدگیر و قفل زاپاس و محافظ کامپیوتر و باطری بندازم . . نمایندگی اظهار میدارد که حتما باید این کار ها توسط نمایندگی ایران خودرو انجام شود در غیر اینصورت خودرو شما از گارانتی خارج میشود. ممنون میشم راهنمایی بفرماپید . اولا این موارد صحت دارد یانه؟ دوما من مشتری حق ندارم برای وسیله شخصی خودم تصمیم بگیرم ویا حداقل نمایندگی ها راهنمایی کنند که مثلا دزدگیر از چه مارکهایی میتوانیم استفاده کنیم که از گارانتی خارج نشود؟ و یا اصلا روکش و یا کف پوش چه اشکالی در وضعیت برق و یا… بوجود میاورد که حق انتخاب نداشته باشیم .

  • منصور محتشمی نیا | 31/06/1400 در 17:24

    با سلام.اینجانب خریدار یک دستگاه پژو پارس مدل 1400 که از روز اول مشکل کولر و جعبه فرمان داشت میباشم.که حدود یکماه پیش به نمایندگی 5095 ضلع شمال دریاچه خلیج فارس مراجعه و درخواست ارسال جعبه فرمان برای بنده در سیستم ثبت شده که متاسفانه تا امروز 31 شهریور هنوز ارسال نشده است.جدا از نحوه خدمات پس از فروش ایران خودرو گله مند و شاکی میباشم.لطفا رسیدگی فرمایید.محتشمی نیا 09127162155

  • سجاد | 01/10/1400 در 09:33

    سلام من ماشین پرشیا تیو فایو برنده شدم ۱۱ آذر فاکتور شده ولی هنوز دریافت نکردم ماشینو میخواستم ببینم ماشین الان کجاس

کیوسک مطبوعاتی