پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلاک سیاسی جدید

پلاک ملی جدید برای خودروهای سیاسی

رونمایی از پلاک ملی خودروهای سیاسی و سرویس سفارتخانه‌ها صبح امروز با حضور سردار مومنی و سردار مهری و تعدادی از سفرای مقیم تهران برگزار شد. سردار تقی مهری روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست فصلی پلیس راهور ناجا و رونمایی از پلاک های سیاسی افزود: سفارتخانه ها به ویژه مسئولان دیپلمات، 2 پلاک با […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۵

رونمایی از پلاک ملی خودروهای سیاسی و سرویس سفارتخانه‌ها صبح امروز با حضور سردار مومنی و سردار مهری و تعدادی از سفرای مقیم تهران برگزار شد.

سردار تقی مهری روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست فصلی پلیس راهور ناجا و رونمایی از پلاک های سیاسی افزود: سفارتخانه ها به ویژه مسئولان دیپلمات، 2 پلاک با رنگ زمینه آبی را دارا خواهند بود که حرف D (دی ) مربوط به سفارتخانه ها و حرف S (اس) مربوط به نشانه خودروهای سرویس سفارتخانه ها و نمایندگان برای خدمات اداری است.

پلاک های جدید خودروهای دیپلماتیک سفارتخانه ها و نمایندگی های بین المللی سیاسی که دارای مشخصه های نوینی است 16 اسفند ماه سال گذشته رونمایی شد. سرهنگ احمد رستمی، معاون فنی و مهندسی وقت پلیس راهور نیروی انتظامی در این مراسم گفته بود که حدود 23 هزار دستگاه خودرو سیاسی و سرویس شماره گذاری شده پلاک قدیم موجود است.

سردار مهری در مراسم امروز اظهار کرد: پلاک های جدید برای ساماندهی تمام دستگاه هایی که دارای پلاک هستند طراحی شده است تا پلاک این خودروها به صورت ملی تعریف شوند.
وی خاطرنشان کرد: تمام خودروهایی که در کشور تردد می کنند حتی خودروهای نیروهای مسلح صاحب پلاک ملی می شوند که این اقدام در حال انجام است و در این راستا اولین یگانی که در این زمینه گام برداشته است ،نیروی انتظامی است.
مهری اضافه کرد: فونت این پلاک ها با فونت پلاک ملی همخوانی دارد و با هدف یکسان سازی پلاک های سیاسی، دیپلمات، شخصی و عمومی انجام شده است؛ ضمن اینکه به تدریج به سمت ساماندهی پلاک هایی می رویم تا بتوانیم در رفت و آمدها و تردد آنها به صورت سیستمی به کنترل آنها بپردازیم.

صدور پلاک ایران 10 برای خودروهای تهرانی

افزایش هزینه تعویض پلاک

تحویل تویوتا پریوس های پلاک شده توسط ایرتویا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی