پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلاک ایران 10

صدور پلاک ایران 10 برای خودروهای تهرانی

با اتمام پلاک های 99 در روز شنبه، پلیس راهور از روز یکشنبه کار شماره گذاری خودروها با پلاک ایران 10 را در تهران آغاز کرده است. پس از اینکه پلاک ملی خودروهای تهرانی شامل پلاک ایران 11،22،33،44،55،66،77،88 و 99 به متقاضیان خودرو در پایتخت داده شد، پلیس راهور دو گزینه تغییر در شکل پلاک یا […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

با اتمام پلاک های 99 در روز شنبه، پلیس راهور از روز یکشنبه کار شماره گذاری خودروها با پلاک ایران 10 را در تهران آغاز کرده است.

پس از اینکه پلاک ملی خودروهای تهرانی شامل پلاک ایران 11،22،33،44،55،66،77،88 و 99 به متقاضیان خودرو در پایتخت داده شد، پلیس راهور دو گزینه تغییر در شکل پلاک یا شماره گذاری جدید با عداد دارای صفر را پیش روی خود می دید.

سرانجا در سال 93 تصمیم گرفته شد همزمان با اتمام پلاک ملی ایران 99، برای تهران پلاک های ایران 10 ،20،30،40،50،60،70،80 و 90 صادر شود.

جزییات پلاک ایران 10 از زبان رئیس پلیس راهور:

سردار مهری گفت: تا کنون از عدد صفر در پلاک‌گذاری‌ها استفاده نشده بود. هر استان و یا شهرستانی که ظرفیت استفاده از اعداد قبلی را پر کرده باشد از عدد صفر برای شماره گذاری‌ پلاک‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر استفاده از عدد صفر در شماره گذاری‌های پلاک‌های شهر تهران آغاز شده است و سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور نیز زمانی که ظرفیت استفاده از سایر اعداد در آنها به پایان برسد؛ قطعا از عدد صفر در پلاک گذاری آنها استفاده خواهد شد.

مهری درباره اینکه آیا وجود عدد صفر در پلاک خودروها، ثبت دوربینی آن را با مشکل روبه‌رو می‌کند یا خیر؟ گفت: از این جهت مشکلی نداشته و ثبت دوربینی آنها مشکلی نخواهد داشت.

 

افت قیمت خودروهای وارد شده از آمریکا

اسامی ۱۱ خودرویی که شماره گذاری نمی شوند

خودروهای ساخت آمریکا از پلاک ملی جا ماندند

سه مدل هاوال مجوز شماره گذاری ندارند

خودروهای گاز سوز تولید داخل شماره گذاری نمی شوند

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی