پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت‌های کاربراتوری

توقف مصوبه عدم شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر از نامه نگاری وزیر صنعت برای توقف مصوبه هیئت وزیران مبنی بر عدم شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری انتقاد کرد. محمد حقانی در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تمدید شماره گذاری موتورهای کاربراتی گفت: علیرغم مصوبه هیات دولت مبنی بر توقف تولید و شماره […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۹ آذر ۱۳۹۵

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر از نامه نگاری وزیر صنعت برای توقف مصوبه هیئت وزیران مبنی بر عدم شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری انتقاد کرد.

محمد حقانی در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تمدید شماره گذاری موتورهای کاربراتی گفت: علیرغم مصوبه هیات دولت مبنی بر توقف تولید و شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری وزیر صنعت به وزیر کشور نامه ای برای تمدید این موضوع نوشته است.
وی با اشاره به نامه وزیر صنعت گفت: در این نامه آمده است حدود ۶۰۰ هزار موتور کاربراتوری ثبت سفارش شده لذا تا پایان سال ۹۵ مصوبه عدم شماره گذاری متوقف شود.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: وقتی این مصوبه در هیات وزیران بررسی شده چرا این دو وزیر آن موقع امضا کردند که الان بگویند ۶۰۰ هزار موتور ثبت سفارش شده و وزیر صنعت باید بنا بر آن مصوبه درخواست عدم توقیف تولید کند. درآمد صنعت از تولید موتورهای کاربراتوری بسیار بیشتر از انژکتوری است اما میزان آلودگی آنها بسیار متفاوت است
حقانی توضیح داد: هر موتور کاربراتوری نباید در کیلومتر پایش بیش از ۳ گرم آلاینده داشته باشد اما موتورهای فعلی در هر کیلومتر ۱۵ گرم یعنی ۵ برابر حد مجاز آلایندگی دارند.
حقانی در خاتمه گفت: به بیان دیگر هر موتور سالانه ۲۰۰ کیلوگرم آلایندگی بالای استاندارد تولید می کند و درخواست ما این است که وزیر صنعت به مصوبات پایبند باشد.

در بحث آلودگی هوا خودروسازان را ضربه فنی نکنید!

نصب درهای جدا کننده در ایستگاه‌های مترو

ثبت سفارش ۵ برند واردکننده خودرو متوقف می‌شود

خودروهای غیرآمریکایی تولیدی در آمریکا پلاک نمی‌شوند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی