کیا سراتو 2017 با ظاهری جدید و جذاب و امکانات رفاهی بیشتر تلاشی برای افزایش محبوبیت سراتو بیشک کیاسراتور را باید یکی از موفقترین تولیدات اخیر خودروساز کرهای دانست. سراتو با ظاهری جذاب و دینامیک رانندگی مناسب و در عین حال قیمت معقول، تبدبل به یکی از گزینههای خریداران اتومبییلهای کوچک شده است. و اکنون […]
بیشک کیاسراتور را باید یکی از موفقترین تولیدات اخیر خودروساز کرهای دانست. سراتو با ظاهری جذاب و دینامیک رانندگی مناسب و در عین حال قیمت معقول، تبدبل به یکی از گزینههای خریداران اتومبییلهای کوچک شده است. و اکنون کیاسراتو ۲۰۱۷ با ظاهری به روز شده، طراحی داخلی ارتقا یافته و امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر در دسترس خریداران میباشد.
کلاسی که سراتو در آن قرار دارد یکی از رقابتیترین کلاسهای بازار خودرو است که برای موفقیت باید عوامل متعددی را رعایت کرد. کیا تا به حال با سراتو در این کلاس موفق بوده و قصد دارد با فیس لیفت جدید این محصول، این موفقیت را تداوم بخشد. و به همین جهت سعی کرده تا قیمت خودرو حتیالامکان ثابت باقی بماند. و این بدان معنی است که شما میتوانید با پرداخت ۱۹۹۹۰ دلار صاحب یک سراوی اتوماتیک شوید.
خطوط جلو پنجره نسبت به فرم منحنی مدل قبلی لبهدار تر شده و چراغها نیز باریکتر و به سمت طرفین خودرو کشیده شدهاند. سپر جلو به همراه مه شکنها باز طراحی شده است تا با فرم چراغهای جلو هماهنگتر باشد. در نمای عقب، فرم کلی چراغها تغییر چندانی نکرده اما چیدمان داخلی آنها دگرگون شده و ظاهر اروپاییتری به خوردو داده است. بسته به تیپ خودرو، رینگهای ۱۶ اینچی فولادی با قالپاق، ۱۶ اینچی یا ۱۷ اینچی اسپرت آلیاژی ارائه خواهد شد.
تیپهای پایه سراتو مجهز به سیستم پخش صوت با قابلیت اتصال USB، iPod و بلوتوث بوده و با کنترلهای روی فرمان قابل تنظیم میباشد. در تیپ S اتوماتیک این سیستم جای خود را به صفحه نمایش ۷ اینچی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی داده و در تیپهای بالاتر هدایت ماهوارهای نیز بهطور استاندارد اضافه خواهد شد.
همانطور که گفته شد در زیر کاپوت یک موتور دولیتری ۴ سیلند قرار دارد. این موتور توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور را داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میباشد. گیربکس ۶ دنده دستی، فقط در تیپ S قابل سفارش بوده و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک در تمام تیپها عرضه میشود. سراتو مجهز به سیستم انتخاب حالت رانندگی است که میتوان در آن یکی از حالتهای نرمال، اکو، یا اسپرت را انتخاب کرد. در سراتو SLi پدالهای تعویض دنده بر روی فرمان نیز وجود خواهد داشت.
اما بخش قابل توجهی از مدل ۲۰۱۷ به تجهیزات ایمنی و رفاهی برمیگردد. کلیه تیپهای سراتو مجهز به شش ایربگ بوده و موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از مرکز ANCAP شده اند. در تیپ Si سراتو از سامانه رصد نقاط کور و هشدار ترافیک عقب برخوردار بوده و در سراتو SLi هشدار حرکت بین خطوط و هشدار برخورد از جلو نیز اضافه می شود. سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل الکترونیکی پایداری در تمام تیپها به صورت استاندارد وجود دارد.
علاوه بر تغییرات طراحی داخلی و بیرونی، سیستم فرمان و فنر بندی نیز مورد بازنگری قرار گرفته است، بدین ترتیب فرمان خودرو با برخورداری از نرمافزار جدید، عملکرد نرمتری یافته و تعلیق سراتو نیز ناهمواری های جاده را بهتر جذب میکند. حتی در مدلهای پایه نیز تعادل خودرو در سرعتهای بالا و سر پیچها مشهود است. برای داشتن سواری راحتتر میتوان رینگ ۱۶ اینچی را سفارش داد و در صورت تمایل به رانندگی اسپرت، رینگهای ۱۷ اینچی مناسبتر هستند. با وجود عملکرد نرم و واکنشهای خوب فنرهای جلو، اما تایرهای مارک نکسن سراتو انتظارات را به خوبی برآورده نکرده و بهتر بود از تایرهای کانتینانتال استفاده میگردید. نکته قابل توجه در تعلیق جدید سراتو این است که افزایش راحتی به بهای قربانیکردن هندلینگ تمام نشده است.
صدای موتور در دورهای بالایی اندکی بیش از حد انتظار میباشد اما به هیچ وجه لرزش یا ارتعاش ناخوشایندی به کابین وارد نخواهد شد. گیربکس خودرو در هر دو نوع دستی و اتوماتیک عملکرد نرمی دارند. هرچند در این رده قیمتی، گیربکس اتوماتیک چندان به خریداران توصیه نمیشود اما گیربکس دستی شش دنده سراتو نیز واقعا عملکرد قابل تحسینی دارد. کیا موتورز برای سراتو گارانتی سچر تا سپر هفت ساله در نظر گرفته است که نشان از اعتماد کرهایها به محصولاتشان داشته و در ترقیب مشتریان به انتخاب سراتو تاثیرگذار خواهد بود. در کل باید گفت که سراتو یک اتومبیل راحت و کاربردی برای مصارف روزمره بوده و با وجود قیمت پایین آن، به هیچ وجه احساس بیکیفیتی در سراتو ۲۰۱۷ نخواهید داشت.
منبع: دنیای خودرو
فوق العاده تیز و پرشتاب بوده و درجاده و شهر ایده ال میباشد
نداشتن سنسور باران و کم و زیاد بودن اپشن ها در مدل های مختلفموجب سردرگمی خریدار است