پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا استینگر

کیا استینگر برگ برنده کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۷

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و گمانه‌زنی‌های فراوان، کیا رسماً محصول جدید خود را با نام استینگر رونمایی کرد. کیا استینگر پیش‌ از این با نام GT شناخته می‌شد. پیشینه کیا استینگر : کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2011 با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۵

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و گمانه‌زنی‌های فراوان، کیا رسماً محصول جدید خود را با نام استینگر رونمایی کرد. کیا استینگر پیش‌ از این با نام GT شناخته می‌شد.

پیشینه کیا استینگر :

کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2011 با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام کرد و حالا پس از گذشت پنج سال کیا GT  با نام استینگر نهایتاً برای تولید آماده شده است. همچنین کیا استینگر نخستین سدان دیفرانسیل عقب کیا نیست چراکه قبل از این سدان لوکس دیفرانسیل عقب K900 را معرفی کرده است اما استینگر برخلاف K900 خودرویی کاملاً اسپرت و جوان پسند است.

جزییات ابعادی استینگر:

با نگاه به کیا استینگر و کانسپت GT، ارتباط میان این دو کاملاً آشکار است به‌گونه‌ای که استینگر به‌جز درهای موسوم به خودکشی که در نسخهٔ کانسپت وجود داشت، در دیگر قسمت‌ها به کانسپت GT وفادار مانده است. از رقبای کیا استینگر می‌توان به ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک و اینفینیتی Q50 اشاره کرد. درحالی‌که فرزند جدید کیا با 4.8 متر طول و 1.87 متر عرض و  با فاصلهٔ بین دو محور معادل 2.9 متر به عنوان یکی از طولانی‌ترین فاصله محوری‌ها در کلاس خود، یکی از بزرگترین خودروها در این کلاس به شمار می‌رود. به لطف این ابعاد فضای داخلی افزایش یافنه و به گفته کیا ظرفیت صندوق بار استینگر از بسیاری از رقبا بیشتر است.

کیا استینگر

نوآوری در محور محرک:

به ادعای کره ای، شاسی کیا استینگر در اروپا توسعه یافته و این خودرو زمان زیادی صرف تست و آزمایش این خودرو در پیست نوربرگ رینگ شده است. استینگر اولین سدان کیا است که با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. نسخهٔ دیفرانسیل عقب مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده درحالی‌که نمونهٔ چهارچرخ محرک از یک سیستم کنترل پویای گشتاور استفاده می‌کند.

کیا استینگر

مشخصات فنی کیا استینگر :

کیا استینگر با دو پیشرانهٔ بنزینی در بازار ایالات متحده عرضه می‌شود. تیپ پایهٔ این استینگر یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را در دل خود جای داده که 255 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که از کیا K900 قرض گرفته شده به چرخ‌های عقب یا به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ اما بالاترین تیپ کیا استینگر GT نام دارد. این نسخه مجهز به یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 توربودوقلو خواهد بود که 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه آشنا در جنسیس G90 نیز استفاده می‌شود و نیروی آن مانند تیپ پایه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. همچنین کیا برای بازار اروپا یک پیشرانهٔ دیزلی را هم برای استینگر در نظر گرفته که جزئیات آن در نمایشگاه ژنو اعلام خواهد شد.

پیشرانه کیا استینگر

به گفته کیا، استینگر به لطف این پیشرانه پرقدرت می‌تواند ظرف 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعتش عدد 270 کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد. بدین ترتیب لقب سریع‌ترین خودروی تاریخ کیا برازنده استینگر درنده خواهد بود. کیا استینگر در تیپ پایه از رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و لاستیک‌های 225 برخوردار است. درحالی‌ که نسخهٔ GT شاهد رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های 225 در جلو و 255 در عقب هستیم. همچنین ترمزهای کیا استینگر ساخت برمبو و از نوع دیسکی تهویه شونده هستند که در جلو از کالیپرهای چهار پیستونه و در عقب از کالیپرهای دو پیستونه بهره می‌برند.

طراحی ظاهری کیا استینگر کاملاً تهاجمی و شیک به نظر می‌رسد و الهام گرفتن از اپتیما در بعضی قسمت‌های بدنه، مخصوصا نمای جانبی کاملا مشخص است. همچنین سبک طراحی قسمت عقب و فرم چرغ‌های عقب بی شباهت به آئودی A7 نیستند. عکس‌های منتشر شده مربوط به نسخه GT است که از دیفیوزر بزرگ با چهار سر اگزوز و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، می‌توان به عنوان مشخصه‌های آن نام برد. در جلوی خودرو هم جلوپنجرهٔ معروف پوزهٔ ببر کیا به همراه ورودی‌های هوای عمودی بیش از همه خودنمایی می‌کنند.

کابین و امکانات کیا استینگر :

 صندلی‌های عمیق با روکش چرم ناپا، فرمان ضخیم پوشیده از چرم و صفحه‌نمایش‌های آنالوگ و دیجیتال ترکیب داخلی کیا استینگر را تشکیل می‌دهند. به‌منظور افزایش حس اسپرت عقربهٔ سنجش‌گرها با رنگ قرمز تزیین شده‌اند و همچنین صفحه‌نمایش TFT آن نیز نیروی G وارده به خودرو را نشان می‌دهد.

همچنین در استینگر چند ویژگی برای اولین بار در محصولات کیا معرفی شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق الکترونیکی قابل تنظیم با پنج حالت رانندگی مختلف، ساب ووفر نصب شده در زیر صندلی (این بخشی از سیستم صوتی سفارشی 720 واتی هارمن کاردون با 15 بلندگو است) و سیستم کنترل هوشیاری راننده اشاره کرد. این سیستم، همواره رفتار راننده را تحت نظر داشته و اگر حس کند که سطح توجه و هوشیاری او کاهش یافته به‌صورت خودکار با پخش صدای هشدار و یک نمایش گرافیکی در صفحه آمپر به راننده توجه به جلو را تذکر می‌دهد. می‌توان گفت این سیستم برداشتی خلاقانه از سیستم اتنشن اسیست (کنترل هوشیاری راننده) در محصولات مرسدس بنز است.

کابین کیا استینگر

از دیگر تجهیزات ایمنی کیا استینگر نیز می‌توان به سیستم کمکی جلوگیری از برخورد با اتومبیل جلویی توسط ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم کنترل حرکت میان خطوط و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی 7 اینچی لمسی اشاره کرد. کیا برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2017 استینگر را به نمایش در می‌آورده و به طور رسمی رونمایی می‌کند. همچنین این خودرو در اواخر سال جاری با قیمتی که در نزدیکی زمان عرضه اعلام می شود، برای فروش در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

منبع: پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی