پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو-گمرک

کنترل واردات خودرو با سامانه الکترونیکی سفت و سخت‌تر شد

به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ، ضمن از بین رفتن مراجعه افراد به 22 سازمان مرتبط با گمرک با الکترونیکی شدن فرآیند واردات و صادرات، این سیستم الکترونیکی تجارت از قاچاق و سوءاستفاده نیز جلوگیری می کند. در اظهارنامه جدید واردات خودرو هر خودرو به عنوان یک قلم کالا شناخته می شود. باقری‌پور در […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۹ آبان ۱۳۹۵

به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ، ضمن از بین رفتن مراجعه افراد به 22 سازمان مرتبط با گمرک با الکترونیکی شدن فرآیند واردات و صادرات، این سیستم الکترونیکی تجارت از قاچاق و سوءاستفاده نیز جلوگیری می کند. در اظهارنامه جدید واردات خودرو هر خودرو به عنوان یک قلم کالا شناخته می شود.

باقری‌پور در رابطه با پنجره واحد گمرک و ثبت اظهارنامه واردات خودرو، اظهار کرد: در اظهارنامه جدید واردات خودرو هر خودرو به عنوان یک قلم کالا شناخته می شود.

وی افزود: در اظهارنامه های واردات خودرو باید تمام مشخصات خودرو به صورت دقیق ذکر شود و در مرحله ترخیص کالا تمام این موارد چک شده و رمز الکترونیکی به صاحب کالا برای مراحل بعدی ارائه می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک، خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی سازمان هایی همچون مرکز شماره گذاری در پنجره واحد گمرک از طریق رمز الکترونیکی استعلام های خود را انجام داده و وسیله نقلیه وارد شده شماره گذاری می شود.

باقری پور در پاسخ به این سوال که الکترونیکی شدن واردات و صادرات چه تاثیری داشته است، یادآور شد: با توجه به الکترونیکی شدن مراحل واردات و صادرات تردد تجار و بازرگانان به 22 دستگاه مرتبط با فعالیت بازرگانی از بین رفته و تمام مراحل کار به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی افزود: در گذشته در پی مراجعات حضوری اسناد کاغذی صادر می شد که امکان تقلب و سوءاستفاده از آن ها وجود داشت.

مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک، در انتها تاکید کرد: الکترونیکی شدن فرآیند واردات و صادرات از سوءاستفاده ها و قاچاق کالا جلوگیری می کند.

از شایعه تا واقعیت نمایندگی نیسان در ایران

مدارک مورد نیاز برای پلاک کردن خودروهای وارداتی

رونق تولید و واردات خودرو به نفع مصرف کنندگان

هشدار نهایی به واردکنندگان خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی