پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت

موتورسیکلت های فرسوده با عمر بیش از 10 سال از رده خارج می شوند

نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران از خروج موتورسیکلت های فرسوده با عمر بیش از 10 سال در تهران خبر داد و گفت : خروج موتورسیکلت های فرسوده با عمر بیش از 10 سال در دستور کار انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت قرار دارد. ابوالفضل حجازی اظهار داشت : از سال 96 انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت با […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۵

نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران از خروج موتورسیکلت های فرسوده با عمر بیش از 10 سال در تهران خبر داد و گفت : خروج موتورسیکلت های فرسوده با عمر بیش از 10 سال در دستور کار انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت قرار دارد.

ابوالفضل حجازی اظهار داشت : از سال 96 انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت با سرمایه خود و تولیدکنندگان زیر و ارائه تسهیلات و امتیازاتی به خریداران موتورسیکلت های در نظر دارد تا موتورهای بالای 10 سال را از سطح شهر تهران جمع آوری نماید.

وی تصریح کرد : پس از اجرای این طرح و خروج موتورسیکلت های فرسوده در تهران ، این طرح در سطح کشور توسعه خواهد یافت.

وی در ادامه با مصوبه دولت در توقف موتورسیکلت های کاربراتوری اشاره کرد و اظهار داشت : از ابتدای مهرماه تولید موتورسیکلت های کاربراتوری متوقف می شود.

وی تصریح کرد : در صورت توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و جایگزینی آنها با موتورسیکلت های انژکتوری ، قیمت موتورسیکلت افزایش خواهد یافت.

وی با توجه به تولید حدود 500 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال گذشته اظهار داشت :  با اجرای این مصوبه قطعا پس از  مهر ماه شاهد کاهشی شدید در تولید و افزایش قیمت در این صنعت خواهیم بود.

وی تصریح کرد : پیش بینی می شود با افزایش قیمت موتورسیکلت ، فروش در این بخش  با کاهش همراه شود.

وی افزود : با تولید موتورها به انژکتوری ، حدود 100 دلار به قیمت به قیمت موتورسیکلت افزوده می شود به طوری که  که این رقم با محاسبه حاشیه‌ های قیمت حدود 400 هزار تومان بر قیمت موتورسیکلت تاثیر خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد : با اجرای مصوبه دولت در توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و ورود موتورسیکلت های انژکتوری به بازار عملا از ابتدای سال 96 دیگر هیچ موتورسیکلت کاربراتوری تولید نخواهد شد.

به گفته وی در راستای اجرای مصوبه دولت از خرداد ماه هیچ موتورسیکلت کاربراتوری ثبت سفارش نشده است .

وی افزود : تا پایان اسفند ماه تنها موتور سیکلت های موجود در کارخانجات تولیدی که لیست آنها نیز به وزارت صنعت و معدن و سازمان محیط زیست ارائه شده شماره گذاری می شوند.

نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران همچنین  با اشاره به اینکه 70 درصد مصرف بازار موتورسیکلت ایران مربوط به موتورهای 125 سی سی است تصریح کرد : خروج این مدل موتور ها با توجه به اختصاص حجم وسیعی از تولید و مصرف بازار ایران به آنها عملا به این سرعت فراهم نمی شود چرا که این مساله بر وضعیت بخش وسیعی از قطعه سازان در این حوزه نیز تاثیر خواهد گذاشت.

حجازی با اشاره به امکان داخلی سازی تولید موتورهای انژکتوری در کشور یاد آورشد : البته زمان زیادی نیست که چینی ها در خصوص تولید این نوع موتورها اقدام کردند با این وجود تولید کنندگان ایرانی ها نیز در این زمینه ورود کرده اند از این رو انتظار می رود قطعه سازانی که توان لازم را دارند در این راستا وارد شوند.

وی با بیان اینکه  هدف انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت ایران تولید قطعات موتورهای انژکتوری در داخلی است ، تصریح کرد : با تولید این موتورها در کشور مسلما شاهد ایجد اشتغال در  کشور خواهیم بود چرا که با توجه به اوضاع اقتصادی کشور نباید اجازه داد برای ورود این گونه موتورها تا این میزان ارز از کشور خارج شود.

منبع-خبرخودرو

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • Alireza | 03/02/1396 در 22:23

    طرح تعویض کی میزارن پس؟ من یک موتور مدل 79 دارم که نمیشه فروختش. منتظر طرح تعویضم. آیا از زمانش اطلاعی دارید؟

  • حسین | 03/01/1397 در 07:26

    حالا با همین بساز یه چیزی گفته اند جدی نگیر

  • Majid | 02/08/1398 در 04:04

    اگه زیر۸۸بخریم نمیشه سوارشیم ؟پلیس جمع میکنه؟میشه سند بزنیم؟

کیوسک مطبوعاتی