پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما ایرباس

ایران از خرید 6 فروند ایرباس منصرف شد

یک مقام ایرانی به رویترز گفت که به دلیل تاخیر در صدور مجوزهای مربوطه از سوی آمریکا، ایران از خرید 6 فروند از هواپیماهایی که قرار بود از شرکت ایرباس خریداری کند، انصراف داده است. این مقام ایرانی در حاشیه نشست هوانوردی ایران که در تهران برگزار شد به رویترز گفت: تعداد هواپیماهایی که قصد […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

یک مقام ایرانی به رویترز گفت که به دلیل تاخیر در صدور مجوزهای مربوطه از سوی آمریکا، ایران از خرید 6 فروند از هواپیماهایی که قرار بود از شرکت ایرباس خریداری کند، انصراف داده است.

این مقام ایرانی در حاشیه نشست هوانوردی ایران که در تهران برگزار شد به رویترز گفت: تعداد هواپیماهایی که قصد خرید آن ها را از ایرباس داشتیم 6 فروند کاهش یافته است؛ این 6 فروند هواپیما قرار بود در سال 2016 به ایران تحویل داده شود.

او گفت: بنابر توافق میان ایران و شرکت ایرباس که ممکن است طی هفته های آینده نهایی شود به جای 118 فروند 112 فروند هواپیما خریداری خواهد شد و این درحالیست که ایران در ماه ژانویه اعلام کرد که قصد دارد 118 فروند هواپیما به ارزش 27 میلیارد دلار از شرکت ایرباس خریداری کند.

آمریکا پس از توافق میان ایران و ایرباس به دلیل آنکه بخش هایی از این هواپیما قطعات آمریکایی دارند از صدور مجوز امتناع و همواره در روند نهایی شدن این توافق کارشکنی کرده است.

ایران همواره از کارشکنی های آمریکا در مورد عدم صدور مجوزهای لازم برای خریداری هواپیماها انتقاد کرده و آن ها را ناعادلانه خوانده است.

این مقام ایرانی همچنین در مورد قرارداد خرید هواپیماها از شرکت هواپیمایی بویینگ آمریکا نیز گفت: ممکن است ایران از خرید 1 فروند هواپیما انصراف دهد و به جای 109 فروند، 108 فروند هواپیما از این شرکت خریداری کند.

شرکت هواپیمایی بویینگ در ماه ژوئن از توافق این شرکت با ایران برای فروش 80 فروند هواپیما به ایران ایر و اجاره 29 فروند هواپیمایی دیگر خبر داد.

صدور مجوز فروش هواپیما به ایران

غول پیکرترین هواپیمای جهان در چین ساخته می شود

چرخ فوکر ایران ایر در فرودگاه مهرآباد شکست

تغییر مسیر خطوط هوایی کشورهای خارجی به ایران

 

سازمان هواپیمایی ایران توافق با بوئینگ را تایید کرد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی