پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دونالد-ترامپ-خودرو

دونالد ترامپ چه تصمیمی برای خودروسازی امریکا دارد؟

با رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ آینده خودوسازی آمریکا ممکن است متحول شود.  صنعت خودرو در آمریکا همواره یکی از نشانه‌های درخشش دیگر صنایع این کشور برای افرادی که خارج از آن زندگی می‌کنند، بوده است. بطوری که راحتی خودروهای آمریکایی و جان سخت بودنشان همواره باعث شده تا عموم محصولاتی که در این کشور […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۵

با رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ آینده خودوسازی آمریکا ممکن است متحول شود.

 صنعت خودرو در آمریکا همواره یکی از نشانه‌های درخشش دیگر صنایع این کشور برای افرادی که خارج از آن زندگی می‌کنند، بوده است. بطوری که راحتی خودروهای آمریکایی و جان سخت بودنشان همواره باعث شده تا عموم محصولاتی که در این کشور تولید شود به همین مشخصه‌ها شناخته شوند.

** صنعت خودرو آمریکا روزی یکی از مهم‌ترین پایه‌های قدرت اقتصادی آن بود و خودروهای آمریکایی در جهان به صفت‌های خوب شناخته می‌شدند این مساله اکنون با قدرت‌ یافتن دو قطب تویوتا در ژاپن و فولکس واگن در اروپا باعث شده تا موازنه قدرت در صنعت خودرو کمتر به سود خودروسازان آمریکایی باشد. از سوی دیگر به دلیل بالا بودن حقوق کارکنان در این کشور، سود تولید و فروش برندهای آمریکایی کمتر از دیگر خودروسازان کمتر است؛ خصوصا آن‌هایی که با کارخانجات اصلی خود را در چین بنا کرده‌اند.

** دونالد ترامپ پیش‌تر در سفری که به دیترویت میشیگان که قلب تپنده صنعت خودرو آمریکا است داشت، از احیای این صنعت خبر داد. همزمان به‌دلیل بالابودن دست‌مزد کارگران، شرکت فورد درحال سرمایه‌گذاری برای ورود به مکزیک و تولید خودروهایش در آنجا بود تا شاید از خودروهای خانوادگی کوچکش سودی بدست آورد اما این مساله در صحبت‌های دونالد ترامپ و برنامه‌های احتمالیش منتفی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، ترامپ برای نورانی کردن دوباره این شرکت‌ها پیشنهاد کرد که کارخانجات و تمرکز خودروسازان آمریکا از دیترویت به سایر ایالت‌هایی که نرخ حداقل دستمزد در آن‌ها پایین‌تر است نقل مکان کنند و با تولید خودرو در آنجا در عوض کشورهایی مانند مکزیک، هم سود بیشتری بدست آوردند هم اینکه در آمریکا ماندگاریشان تضمین شود.

**ترامپ در یک سخنرانی که مرتبط با همین مساله بود گفت که پیش‌تر خودروها در فلینت ساخته می‌شد و از آن طرف نمی‌شد که در مکزیک آب خورد (اشاره به عدم وجود سیستم مناسب تصفیه آب). اکنون کار به جایی رسیده که در فلینت نمی‌شود آب خورد و خودروها هم در مکزیک ساخته می‌شود! دقیقا همین اتفاق افتاده است. این البته آنقدر بد نیست چرا که ما برای این مشکل کاری خواهیم کرد و وضعیت را به شکل سابق باز می‌گردانیم.

منبع: خودرو نویس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی