پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

car_quality_control_کنترل کیفیت خودرو

کیفیت خودرو های جدید مقدم بر داخلی سازی آن ها

به گفته رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، حفظ حقوق مصرف‌کنندگان از نظر کیفیت خودرو های جدید مقدم بر داخلی‌سازی این محصولات است، بنابراین داخلی‌سازی نباید منجر به کاهش کیفیت خودرو ها شود. به نقل از ایسنا ، محمد جعفری  اظهار کرد: در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی موضوع داخلی‌سازی قطعات این خودروها مدنظر […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۵

به گفته رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، حفظ حقوق مصرف‌کنندگان از نظر کیفیت خودرو های جدید مقدم بر داخلی‌سازی این محصولات است، بنابراین داخلی‌سازی نباید منجر به کاهش کیفیت خودرو ها شود.

به نقل از ایسنا ، محمد جعفری  اظهار کرد: در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی موضوع داخلی‌سازی قطعات این خودروها مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه داخلی‌سازی قطعات موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در داخل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با این حال باید دقت شود که داخلی‌سازی باعث کاهش کیفیت خودرو های تولیدی در ایران نشود.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد:‌ متاسفانه خطوط تولید برخی قطعه‌سازان داخلی قدیمی است بنابراین برای حفظ کیفیت قطعات در فرایند داخلی‌سازی باید نسبت به انتقال تکنولوژی و به‌روزرسانی خطوط تولید این شرکت‌ها اقدام شود.

وی افزود: بهترین کار در این زمینه این است که خودروسازان خارجی متعهد شوند در فرایند تولید خودروهای جدید خود در ایران نسبت به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های قطعه‌سازی منتخب و انتقال فن‌آوری به این شرکت‌ها اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه متاسفانه تجربیات گذشته نشان داده داخلی‌سازی برخی خودروها منجر به کاهش کیفیت این محصولات می‌شود، تصریح کرد: اگر مصرف‌کنندگان بخواهند بین خودروی داخلی‌سازی شده بی‌کیفیت و خودروی با کیفیت مونتاژی انتخاب کنند قطعا خودروی مونتاژی را انتخاب خواهند کرد بنابراین این واقعیت باید مدنظر خودروسازان قرار گیرد.

تفاهم نامه‌های اخیر صنعت خودرو به تولید خودروی ارزان قیمت ختم می‌شود؟

کیفیت خودرو های هر کلاس مشخص شد

فرصت ها و تهدیدها برای بازار خودرو کشور

ایران بیستمین خودروساز جهان در نیمه اول 2016

قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین سایپا و سیتروئن

تولید خودرو با رشد ۱۶ درصدی ۶ ماه اول سال ۹۵ را پشت سر گذاشت

نشست مشترك مديران ارشد ایران خودرو و پژو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی