پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایکاپ_ایران خودرو پژو

مسیر ایکاپ در بازار خاورمیانه و شمال آفریقا

طبق برنامه اخیر ایران خودرو مبنی بر صادرات چند صد دستگاه دنا به الجزایر و تاسیس شرکت ایام کو در این کشور، احتمال همکاری ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) برای ایجاد سایت تولید مشترک و یا برنامه‌های مشترک برای منا (بازار خاورمیانه و شمال آفریقا) قوت گرفت. باتوجه به اطلاعاتی که گروه PSA منتشر کرده، […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

طبق برنامه اخیر ایران خودرو مبنی بر صادرات چند صد دستگاه دنا به الجزایر و تاسیس شرکت ایام کو در این کشور، احتمال همکاری ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) برای ایجاد سایت تولید مشترک و یا برنامه‌های مشترک برای منا (بازار خاورمیانه و شمال آفریقا) قوت گرفت.

باتوجه به اطلاعاتی که گروه PSA منتشر کرده، این شرکت قصد دارد تا سال 2025 فروش سالانه‌ خود را تا یک میلیون دستگاه در منطقه منا (بازار خاورمیانه و شمال آفریقا) افزایش دهد. برای دستیابی به این رقم، جدا از سایت‌های تولید قدیمی در اتیوپی و نیجریه، تعدادی کارخانه جدید در کاشان (سیتروئن)، تهران (پژو)، و همچنین کنیترای مراکش ساخته خواهد شد. برای منطقی‌تر کردن این هدف بلندپروازانه‌ای، گروه PSA به دنبال ورود به بازارهایی در سایر کشورهای آفریقا و خاورمیانه است. طبق اینفوگرافی سایت PSA برای برنامه‌های آتی این گروه در منا یکی از بازارهای مورد بررسی‌ کشور الجزایر است.

این تحقیقات PSA برای ورود به الجزایر اکنون با اعلام ایران‌خودرو در خصوص صادرات دنا و همچنین ایجاد یک خط تولید با ظرفیت 10 هزار دستگاهی تا اوایل 2017 مصادف شده است. این مساله و همکاری ایران خودرو و پژو در قالب پروژه ایکاپ احتمال تولید خودروهای پژو یا واردات آن در الجزایر را از طریق ایکاپ را قوت بخشیده است.

به علاوه این‌ها چندی پیش PSA یک اینفوگرافی دیگر منتشر کرده بود که براساس آن تعدادی بیشتری از کشورهای شمال آفریقا را درحال برای ورود، هدف قرار داده بود. با توجه به توصیه وزارت صنایع در گفته‌های رسمی در خصوص صادرات 30 درصد از محصولات تولیدی جوینت‌ونچرها، احتمال می‌رود که این بازارهای مورد تحقیق، جزو برنامه‌های احتمالی صادرات محصولات ایکاپ نیز باشد.

جالب اینجاست که ایران‌ خودرو یک خط تولید در کشور سنگال (در نزدیکی مراکش و الجزایر) دارد و اگر که در آینده، فعالیت‌های ایکاپ استراتژیک‌تر و جزوی از پروژه بزرگ دانگ‌فنگ و PSA شود، احتمال فعال‌سازی این سایت برای صادرات خودروهای ایکاپ به کشورهای شمال آفریقا به‌جای صادرات از ایران به این بازارها بیشتر می‌شود.

حضور پژو سیتروئن در منا

 

تاسیس شرکت آیام کو و صادرات دنا به الجزایر

حضور خودروسازان خارجی از زبان مدیر سابق ایران خودرو

نشست خبری مدیرعامل رنو پارس، رنو کوئید به ایران خودرو رسید

کیفیت خودرو های جدید مقدم بر داخلی سازی آن ها

 

ایران بیستمین خودروساز جهان در نیمه اول 2016

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی