پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات سایپا_تولید خودرو_پراید وانت

تفاهم نامه‌های اخیر صنعت خودرو به تولید خودروی ارزان قیمت ختم می‌شود؟

به تازگی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار کرده که پیامد تفاهمنامه منعقد شده با رنو، تولید خودروی ارزان و با کیفیت خواهد بود. به نقل از ایسنا-سازمان ایدرو و شرکت رنو چندی پیش در پاریس تفاهمنامه همکاری مشترک را امضا کردند. طبق این تفاهمنامه شرکت مشترکی تشکیل خواهد شد که ۶۰ […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

به تازگی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار کرده که پیامد تفاهمنامه منعقد شده با رنو، تولید خودروی ارزان و با کیفیت خواهد بود.

به نقل از ایسنا-سازمان ایدرو و شرکت رنو چندی پیش در پاریس تفاهمنامه همکاری مشترک را امضا کردند. طبق این تفاهمنامه شرکت مشترکی تشکیل خواهد شد که ۶۰ درصد آن متعلق به رنو و ۴۰ درصد از آن سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواهد بود. این شرکت بن رو نام دارد.
یه دنبال انعقاد این تفاهمنامه انتقاداتی از سوی برخی صورت گرفت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز در پاسخ به این انتقادات اظهار کرد که “تفاهمنامه با شرکت رنو می‌تواند خواست اکثریت جامعه برای داشتن خودرویی با کیفیت و ارزان قیمت را تامین کند”.
این اظهارات در حالی است که هم‌اکنون ارزان‌ترین خودروی در حال تولید در ایران پراید است که با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان عرضه می شود و مصرف‌کنندگان نیز رضایتی از کیفیت آن ندارند و از نظر ایمنی هم مشکلات زیادی دارد. گذشته از پراید خودروی تیبا هم در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان عرضه می‌شود و سایر خودروهای تولیدی در ایران نیز قیمتی معادل حدود ۳۰ میلیون تومان و بیشتر دارند.
این در حالی است که بخش قابل توجهی از تقاضای خودرو در ایران برای خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و البته کمتر از ۲۵ میلیون تومان، یعنی رنج خودروهای ارزان قیمت است اما در حال حاضر در این محدوده قیمتی تنها دو خودرو تولید و  عرضه می‌شود و به همین دلیل مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت انتخابی در این حوزه ندارند و ناچار به انتخاب پراید هستند.
در این شرایط مصرف‌کنندگان همچنان در انتظار تولید خودروی ارزان قیمتی در داخل کشور هستند که قیمت آن با قدرت خریدشان تناسب داشته باشد. این انتظار بعد از اجرایی شدن برجام افزایش یافته و بخشی از مصرف‌کنندگان ایرانی توقع دارند حاصل قراردادهای جدید خودرویی، تولید خودروهای جدید با قیمت و البته کیفیت مناسب باشد.
در این شرایط باید دید وعده داده شده در زمینه تولید خودروی ارزان و با کیفیت در ایران تا چه حد محقق خواهد شد و آیا مصرف‌کنندگان ایرانی می‌توانند خودروی جدیدی را جایگزین پراید کنند؟!

قیمت خودرو های داخلی از کارخانه تا بازار

فرصت ها و تهدیدها برای بازار خودرو کشور

تولید رنو داستر و رنو سیمبل در ایران

قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین سایپا و سیتروئن

تاسیس کارخانه رنو در ایران

مالک اصلی شرکت بن رو کیست؟

گزارش اختصاصی : قرارداد وزیر صنعت با رنو در پاریس

رنو کوئید زنگ خطری برای خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی