پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمدرضا نعمت زاده-طرح کلید به کلید ایران خودرو-1

حضور وزیر صنعت در مراسم طرح کلید به کلید ایران خودرو

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در مراسم طرح کلید به کلید ایران خودرو گفت: حضور مسئولين، نمايندگان، مديران، ورزشكاران و هنرمندان نشان دهنده اهميت بحث محيط زيست است. اتحاد میان باعث می شود راحت تر بتوانیم مسائل پیچیده را حل کنیم. گزارش اختصاصی-نعمت زاده وزير صنعت و معدن و تجارت در […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۵

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در مراسم طرح کلید به کلید ایران خودرو گفت: حضور مسئولين، نمايندگان، مديران، ورزشكاران و هنرمندان نشان دهنده اهميت بحث محيط زيست است. اتحاد میان باعث می شود راحت تر بتوانیم مسائل پیچیده را حل کنیم.

گزارش اختصاصی-نعمت زاده وزير صنعت و معدن و تجارت در مراسم طرح کلید به کلید ایران خودرو ايراد سخن کرد. محمدرضا زاده در خصوص اين مراسم گفت: حضور مسئولين، نمايندگان، مديران، ورزشكاران و هنرمندان نشان دهنده اهميت بحث محيط زيست است. خوشبختانه توانستيم به كمك بانكها و توليدكنندگان به نقطه ايي برسيم كه این طرح اجرايي شود و اين نشان مي دهد هرجا اتحاد بين مسولين برقرار باشد مباحثي پيحيده را حل ميكنيم. ديديد که برجام بعد از ٢٥ ماه گفت و گو به ثمر رسيد و اين يعني ما در داخل براي حل مشكلات كارهاي ساده تری داسته باشيم.

خوشبختانه ظرفيت ها موجود است و فقط باید هماهنگي ها انجام شود. وزير صنعت معدن و تحارت ادامه داد: ما در صنعت خودرو بايد به سمت علوم روز جهان حركت كنيم. در خصوص بحث خودروهاي يورو ٦ بايد بگويم كه ما در قراردادهاي اخير اين موضوع را لحاط كرذبم. در حال حاضر موتورهاي ٣ سيلندر با مصرف سوخت ٥ ليتر و حتی تا ١٦٠ اسب بخار قدرت در دستور كار هست كه به طور مثال ايران خودرو در حال کار با شرکت های آلمانی و سايپا در حال كار با اتريشي هاست. انشالله پروژه سايپا سريعتر به پايان مي رسد و در دو سال آينده مورد يهره برداري قرار مي گيرد.

محمدرضا نعمت زاده-طرح کلید به کلید ایران خودرو

انشالله با گذراندن استاندارها اين پيشرانه ها در كنار موتورسيكلت هاي برقي روانه باز مي شوند. البته فكر مي كنم تا امروز حدود ١٥ هزار موتورسيكلت برقي توليد شده است. بسته حمايتي ما از موتورسيكلت هاي برقي و هيبريدي هم به دولت داده شده و بايد براي ابتداي كار دولت به آن يارانه بدهد. مثلا در چين براي هر دستگاه ١٦ هزار دلار سوبسيت مي دهند.

عرضه موتورهاي سي ان جي سوز براي اتوبوسها هم در حال انجام است. در مورد موتورسيكلت ها از اول تير ماه سال آینده ثبت سفارش موتورهاي كاربراتوزي براي موتورسيكلت ها انجام نخواهد شد و به عنوان جایگزین، توليد موتورسيكلت هاي انژكتوري اغاز شده است.

ما در داخل وانت ها كاميون ها و اتوبرسهای آلاینده را داريم كه بايد در قالب طرح خودروهاي فرسوذه بيايند. كار در اين عرصه كمي سخت تر است زيرا بايد يارانه زيادي به آنها اختصاص يابد. حداقل يك مسير ٥ ساله براي اجرايي شدن این طرح ها پيش رو داريم.

عکس: خبرگزاری خودروکار

کمک به کاهش آلودگی هوا با طرح کلید به کلید ایران خودرو

فروش ويژه محصولات جدید ایران خودرو به مناسبت دهه فجر

رتبه دهم ایران میان کشورهای مونتاژ کننده رنو

ایران خودرو در صدر 100 شرکت برتر ایران

شرایط پیش فروش محصولات جدید ایران خودرو (ویژه دهه فجر)

حضور ایران خودرو با محصولات جدید در نمایشگاه خودرو اصفهان

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی