پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کنفرانس خبری مدیران عامل ایران خودرو و پژو

کنفرانس خبری مدیران عامل ایران خودرو و پژو

كارلوس تاوارس و هاشم يكه زارع مديران عامل دو شركت ایران خودرو و پژو سيتروئن در كنفرانس خبري بعد از مراسم به خبرنگاران گفتند در قرارداد جديد توليد داخلي خواهيم داست كه ميزانش قابل توجه است و حتي قواي محرکه و قطعات موتور نيز در ايران ساخته مي شود. گزارش اختصاصی-كارلوس تاوارس و هاشم يكه زارع […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

كارلوس تاوارس و هاشم يكه زارع مديران عامل دو شركت ایران خودرو و پژو سيتروئن در كنفرانس خبري بعد از مراسم به خبرنگاران گفتند در قرارداد جديد توليد داخلي خواهيم داست كه ميزانش قابل توجه است و حتي قواي محرکه و قطعات موتور نيز در ايران ساخته مي شود.

گزارش اختصاصی-كارلوس تاوارس و هاشم يكه زارع مديران عامل دو شركت ایران خودرو و پژو سيتروئن در كنفرانس خبري بعد از مراسم به خبرنگاران گفتند در قرارداد جديد توليد داخلي خواهيم داست كه ميزانش قابل توجه است و حتي قواي محرکه و قطعات موتور نيز در ايران ساخته مي شود. ما مي خواهيم بومي سازي قطعات بالا باشد تا فرصت هاي صادراتي هم بوجود بيايد.

تاوارس در خصوص حمايت از تامين مالي ٤٠٠ ميليون يورويي با توجه به مشكلات بانكي موجود گفت: تحريم ها در خصوص صنعت خودرو كاملا برداشته شده است و تامين مالي اين جوينت ونچر هم از طريق سهم آورده دو شرکت است و هم از سمت بانك ها و شركاي ايراني كه اميدواريم بدون مشكل انجام شود.

يكه زارع نيز در پاسخ به سوالي در اين خصوص كه قبلا در زمان رفع تحريم ها در مصاحبه ايي گفته بود قطعا پژو به دليل عملكردش شريك ايران خودرو نيست گفت: شركت پژو حتي با سایپا هم مذاكره دارد و ممكن است منجر به قرارداد شود و شركتي رقيب ايكاپ تاسيس شود. هر شركتي که بهترين سرويس را در ايران ارائه دهد و مصرف کننده را راضی کند مي تواند شريك ايران خودرو باشد.
در خصوص خسارات محصولات پژو در زمان تحريم ها و بحث آتش سوزي و قطعات بي كيفيت نيز يكه زارع گفت اين كه ما از قطعات بي كيفيت استفاده كرديم ارتباطی به پژو ندارد و چون به مدیریت قبل از من مربوط بوده اطلاعات دقيقي ندارم.

كارلوس تاوارس در در ادامه به خبرنگاران گفت: ما در حال آماده شدن هستيم كه با کمک ایران خودرو به بازارهاي صادراتي منطقه دست پيدا كنيم و اين در شرايطي است كه ما بايد در ایران ارزش افزوده ايجاد كنيم و صادارت زماني مي تواند محقق شود كه بتوانيم معيارهاي كيفي را به دست بياوريم.

تاوارس در خصوص توليد مستقل در ايران همچون رنو گفت: من جزيات قرارداد رقيبان را نمي دانم اما سهم پژو از بازار ايران زياد است و ما بيش از ٤ ميليون پژو در ايران داريم و در اولويت اول مي خواهيم خدمات پس از فروش و كيفيت را ارتقاع دهیم.

يكه زارع در خصوص ٤٠٥ و ٢٠٦ و .. محصولات قديمي همرگفت تصميم ادامه توليد اين محصولات با ایران خودرو است نه پژو.

تاوارس در خصوص حضور پژو با خودروهاي هيبريدي و الكتريكي در ايران گفت ما مي خواهيم كه این محصولاتمان هم حضور داشته باشند اما حضور منوط به درخواست بازار ايران است. حتي وزير صنعت ايران در پاريس در هفته گذشته يكي از خودروهاي الكترونيكي ما را رانده است.

تاوارس در خصوص خروج پژو از ايران در زمان تحريم ها گفت ما از ايران خارج نشديم ما قرباني تحريم شديم و  طبق قوانين بين المللي نمی توانستیم با ايران همكاري كنيم.

اين در حالي بود كه خودمان با مشكلات مالي بسیاری رو به رو بوديم اما من ايمان دارم در حال حاضر همكاري های ما در آينده بهتر و بيشتر خواهد بود و بسياري از سوالات مربوط به گذسته است در حالي كه ما نگاه به آينده داريم.

دیدار وزیر صنعت با مدیرعامل پژو سیتروئن

 

نشست مشترك مديران ارشد ایران خودرو و پژو

پژو 508 رقیبی جدید برای سدان های خانوادگی بازار

آغاز مراحل اجرایی فعالیت ایکاپ با ورود هیات بلند پایه پژو به ایران

قیمت رسمی دانگ فنگ H30 کراس اعلام شد

امداد خودرو های متفرقه را چگونه تشخیص دهیم؟

بازدید وزیر صنایع از ایران خودرو – مشارکت قطعه سازان در تولید محصول مشترک با عمان

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی