پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دنا+

طراحی نخستین پژو 207i صندوقدار در ایران و معرفی دنا پلاس

برنامه آشنايي با فرايند طراحي نخستين پژو 207i صندوقدار در ايران و معرفي دنا پلاس 207i صندوقدار به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری “جوان خودرو” ، در اين مراسم نخست مهندس كيوان وزيري مدير مركز تحقيقات ايران خودرو طي سخناني اقدام به تشريح فرايند طراحي اين خودروها كرد. وي گفت طراحي اين دو خودرو حاصل […]

javankhodro
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۵

برنامه آشنايي با فرايند طراحي نخستين پژو 207i صندوقدار در ايران و معرفي دنا پلاس

207i صندوقدار

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری “جوان خودرو” ، در اين مراسم نخست مهندس كيوان وزيري مدير مركز تحقيقات ايران خودرو طي سخناني اقدام به تشريح فرايند طراحي اين خودروها كرد. وي گفت طراحي اين دو خودرو حاصل تفكر و تلاش داخلي در ايران خودرو است. اين خودرو در كلاس C با نگاه اقدام و عمل طراحي شده است.  هدف از ساخت 207 صندوقدار،‌استقبال خوب بازار از نمونه هاچ بک بود و بررسی نیازهای بازار ما را به سوی تولید نمونه صندوقدار سوق داد.

تامین قطعات این خودرو از طریق شرکت ساپکو و همکاری با تولید کنندگان داخلی خواهد بود. تعدا 40 قطعه  و مجموعه های جدید،‌ 165 قطعه و مجموعه های مشترک از عناوین مورد بحث است. برای انجام این پروژه 50 میلیارد تومان هزینه شده است.

شایان ذکر است که تولید 207 صندوقدار از اوایل اسفند ماه 95 آغاز می شود.

معرفی دنا+

پس از عرضه دنا به بازار ،‌بر اساس نیاز مشتری ها ایران خودرو تصمیم به ارتقای این محصول و قدم گذاردن در محدوده ای فراتر از استاندارد قبلی گرفت. دنا+ نام این محصول جدید است. استانداردهاي ايمني در آلمان از دو موسسه كنتينانتال و اَكت اخذ شده است. همچنین علاوه بر ایربگ های جلو،‌2 ایربگ جانبی به این خودرو اضافه شده است. دنا+ از یک موتور توربوشارژ و گیرباکس اتوماتیک بهره می برد.

زمان انجام پروژه تولید دنا+ از مرحله بررسی بازخور بازار تا تولید انبوه،‌ 14 ماه بوده است و توانسته 4 ستاره ایمنی از آلمان دریافت کند. 60درصد قطعات موتور دنا+ تولید داخل است. احتمالا ثبت نام دنا+ با قیمت حدودی 50 میلیون تومان و در دهه فجر در دستور برنامه ایران خودرو قرار خواهد داشت.

مهندس كيوان وزيري با اشاره به اینکه احتمالا دنا+ در بازار جای دنا را خواهد گرفت، افزود:  در سال بعد اخبار خوشي در راستاي افزايش توليد، گسترش محصولات و افزايش كارآفريني از ايران خودرو خواهيد شنيد.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • علی | 27/10/1395 در 12:39

    واقعا برای مردم ایران متاسفم که بازار خودروی کشورمون توسط ایران خودرو و سایپا با محصولا بد و بیکیفیت و گرون انحصار شده. یعنی بعد از 14 ماه فکر به این نتیجه رسیدن که یک سانروف بزارن و یکم چراغهارو عوض کنن اون هم با 55 میلیارد تومان سرمایه هزینه شده روی این کار؟!؟! یا این 207 صندوقدار اگه ایرانیزه شده مثلا چرا هنوز آرم پژو روش هست؟ یعنی این تغییر واقعا به 14 ماه زمان نیاز داشت؟ آیا واقعا هزینه تحقیق و توسعه این کار 55 میلیارد تومان هست؟ واقعا این توهین به مصرف کننده هست این توهین به شعور و فهم ملت ایران هست. یک چراغ و یک سانروف واقعا ارزش چندین میلیون پول اضافه رو داره؟ مطمئنا با طمعی که ایران خودرو داره به 7 – 8 میلیون افزایش قیمت قانع نمیشه و قیمتها بیشتر از این روش میاد. اگر تعرفه گمرک کمک ماشین سازای ایرانی نبود میتونستیم با همین پول ماشینهای ژاپنی و کره ای و اروپایی که خیلی بهتر و ایمن تر و زیباتر و پرآبشن تر و بروزتر و پیشرفته تر هستن رو بخریم اما افسوس.

  • رضا | 21/06/1396 در 18:48

    سلام خدمت کاربران محترم.دنا پلاس باموتور توربو واین بدنه واقعا خوب هست.وقابل رقابت وموفق تر از برلیانس اچ330ودیگرمحصولات چینی دراین قیمت میباشد.

کیوسک مطبوعاتی