پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو-کیا

دستورالعمل جدید دولت برای تغییر شیوه واردات خودرو

در تصمیم جدید دولت برای تغییر در شیوه واردات خودرو ، چنانچه واردکننده VIN (شماره شناسایی)خودروی وارداتی را در سامانه ثبت‌سفارش وارد نکند، با عدم ترخیص خودرو مواجه خواهد شد. به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو الزام ثبت‌سفارش براساس شماره شاسی در راستای مکانیزه شدن واردات خودرو از […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۵

در تصمیم جدید دولت برای تغییر در شیوه واردات خودرو ، چنانچه واردکننده VIN (شماره شناسایی)خودروی وارداتی را در سامانه ثبت‌سفارش وارد نکند، با عدم ترخیص خودرو مواجه خواهد شد.

به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو الزام ثبت‌سفارش براساس شماره شاسی در راستای مکانیزه شدن واردات خودرو از روز جمعه و به‌صورت آزمایشی کلید خورد که در صورت عدم بروز مشکل این طرح دائمی خواهد شد.

در شرایطی دفتر مقررات سازمان توسعه و تجارت در اطلاعیه خود تاکید کرده «کلیه متقاضیان ثبت‌سفارش خودرو، نسبت به ثبت VIN خودرو خود در زمان اظهار در ثبت‌سفارش اقدام کنند» که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری انجمن واردکنندگان خودرو به منظور جلوگیری از ورود خودروهای فاقد استاندارد و تطابق خودروها براساس استانداردهای 52 گانه در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری مقرر کرد که ثبت‌سفارش خودرو براساس کد شناسایی صورت بگیرد تا از ورود هرگونه خودرو فاقد استاندارد به کشور جلوگیری به عمل آید.

ماجرای الزامی کردن ارائه شماره شاسی در ثبت‌سفارش به ورود خودروهای فاقد استاندارد و گارانتی برمی‌گردد حال آنکه ارائه این شماره می‌تواند از بروز تخلفات در این زمینه جلوگیری کند.

دولت البته به واردکنندگان هم هشدار داده که در صورت عدم ثبت VIN خودرو، مشکلات عدم ترخیص آن به عهده خودشان است و هیچ مسئولیتی از سوی دولت پذیرفته شده نیست.

تعرفه واردات خودرو در سال 96 ثابت می ماند

از عقد قرارداد پیش فروش خودرو با شرکت های فاقد نمایندگی رسمی خودداری کنید

افزایش ۵۹ درصدی واردات خودرو

آیا ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ لغو می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی