پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو-گمرک

افزایش ۵۹ درصدی واردات خودرو

با توجه به آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی هفت ماه گذشته سال‌جاری در مجموع ۳۷ هزار و ۵۱۰ دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ۷/ ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد. به نقل از دنیای اقتصاد ،بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی هفت […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۵

با توجه به آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی هفت ماه گذشته سال‌جاری در مجموع ۳۷ هزار و ۵۱۰ دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ۷/ ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به نقل از دنیای اقتصاد ،بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی هفت ماه گذشته سال‌جاری در مجموع ۳۷ هزار و ۵۱۰ دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ۷/ ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد. براساس آمار گمرک، سهم واردات خودرو نسبت به کل واردات کشور حدود ۴ درصد است. بر این اساس ارزش دلاری خودروهای وارد شده طی هفت ماهه سال ۹۸۲ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۲۷ دلار بوده که رشد ۷۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

در حالی آمار واردات خودرو در هفت ماه سال‌جاری روند افزایشی را نشان می‌دهد که طی مدت مشابه سال گذشته ۲۳ هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو به کشور وارد شده بود که نسبت به سال پیش از آن با افت همراه بوده است در این زمینه کارشناسان عامل موثر در کاهش ورود خودروهای خارجی به کشور طی سال گذشته را مربوط به تغییر و تحولات مقررات به‌دنبال ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خوانده و مهم‌ترین دلیل در این خصوص را حذف بخشی از واردکنندگان غیرنماینده عنوان می‌کنند.

اما فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه رشد واردات خودرو طی هفت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از بازگشت واردات خودرو به روند عادی دارد، می‌گوید: در این میان مهم‌ترین عامل را می‌توان از بین رفتن جو روانی ناشی از انتظار برای کاهش قیمت دلار دانست.

وی در ادامه افزود: ساماندهی واردات خودرو به کشور بر قدرت رقابت در بازار افزوده است.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که واردات خودرو تا پایان سال‌جاری به ۶۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

مخالفت با واردات خودروهای غیرآمریکایی ساخت آمریکا

آیا ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ لغو می شود؟

دو مدعی برای نمایندگی سئات در ایران

سه عامل ایجاد بحران در بازار خودروهای وارداتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی