پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید وزیر صنعت از پروتون

بازدید وزیر صنعت از شرکت پروتون

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه وزیر دوم صنعت مالزی از شرکت خودروسازی پروتون این کشور بازدید کرد. در این بازدید محمدرضا نعمت زاده از خط رباتیک تولید، مرکز تحقیقات، خط تولید موتور و سایر بخش های این شرکت دیدن کرد. طی چند ماه گذشته، پس از بازدید وزیر صنعت از گروه صنعتی ماموت […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه وزیر دوم صنعت مالزی از شرکت خودروسازی پروتون این کشور بازدید کرد.

در این بازدید محمدرضا نعمت زاده از خط رباتیک تولید، مرکز تحقیقات، خط تولید موتور و سایر بخش های این شرکت دیدن کرد.

طی چند ماه گذشته، پس از بازدید وزیر صنعت از گروه صنعتی ماموت و سایت «بن رو» مشخص شده که هنگامی نعمت زاده که در بسیاری از رخدادهای مهم خودرویی ایران از جمله امضای قرارداد سایپا و سیتروئن غایب است، تن به این بازدیدها می دهد که بخواهد از شرایط محیطی طرف های مورد مذاکره قراردادها خودرویی آگاهی لازم را پیدا کند.

پس از دو دیدار قبلی او، خبر نهایی شدن مذاکرات ماموت با فولکس واگن آلمانی برای تولید خودروهای تجاری این برند در ایران و راه اندازی شهر خودرو البرز، منتشر شد و سایت «بن رو» نیز به عنوان آورده ایران، به جوینت ونچر مشترک با رنو پیوست.

حالا اینبار وزیر صنعت به مالزی سفر کرده و از خودروسازی «پروتون» که سابقه فعالیت و موفقیت در بازار ایران را داشته، بازدید کرده است. در حالی این بازدید صورت گرفته که عظیم خودرو، دو ماه پیش سایت تولید این خودروها را از شرکت زاگرس خودرو خریداری کرده و قصد دارد محصولات پروتون را به زودی در ایران تولید کند.

خبرها حاکی از نهایی شدن تفاهم اولیه این شرکت با دومین خودروساز بزرگ مالزی برای بازگشت به ایران است و بازدید وزیر صنعت نیز مهر تاییدی بر این بازگشت خواهد بود.

پروتون ویرا، پروتون جنتو، پروتون واجا و پروتون ساگا از جمله محصولاتی بودند که تا سال ۱۳۹۱ روانه بازار ایران شدند.


بازدید وزیر صنعت از پروتون

رونمایی از محصولات لوتوس با حضور سفیر انگلستان+عکس

نشست مشترك مديران ارشد ایران خودرو و پژو

تاسیس کارخانه رنو در ایران

گزارش اختصاصی : قرارداد وزیر صنعت با رنو در پاریس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی