پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی های آنلاین

رقابت اسنپ و تپسی در روزهای داغ شکایت از تاکسی های آنلاین

مخالفان تاکسی های آنلاین معتقد بودند اسنپ و تپسی با دامپینگ (در نظر گرفتن قیمت پایین برای مسافران) مرتکب عمل ضد رقابتی شده و بازار آژانس ها و تاکسی ها به خصوص دربستی ها را کساد کرده اند. این در حالی است که اسنپ و تپسی به عنوان دو تاکسی آنلاین مشهور داخلی، رقابت با […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۸ دی ۱۳۹۵

مخالفان تاکسی های آنلاین معتقد بودند اسنپ و تپسی با دامپینگ (در نظر گرفتن قیمت پایین برای مسافران) مرتکب عمل ضد رقابتی شده و بازار آژانس ها و تاکسی ها به خصوص دربستی ها را کساد کرده اند. این در حالی است که اسنپ و تپسی به عنوان دو تاکسی آنلاین مشهور داخلی، رقابت با یکدیگر را افزایش داده اند.

 با فراگیر شدن تاکسی های آنلاین و به تبع آن، کاهش تقاضا برای آژانس ها و دربستی ها، شکایاتی از اسنپ و تپسی به مراجع مربوطه ارسال شد تا جلوی پیشتازی آنها گرفته شود. ریشه این شکایات ابتدا به بحث قیمت مربوط بود، چراکه مخالفان تاکسی های آنلاین معتقد بودند اسنپ و تپسی با دامپینگ (در نظر گرفتن قیمت پایین برای مسافران) مرتکب عمل ضد رقابتی شده و بازار آژانس ها و تاکسی ها به خصوص دربستی ها را کساد کرده اند.

پس از اعتراضات فراوان به فعالیت این آژانس‌های اینترنتی اما رضا شیوا، رئیس شورای رقابت ضمن اعلام این خبر که ” این تاکسی یاب‌ها مجوز دارند و فعالیتشان قانونی است.” گفت: ” این شرکت‌ها کار غیرقانونی انجام نداده‌اند و فعالیتشان نه تنها بد نیست بلکه موجب ایجاد فضای رقابتی مناسبی هم می‌شود”. شیوا اضافه کرد که “شورای رقابت تنها زمانی به این مسئله ورود می‌کند که متوجه شود این شرکت‌ها با قیمت‌های بسیار پایین سعی در حذف رقبا داشته باشند، اما فعلا در مدل فعلی مشکلی وجود ندارد که شورا بخواهد در این موضوع ورود کند.»

پس از این اظهارات اما مخالفان تاکسی آنلاین ها این بار به سراغ مجوز آنها رفته و اعلام کردند تمامی نرم افزارهای خدمات تاکسی آنلاین های مربوطه، بدون مجوز هستند. این در حالی است که اسنپ و تپسی نه تنها عقب نشینی نکردند، بلکه برای افزایش رقابت با یکدیگر و جذب هرچه بیشتر مشتری، قیمت های خود را کاهش داده و تخفیف های جدیدی برای مشتریان در نظر گرفتند.

تاکسی های آنلاین

ابتدا این تپسی بود که  قیمت های خود را کاهش داد و حتی تخفیف خرید از یک رستوران مشخص را نیز در نظر گرفت. پس از این اقدام، اسنپ نیز برای آنکه از رقیب خود عقب نماند، از قیمت سفرهای خود کاست. این در حالی است که هنوز هم تاکسی های اسنپ با هزینه بیشتری در مقایسه با تپسی، مسافران را جا به جا می کنند.

هرچه هست، باید منتظر ماند و دید در نهایت سرنوشت اسنپ و تپسی به عنوان تاکسی های آنلاین کشور به کجا خواهد کشید و آیا می توانند از زیر بار سنگین انتقادات و شکایات رها شده و فعالیت شان را گسترده تر نیز کنند یا در نهایت تسلیم منتقدان و مخالفان خود خواهند شد.

منبع: صنعت نویس

بیش از 420 هزار دستگاه از خودروهای فرسوده در صف جایگزینی

تجهيز ناوگان تاکسیرانی ساحل عاج با محصولات ايران خودرو

مشکل کمبود تاکسی در نقاط پرتردد تهران حل می شود

صادرات 1500 دستگاه از محصولات سایپا

کلید به کلید، نسخه ایران خودرو برای تاکسی های فرسوده

گسترش خدمات حمل و نقل معلولان

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • داود | 11/10/1395 در 03:17

    سلام -براي مسافران خيلي خوب هستش آيا براي راننده هم صرف داود آيا كميسون رو هم نسبت به آژانس كمتر در نظر گرفتين ممنون از شما

کیوسک مطبوعاتی