پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن لوگو

فولکس واگن در راه ایران

در شرایطی که حضور رنو و پژو در خودروسازی نیمه دولتی کشور قطعی شده، فولکس واگن آلمان نیز برای آمدن به ایران مجاب و به احتمال فراوان، رقابتی نسبتا نزدیک را با فرانسوی‌ها آغاز خواهد کرد. به‌عبارت بهتر، پس از دو خودروساز بزرگ فرانسه، حضور غول صنعت خودرو جهان در ایران نیز قطعی شده و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۵

در شرایطی که حضور رنو و پژو در خودروسازی نیمه دولتی کشور قطعی شده، فولکس واگن آلمان نیز برای آمدن به ایران مجاب و به احتمال فراوان، رقابتی نسبتا نزدیک را با فرانسوی‌ها آغاز خواهد کرد.

به‌عبارت بهتر، پس از دو خودروساز بزرگ فرانسه، حضور غول صنعت خودرو جهان در ایران نیز قطعی شده و این شرکت قصد دارد هم در حوزه تولید و هم در بخش واردات، به بازار کشور ورود کند.

بر این اساس، فولکس واگن قصد دارد نمایندگی واردات محصولات خود را به گروه صنعتی ماموت واگذار کند و برنامه تولیدش را نیز در کرمان موتور پیش ببرد. این در حالی است که پیش تر گفته می‌شد فولکسی‌ها برای تولید محصولات خود در ایران، با ماموت به توافق نهایی رسیده و حتی قصد احداث کارخانه‌ای مشترک با این شرکت بخش خصوصی را (در ایران) دارند.

با این حال، قرعه تولید به نام کرمان موتوری افتاده که غول خودروسازی بخش خصوصی ایران به شمار می‌رود و با توجه به ظرفیت تولیدش، نیازی به ساخت کارخانه جدید برای پذیرایی از فولکس واگن ندارد. هرچه هست، آن طور که منابع اگاه می‌گویند، خودروهای گران قیمت فولکس مانند بیتل و گلف از راه واردات و ازسوی ماموتی‌ها راهی کشور می‌شوند و محصولاتی از جمله پولو نیز که قیمت پایین‌تری دارند، در کرمان موتور مونتاژ خواهند شد.

این در شرایطی است که دو زیرمجموعه مشهور فولکس یعنی سئات و بنتلی نیز تا چندی دیگر راهی بازار خودرو ایران خواهند شد، منتها تنها در قالب واردات و توسط یکی از نمایندگی‌های واردکننده کشور. با این حساب، اگر همه چیز طبق برنامه ریزی انجام شده پیش برود، غول خودروسازی جهان با ترکیبی مناسب راهی ایران خواهد شد و این موضوع به افزایش رقابت در بازار خودرو کشور کمک خواهد کرد.

صادرات 1500 دستگاه از محصولات سایپا

مسیر ایکاپ در بازار خاورمیانه و شمال آفریقا

ایران خودرو صادركننده نمونه كشور شد

نشست خبری مدیرعامل رنو پارس، رنو کوئید به ایران خودرو رسید

حالا نوبت بنز است که به صورت رسمی به ایران بیاید

حضور خودروسازان خارجی از زبان مدیر سابق ایران خودرو

تولید رنو داستر و رنو سیمبل در ایران

قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین سایپا و سیتروئن

بازدید وزیر صنعت از شرکت پروتون

قرارداد فولکس واگن با یک شرکت خودروساز خصوصی

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی