پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا سراتو 2017_Kia Cerato 2017

بررسی کیا سراتو 2017 به همراه مشخصات فنی و عکس

کیا سراتو 2017 با ظاهری جدید و جذاب و امکانات رفاهی بیشتر تلاشی برای افزایش محبوبیت سراتو بی‌شک کیاسراتور را باید یکی از موفق‌ترین تولیدات اخیر خودروساز کره‌ای دانست. سراتو با ظاهری جذاب و دینامیک رانندگی مناسب و در عین حال قیمت معقول، تبدبل به یکی از گزینه‌های خریداران اتومبییل‌های کوچک شده است. و اکنون […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

کیا سراتو 2017 با ظاهری جدید و جذاب و امکانات رفاهی بیشتر تلاشی برای افزایش محبوبیت سراتو

بی‌شک کیاسراتور را باید یکی از موفق‌ترین تولیدات اخیر خودروساز کره‌ای دانست. سراتو با ظاهری جذاب و دینامیک رانندگی مناسب و در عین حال قیمت معقول، تبدبل به یکی از گزینه‌های خریداران اتومبییل‌های کوچک شده است. و اکنون کیاسراتو ۲۰۱۷ با ظاهری به روز شده، طراحی داخلی ارتقا یافته و امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر در دسترس خریداران می‌باشد.

کلاسی که سراتو در آن قرار دارد یکی از رقابتی‌ترین کلاس‌های بازار خودرو است که برای موفقیت باید عوامل متعددی را رعایت کرد. کیا تا به حال با سراتو در این کلاس موفق بوده و قصد دارد با فیس لیفت جدید این محصول، این موفقیت را تداوم بخشد. و به همین جهت سعی کرده تا قیمت خودرو حتی‌الامکان ثابت باقی بماند. و این بدان معنی است که شما می‌توانید با پرداخت ۱۹۹۹۰ دلار صاحب یک سراوی اتوماتیک شوید.

سراتو مانند همیشه در دو مدل چهار در سدان و پنج در هاچ‌بک و چهار تیپ S، S پرمیوم، Si و SLi عرضه می‌گردد. پیشرانه سراتو همان پیشرانه دو لیتری بنزینی است که می‌توان گیربکس اتوماتیک یا دستی را با آن سفارش داد.

کیا سراتو 2017_نمای عقب-پشت

مشخصات ظاهری کیا سراتو 2017

تغییرات اعمال شده در نمای بیرونی بارزتر بوده و در یک نگاه می‌توان فهمید که ظاهر خودرو پویاتر شده است. در واقع کیا موتورز در تمام محصولات جدید خود تلاش کرده است تا این جذابیت ظاهری را افزایش دهد. هرچند ممکن است تغییرات در سراتوی ۲۰۱۷ جزئی باشد امما بیننده به خوبی متوجه آن‌ها خواهد شد..

خطوط جلو پنجره نسبت به فرم منحنی مدل قبلی لبه‌دار تر شده و چراغ‌ها نیز باریک‌تر و به سمت طرفین خودرو کشیده شده‌اند. سپر جلو به همراه مه شکن‌ها باز طراحی شده است تا با فرم چراغ‌های جلو هماهنگ‌تر باشد. در نمای عقب، فرم کلی چراغ‌ها تغییر چندانی نکرده اما چیدمان داخلی آن‌ها دگرگون شده و ظاهر اروپایی‌تری به خوردو داده است. بسته به تیپ خودرو، رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی با قالپاق، ۱۶ اینچی یا ۱۷ اینچی اسپرت آلیاژی ارائه خواهد شد.

کیا با الهام از مدل‌های اروپایی از تم تیره رنگ به همراه مواد جدید در  داشپورد، پنل درب‌ها و کنسول استفاده کرده است. تغییرات اعمال شده در داخل، حس افزایش کیفیت را القا می‌کند. صندلی‌های خودرو فرقی با نمونه‌های قبلی نکرده‌اند اما پوشش پارچه‌ای آن‌ها به تلفیقی از چرم و پارچه ارتقا یافته است. مدل‌های پایه دارای دوربین دید عقب نبوده، اما کلیه تیپ‌ها به سنسورهای پارک عقب و جلو مجهز هستند.

در داخل کابین با اصلاح چیدمان کنترل‌ها و دکمه‌ها و همچنین استفاده از جنس مرغوب‌تر، ارگونومی افزایش یافته و رانندگی دلپذیرتر شده است. موقعت صندلی بسیار مناسب بوده و سرنشینان ردیف عقب از فضا کافی برخوردار هستند. ستون‌های خودرو و به‌ویژه ستون A باریک‌تر شده اند تا دید بهتری نسبت به اطراف ایجاد شود.

2017_kia_cerato_کیا سراتو 2017_نمای داخلی.jpg

امکانات صوتی تصویری

تیپ‌های پایه سراتو مجهز به سیستم پخش صوت با قابلیت اتصال USB، iPod و بلوتوث بوده و با کنترل‌های روی فرمان قابل تنظیم می‌باشد. در تیپ S اتوماتیک این سیستم جای خود را به صفحه نمایش ۷ اینچی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی داده و در تیپ‌های بالاتر هدایت ماهواره‌ای نیز به‌طور استاندارد اضافه خواهد شد.

کیا سراتو 2017 موتور

مشخصات فنی کیا سراتو 2017

همانطور که گفته شد در زیر کاپوت یک موتور دولیتری ۴ سیلند قرار دارد. این موتور توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور را داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. گیربکس ۶ دنده دستی، فقط در تیپ S قابل سفارش بوده و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک در تمام تیپ‌ها عرضه می‌شود. سراتو مجهز به سیستم انتخاب حالت رانندگی است که می‌توان در آن یکی از حالت‌های نرمال، اکو، یا اسپرت را انتخاب کرد. در سراتو SLi پدال‌های تعویض دنده بر روی فرمان نیز وجود خواهد داشت.

اما بخش قابل توجهی از مدل ۲۰۱۷ به تجهیزات ایمنی و رفاهی برمی‌گردد. کلیه تیپ‌های سراتو مجهز به شش ایربگ بوده و موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از مرکز ANCAP شده اند. در تیپ Si سراتو از سامانه رصد نقاط کور و هشدار ترافیک عقب برخوردار بوده و در سراتو SLi هشدار حرکت بین خطوط و هشدار برخورد از جلو نیز اضافه می شود. سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل الکترونیکی پایداری در تمام تیپ‌ها به صورت استاندارد وجود دارد.

نمای-بغل-کیا-سراتو-2017

نگاه کلی به سراتو 2017

علاوه بر تغییرات طراحی داخلی و بیرونی، سیستم فرمان و فنر بندی نیز مورد بازنگری قرار گرفته است، بدین ترتیب فرمان خودرو با برخورداری از نرم‌افزار جدید، عملکرد نرم‌تری یافته و تعلیق سراتو نیز ناهمواری های جاده را بهتر جذب می‌کند. حتی در مدل‌های پایه نیز تعادل خودرو در سرعت‌های بالا و سر پیچ‌ها مشهود است. برای داشتن سواری راحت‌تر می‌توان رینگ ۱۶ اینچی را سفارش داد و در صورت تمایل به رانندگی اسپرت، رینگ‌های ۱۷ اینچی مناسب‌تر هستند. با وجود عملکرد نرم و واکنش‌های خوب فنرهای جلو، اما تایرهای مارک نکسن سراتو انتظارات را به خوبی برآورده نکرده و بهتر بود از تایرهای کانتینانتال استفاده می‌گردید. نکته قابل توجه در تعلیق جدید سراتو این است که افزایش راحتی به بهای قربانی‌کردن هندلینگ تمام نشده است.

صدای موتور در دورهای بالایی اندکی بیش از حد انتظار می‌باشد اما به هیچ وجه لرزش یا ارتعاش ناخوشایندی به کابین وارد نخواهد شد. گیربکس خودرو در هر دو نوع دستی و اتوماتیک عملکرد نرمی دارند. هرچند در این رده قیمتی، گیربکس اتوماتیک چندان به خریداران توصیه نمی‌شود اما گیربکس دستی شش دنده سراتو نیز واقعا عملکرد قابل تحسینی دارد. کیا موتورز برای سراتو گارانتی سچر تا سپر هفت ساله در نظر گرفته است که نشان از اعتماد کره‌ای‌ها به محصولاتشان داشته و در ترقیب مشتریان به انتخاب سراتو تاثیرگذار خواهد بود. در کل باید گفت که سراتو یک اتومبیل راحت و کاربردی برای مصارف روزمره بوده و با وجود قیمت پایین آن، به هیچ وجه احساس بی‌کیفیتی در سراتو ۲۰۱۷ نخواهید داشت.

منبع: دنیای خودرو

آپشن های جدید برای کیا سراتو سایپایی

بروزرسانی: شرایط فروش کیا سراتو 2000 اتوماتیک و آریو 1600 اتوماتیک اعلام شد

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • محمد | 20/09/1395 در 23:54

    فوق العاده تیز و پرشتاب بوده و درجاده و شهر ایده ال میباشد
    نداشتن سنسور باران و کم و زیاد بودن اپشن ها در مدل های مختلفموجب سردرگمی خریدار است

کیوسک مطبوعاتی