پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف خودرو

نرخ بیمه خودرو رانندگان حادثه آفرین با دیگر رانندگان متفاوت می شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت : براساس قانون جدید، نرخ بیمه خودرو رانندگان حادثه آفرین با دیگر رانندگان متفاوت خواهد شد و به زودی آئین نامه این قانون ارائه می‌شود . عبدالناصر همتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص بررسی چالش های صنعت بیمه کشور افزود : همه بیمه هایی که در کشور […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

رئیس کل بیمه مرکزی گفت : براساس قانون جدید، نرخ بیمه خودرو رانندگان حادثه آفرین با دیگر رانندگان متفاوت خواهد شد و به زودی آئین نامه این قانون ارائه می‌شود .

عبدالناصر همتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص بررسی چالش های صنعت بیمه کشور افزود : همه بیمه هایی که در کشور وجود دارند قابل استفاده برای همه مردم است .

وی تصریح کرد: رانندگان می توانند تا سقف 6 میلیون و 300 هزار تومان بدون استفاده از کروکی از خدمات بیمه استفاده کنند .

همتی در پاسخ به سوالی مبنی بر خودداری کردن شرکت های بیمه از ارائه خدمات بیمه ای بدون کروکی به بیمه شوندگان گفت : در همه جای جهان تمام اتومبیل ها بیمه دارند و امکان تقلب وجود ندارد اما در ایران درصدی از خودروها فاقد بیمه هستند و همین امکان تقلب سبب دقیق تر شدن شرکت های بیمه ای می شود .

وی افزود : جلوگیری از هدر رفتن وقت دیگران یکی از مزیت های کروکی نکشیدن در تصادفات سطح پایین است .
همتی ادامه داد : بیمه ها پرد اخت های خسارتی چند هزار تایی دارند و در مواقعی نیاز به بررسی بیشتر سبب توجه به کروکی ها در برخی از تصادفات می شود .

وی افزود : شرکتی مثل بیمه ایران روزانه 2 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث پرداخت می کند و باید پذیرفت با این میزان پرداختی در برخی موارد داشتن دقت لازم است .

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد : شرکت های بیمه بیش از اینکه دریافت کنند خدمات به بیمه گذاران ارائه می دهند و همین موجب ضرر شرکت ها می شود .

وی دلیل این ضرر را این طور تصریح کرد : مصوبات دولت و عدم هماهنگی با تعیین دیه از طرف قوه قضائیه موجب این ضرر و زیان از سوی شرکت های بیمه است .

همتی گفت : در زمینه درمان هم 34 درصد خسارت های صنعت بیمه در سال گذشته در زمینه درمان بوده و همین به دلیل نبود سازمان تعیین کننده تعرفه بیمه در کشور است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت : بیمه بدنه جزو بیمه های اختیاری است و تعداد کسانی که این بیمه را دارند در ایران بسیار کم است .

همتی با اشاره به مدل بیمه ها در کشورهای اروپایی گفت :علت خواستن کروکی در برخی از تصادفات وجود شرکت های متعدد بیمه ای در کشور است .

وی افزود : قانون جامع 66 ماده ای بیمه در مجلس تصویب شده است که میتواند خیلی از مشکلات را در صنعت بیمه حل و فصل کند .
همتی گفت : طبق قانون جدید پیش بینی شده است افرادی که دارای نمره منفی بالا و یا نمره مثبت در سابقه رانندگی شان هستند بتوانند تغییراتی را در نرخ بیمه شان داشته باشند .

وی ضمن گله مندی از راهنمایی و رانندگی خاطر نشان کرد : از راهنمایی و رانندگی می خواهیم سامانه شان را روی شرکت های بیمه باز کنند .
رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد : مسئله عمر مفید و پیمایش خودرو در قانون بیمه جدید در نظر گرفته شده است .

وی افزود : مشخص نشدن مقصر در تصادفات موضوعی است که ارائه خدمات به بیمه گذاران را مشکل می کند و در این مواقع باید به پلیس مراجعه شود و همین مورد سبب طولانی شدن مراحل بیمه ای می شود .

همتی با اشاره به افت قیمت خودروها در تصادفات و تحت پوشش قرار گرفتن این موضوع در بیمه ها گفت : در بیمه ها تنها خسارت های مادی که به اتومبیل وارد می شود پرداخت می شود و کاهش ارزش ماشین مسئله ای است که در قانون به آن اشاره ای نشده است و این موضوع باید در چارچوب بیمه بدنه مورد بررسی قرار گیرد .

در ادامه برنامه سرهنگ مرادی معاون راهور تهران در ارتباط تلفنی با برنامه تصریح کرد : بیمه های شخص ثالث علاوه بر نقش حمایتی که از زیان دیده دارند می توانند یکی از اهرمهای اصلی تاثیر گذار در پیشگیری از تصادفات باشند .

وی گفت : خودروهای فاقد بیمه حق تردد را در سطح شهر ندارند و قطعا متوقف خواهند شد .

مرادی گفت : بیمه شخص ثالث در کشورهای مختلف یا شخص محور است یا خودرو محور یا تلفیقی از این دو و این بیمه در ایران خودرو محور است که به نظر می رسد باید راننده محور شود .

وی افزود : در کشور ما ریسک پذیری راننده باید در بیمه ها لحاظ شود و همین مورد می تواند اهرمی مثبت در دست شرکت های بیمه به منظور کاهش تصادفات باشد .

معاون راهور تهران با اشاره به میزان پیمایش خودرو تصریح کرد : میزان ریسک پذیری این مورد در صورت لحاظ شدن آن می تواند تبعات مثبتی در جلوگیری از تصادفات داشته باشد .

وی افزود : بیمه مرکزی باید بسترهای نرم افزاری را فراهم کند و رفتار راننده ها را مورد سنجش قرار دهد .

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی