پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح LEZ

ممنوعیت تردد خودروهای کاربراتوری در مرحله دوم طرح LEZ

مرحله دوم طرح کاهش مبنی بر جریمه 500 هزار ریالی ورود و تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده ترافیکی زوج و فرد شهر تهران از ابتدای آبان ماه آغاز شده است. در مرحله دوم طرح LEZ ، جریمه برای تخلف ورود خودروها به محدوده ترافیکی زوج و فرد براساس «شماره پلاک خودرو و نداشتن معاینه فنی» […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۵

مرحله دوم طرح کاهش مبنی بر جریمه 500 هزار ریالی ورود و تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده ترافیکی زوج و فرد شهر تهران از ابتدای آبان ماه آغاز شده است. در مرحله دوم طرح LEZ ، جریمه برای تخلف ورود خودروها به محدوده ترافیکی زوج و فرد براساس «شماره پلاک خودرو و نداشتن معاینه فنی» اعمال می شود.

به نقل از ایرنا ، «مرحله دوم طرح LEZ مبنی بر جریمه 500 هزار ریالی ورود و تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده ترافیکی زوج و فرد شهر تهران از ابتدای آبان ماه آغاز شده است.»
در مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش، جریمه برای تخلف ورود خودروها به محدوده ترافیکی زوج و فرد براساس «شماره پلاک خودرو و نداشتن معاینه فنی» اعمال می شود.

سردار سیدتیمور حسینی روز سه شنبه افزود: ورود و تردد خودروهای کاربراتوری در محدوده ترافیکی زوج و فرد حتی با داشتن معاینه فنی نیز ممنوع است.
وی اظهار کرد: برهمین اساس برای ورود و تردد خودروهای کاربراتوری(حتی با تاییدیه معاینه فنی) در محدوده ترافیکی زوج و فرد اعمال قانون شده و 500 هزار ریال جریمه می شوند.
سردار حسینی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی تهران نباید برای خودروهای کاربراتوری برگه فنی صادر کنند، تصریح کرد: تردد خودروهای کاربراتوری دارای معاینه فنی (اخذ معاینه فنی از مراکز خارج تهران) نیز ممنوع بوده و خودروهای متخلف جریمه می شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر جریمه 500 هزار ریالی ورود خودروهای کاربراتوری به محدوده ترافیکی زوج و فرد پایتخت، افزود: دراین زمینه دستورالعملی مبنی بر توقیف خودروهای کاربراتوری برای تردد در محدوده ترافیکی زوج و فرد شهر تهران صادر نشده و خودروهای متخلف تنها 500 هزار ریال جریمه می شوند.
«تاکید رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر جریمه خودروهای کاربراتوری(حتی با داشتن تاییدیه فنی) در صورت ورود به محدوده ترافیکی زوج و فرد، درحالی است که مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران از نبود محدودیت برای تردد خودروهای کاربراتوری دارای تاییدیه فنی در این محدوده ترافیکی خبر می دهد».

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران: ممنوعیتی برای تردد خودروهای کاربراتوری دارای معاینه فنی در محدوده ترافیکی زوج و فرد وجود ندارد
برغم اعلام صریح رئیس پلیس راهور پایتخت مبنی براینکه «مراکز معاینه فنی تهران نباید برای خودروهای کاربراتوری تاییدیه فنی صادر کنند و خودروهای کاربراتوی با ورود به محدوده زوج و فرد جریمه می شوند»، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران، از نبود منع قانونی برای صدور تاییدیه فنی برای این قبیل از خودروها خبر داد.
سیدنواب حسینی منش درهمین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ منع قانونی در زمینه صدور برگه معاینه فنی خودروهای کاربراتوری وجود ندارد و براساس قانون این خودروها حدود مجاز مشخصی دارند که با خودروهای انژکتوری متفاوت است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال براساس قانون حدود مجاز مشخص در شاخص هیدروکربن HC برای خودروهای انژکتوری 400 پی پی ام و برای خودروهای کاربراتوری 250پی پی ام است.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح ترافیکی کاهش مصوب شورای عالی ترافیک، خودروهای کاربراتوری اجازه تردد در محدوده زوج و فرد را ندارند افزود: «البته این بند از مصوبه امسال و بنا به مصلحت پلیس راهور اجرایی نمی شود و خودروهای انژکتوری و کاربراتوری که تأییدیه فنی داشته باشند، مجاز به تردد در محدوده زوج و فرد کلانشهرها از جمله تهران هستند».
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تأکید کرد: ممنوعیت تردد خودروهای کاربراتوری در محدوده ترافیکی زوج و فرد(براساس طرح کاهش) از سال آینده اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مرحله نخست طرح ترافیکی کاهش (کاهش آلودگی هوای شهر) پس از کش و قوس های فراوان در نهایت به تصویب شورای عالی ترافیک رسید و با ابلاغ وزارت کشور، اجرای آن از نیمه شهریورماه در پایتخت آغاز شد.

«مرحله دوم طرح LEZ نیز از ابتدای مهر با جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی آغاز شد که با گذشت چند روز با اعلام پلیس راهور تهران بزرگ برای دادن مهلت دوباره به شهروندان به منظور اخذ برگه معاینه فنی معتبر، به صورت موقت متوقف شد.»
با اجرای مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش، تخلف ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد از طریق دوربین های نظارتی ثبت و ضمن ارسال پیامک جریمه برای مالک خودرو، 500 هزار ریال جریمه نیز برای خودرو اعمال می شود.

مالکان خودروها می توانند با مراجعه به سامانه سیمفا و وارد کردن شماره پلاک و شماره شناسایی خودرو (VIN) از معتبر بودن برگه معاینه فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

طرح LEZ از امروز مجددا آغاز شد+پاسخ به ابهامات این طرح

طرح LEZ از اول آبان ماه 95 اجرا می شود

کاهش مدت زمان معاینه فنی از 5 سال به 2 سال

مراکز معاینه فنی در دو شیفت خدمات رسانی می کنند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی