پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای توسان 2017

بررسی اجمالی هیوندای توسان 2017 (جدید)

همواره هیوندای توسان یکی از محبوب ترین خودروهای کره ای موجود در بازار بوده است. توسان 2017 با حجم موتور کمتر قدرت بیشتری تولید میکند. فروش اقساطی توسان 2017 (ویژه عید تا عید) درباره هیوندای توسان جدید بیشتر بدانید: هیوندای توسان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای بازار ایران به‌شمار می‌رود. نسل اول […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

همواره هیوندای توسان یکی از محبوب ترین خودروهای کره ای موجود در بازار بوده است. توسان 2017 با حجم موتور کمتر قدرت بیشتری تولید میکند.

درباره هیوندای توسان جدید بیشتر بدانید:

هیوندای توسان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای بازار ایران به‌شمار می‌رود. نسل اول توسان در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد و پس از ۵ سال در ایران عرضه شد. در سال ۲۰۰۹ نسل دوم با شکل و شمایلی جدیدتر به بازار آمد که خیلی بیش‌تر از قبل مورد توجه قرار گرفت. اما نمونه مورد بحث ما سومین نسل این کراس‌اوور محبوب کره‌ای‌ است که شکل و شمایلی متفاوت نسب به قبل دارد و بیش‌تر از هر زمانی دیگری طراحی‌اش به برادر بزرگ‌تر یعنی سانتافه نزدیک شده است.

مدل قبلی با نام بازاری iX35 عرضه می‌شد، اما هیوندای در نسل جدید تنها از نام توسان استفاده کرده است. همان‌طور که اشاره شد، شباهت به سانتافه بیش‌تر از قبل شده است و ترکیب چراغ‌های جدید جلو و جلوپنجره ۶ ضلعی بزرگ دلیل این شباهت هستند.

طراحی کابین نیز تقریبا هیچ نقطه مشترکی با قبل ندارد و از نو طراحی شده. البته تعدادی از منتقدان عقیده دارند که این چیدمان و دیزاین جدید پسرفت داشته و انگار کهنه‌تر از قبل است! البته در طراحی دریچه‌های سیستم تهویه علم ارگونومی بیش‌تر رعایت شده و عملکرد آنها بهتر از قبل است. طراحی جدید فرمان نیز جذاب و مدرن است. البته از کیفیت معمولی بعضی از قطعات کابین و استفاده از پلاستیک سفت در گوشه و کنار کابین نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اما فضای جادارتر و بسیار بهتر سرنشینان عقب باعث می‌شود تا این ایرادها را فراموش کنید. توسان جدید در تیپ‌های اکو، اسپرت، SE و لیمیتد در بازار عرضه می‌شود که به نظر می‌رسد نسخه واردشده به کشور از نوع لیمیتد یا فول‌آپشن انتخاب شود. فعلا تعداد محدودی از توسان ۲۰۱۶ در بازار عرضه شده و قیمت به مراتب بالاتری از قبل نیز دارد.

کابین هیوندای توسان جدید

هیوندای برای توسان جدید 2 پیشرانه ۲ لیتری GDI با سیستم تزریق مستقیم سوخت و گیرباکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک و یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو که با گیرباکس ۷ سرعته دوبل‌کلاچ جفت می‌شود را در نظر گرفته است.

توسان‌های عرضه شده در ایران از پیشرانه ۲ لیتری GDI برخوردارند که علی‌رغم حجم کم‌تر نسبت به قبل، قدرت مناسبی تولید می‌کند. این پیشرانه ۱۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت اسب‌بخار به ازای هر لیتر را به ۸۲ افزایش داده. با این تفاوت که مصرف سوخت کم‌تری نسبت به قبل دارد و با باک ۶۵ لیتری مسافت بیشتری را طی می‌کند.
شتاب توسان جدید به لطف گیرباکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک با عملکرد قابل تحسین و دقیق و کاهش وزن ۷۲ کیلوگرمی نسبت به قبل، مناسب است. هماهنگی جعبه‌دنده و موتور نیز بارها در طول حرکت نظر راننده را به خودش جلب می‌کند و بهتر از قبل است.
علی‌رغم سیستم تعلیق مستقل در چهارچرخ و بازنگری‌های انجام شده، سواری توسان جدید مثل قبل کمی تکان دارد و برای کسانی که به دنبال راحتی مطلق هستند چندان راحت نیست.

شرایط فروش توسان 2017 (شهریور 95)

در این شرایط فروش هیوندای توسان جدید با قیمت 1,850,000,000  ریال و با پیش پرداخت 925,000,000 ریالی در هنگام ثبت نام و پیش پرداخت مرحله دوم 61,835,616 ریالی  به فروش می رسد.

اقساط طرح 6 ماهه برای فروش سانتافه142,758,333 ریال و طرح 12 ماهه 79,704,167 ریال می باشد.

شرایط فروش هیوندای توسان تی ال مدل 2016 (بهمن 94)

فروش نقدی و اعتباری محصولات 2016 و 2017 عظیم خودرو (آبان 95)

شرایط فروش تابستانه هیوندای توسان 2017

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی