وقتی کیفیت در اولویت است-تست و بررسی رنو ساندرو استپ وی

شرکت پارس خودرو همزمان با معرفی و رونمایی از رنو ساندرو استپ وی ، فرصتی فراهم کرد تا خبرنگاران رسانه های خودرویی این محصول جدید را در طبیعت زیبای طالقان مورد تست و بررسی فنی قرار دهند.

رنو ساندرو بعد از حدود یک سال که از معرفی آن گذشته است، توانسته در بازار خودرو کشور جایی برای خود دست و پا کند. رنو ساندرو استپ وی بر پاییه پلتفرم B90 ساخته می‌شود. این محصول مشترک پارس خودرو-رنو از نظر ظاهری نسبت به ساندرو معمولی برتری‌هایی دارد. در نگاه اول تفاوت سپرها و رکاب جانبی، باربند روی سقف، سندگارد زیر سپر جلو و عقب و رینگ‌های متفاوت نشان می‌دهد ساندرو استپ وی که ارتفاع بیشتری نسبت به ساندرو معمولی دارد، برای عبور از جاده‌های ناهموار هم مهیا شده است. ضمن این که چراغ‌هایی با بک تیره و البته جلوپنجره با نواری کرومی در بالا، نمایی خشن و به روزتر به استپ وی داده است. در یک قضاوت کلی باید گفت ساندرو استپ وی از نظر ظاهری نسبت به مدل استاندارد برتری هایی دارد که ممکن است خریداران مدل معمولی را به سمت این خودرو سوق دهد.

رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو که با استانداردهای سخت گیرانه رنو در شرکت پارس خودرو ساخته می‌شود، در یک سال گذشته همواره در سگمنت خودش صدرنشین جدول کیفی  ISQI ( شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد کشور) بوده است. پس انتظار کیفیت ساخت و دوام بالا از ساندرو استپ وی نمی‌تواند خواسته بزرگی باشد. ضمن این که طبق اطلاعاتی که رنو در خصوص استپ وی منتشر کرده است، در مدل دنده‌ای این خودرو از پمپ هیدورلیکی کلاچ به جای مکانیسم سیمی قبلی استفاده شده است که همین موضوع دقت عمل کلاچ و سرعت کوپل شدنش با دنده فلایویل را افزایش داده است. از این رو استپ وی نسبت به مدل استاندارد ساندرو از کشش بالاتری برخوردار است. البته مدل مجهز به گیرباکس اتوماتیک نیز در دسترس خریداران قرار دارد که گیرباکس مورد استفاده در آن همان نمونه مورد استفاده در مدل ساندرو است. البته در بخش پیشرانه تغیییری ایجاد نشده و همان پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری K4M ساندرو با 105 اسب بخار قدرت در ساندرو استپ وی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنو ساندرو استپ وی

داخل کابین استپ وی نسبت به ساندرو تفاوت عمده‌ای ندارد اما در بعضی از قسمت‌ها اصلاحاتی صورت گرفته است. مدل دنده‌ای در خصوص کشش و شتاب اولیه جای گله باقی نمی‌گذارد و شاید بهترین انتخاب برای یک رانندگی پر هیجان باشد. اما در مدل اتوماتیک باید در لحظه اول حرکت کمی صبور باشید و این هم از خاصیت‌های گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک است. مدل اتوماتیک در تعویض دنده به خصوص در حالت معکوس کردن دقت بالایی دارد. شاید بزرگترین حسرت ساندرو اتوماتیک نداشتن یک دنده بیشتر باشد. زیرا در صورت 5 سرعته بودن گیرباکسش می‌توانید شتابی در خور توجه نسبت به کلاس خودرو را تجربه کنید.

گزارش خودرو

برای آنهایی که سبک رانندگی اسپرتی دارند و البته می‌خواند از شر پدال کلاچ در ترافیک شهر هم راحت شوند، مدل اتوماتیک انتخاب مناسبی است. عملکرد خودرو در مسیر پر پیچ و خم کنار دریاچه طالقان که به عنوان محل تست انتخاب شده بود نیز کاملا مثبت بود. به خصوص که فرمان خودرو دقت بالایی داشت و جان می داد برای استفاده از Racing Line ( روشی در عبور از پیچ که می‌توان کمترین مسیر و بیشترین سرعت را داشت) پیچ‌ها. شاید ساندرو و ورژن جدیدش استپ وی نسبت به حریفان به خصوص چینی بازار از امکانات رفاهی کم‌تری بهره ببرند، اما تا به حال چند بار شنیده‌اید که مالک تندر90 که پلتفرم با ساندرو مشترک است از دست خرابی‌های پی در پی این خودرو ونبود قطعاتش گله کند؟ در واقع ساندرو و استپ وی محصولاتی هستند که شاید سان روف در اختیار شما نگذارند اما، به این راحتی هم شما را به تعمیرگاه نمی‌کشانند.

رنو ساندرو استپ وی

پارس خودرو مدل دنده‌ای ساندرو استپ وی را با قیمت 46 میلیون و 550 هزار تومان و مدل اتوماتیک را با قیمت 52 میلیون و 550 هزار تومان به زودی به بازار عرضه می‌کند. هر چند به نظر می رسد در صورتی که قیمت ساندرو و ورژن استپ وی کیم ارزان تر بود، بخش عمده ای از بازار خودروهای چینی توسط این دو محصول تصاحب می‌شد.

 بروزرسانی:فروش نوروزی پارس تندر و رنو ساندرو +هدیه مولتی مدیا

بروز رسانی: آغاز فروش رنو ساندرو استپ وی از یکشنبه صبح (اسفند 95)

ساندرو استپ وی مجوزهای لازم را دارد

همکاری پارس خودرو و نیسان

رنو ساندرو استپ وی رونمایی شد+آلبوم عکس های مراسم رونمایی+قیمت

رضایت مصرف کنندگان از کیفیت ساندرو و تندر90

رنو ساندرو پارس خودرو در تست رنو سربلند شد.

قیمت و مشحصات ساندرو استپ وی

 

بیسو تعمیرگاه تخصصی بهنام چری داتیس MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!