پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تیگو5 فیس لیفت

تجربه رانندگی با چری تیگو5 فیس لیفت در پیست

تیگو 5 محصول کمپانی چری چین، یک شاسی بلند متوسط شهری است که از حدود یک سال قبل وارد بازار ایران شده است. حالا چری نسخه فیس لیفت تیگو5 را به بازار عرضه کرده است که به جز تغییرات ظاهری و چند آپشن اضافه، شاهد ارتقای عملکرد گیرباکس هم بوده است. تیگو 5 فیس لیفت […]

javankhodro
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

تیگو 5 محصول کمپانی چری چین، یک شاسی بلند متوسط شهری است که از حدود یک سال قبل وارد بازار ایران شده است. حالا چری نسخه فیس لیفت تیگو5 را به بازار عرضه کرده است که به جز تغییرات ظاهری و چند آپشن اضافه، شاهد ارتقای عملکرد گیرباکس هم بوده است. تیگو 5 فیس لیفت موتور 2000 سی سی با 139 اسب بخار توان به همراه گیرباکس CVT دارد و از لحاظ کیفیت ساخت میان خودروهای چینی یک سر و گردن بالاتر است.

تغییر فرم چراغ جلو و دی لایت، جلو پنجره، نمای عقب و همچنین اضافه شدن صندلی برقی راننده، آینه تاشوی برقی و مانیتور بزرگتر از جمله تغییرات این شاسی بلند چینی است.

تست در پیست آزادی

امروز مدیران خودرو فرصتی فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو با تیگو5 اسپرت در پیست اتومبیلرانی آزادی برانند و قابلیت های سواری آن را محکی بزنند.

هوا سرد بود و زمین خشک. خودرو را روشن کردیم و با قرار دادن دنده در حالت D حرکت کردیم. گیرباکس اتوماتیک CVT کاملا اقتصادی عملک می کند و خبری از حس عوض شدن دنده ها نیست، به همین دلیل نیز شتاب گیری اندکی به کندی صورت می گیرد اما نسبت به نمونه قبلی تیگو5، اندکی بهبود احساس می شود.

هنگام عبور از پیچ های تند و با در نظر گرفتن خطوط فرضی ریس لاین در پیست آزادی، نباید انتظار خودروی سواری داشته باشیم، اما با این حال تیگو5 فیس لیفت از پس پیچ ها بر آمد و نمره قبولی را از آن خود کرد، ضمن اینکه عملکرد ترمزها مطلوب ارزیابی شد. در طول مسیر تست، سیستم پایداری الکترونیکی در عبور بهتر از مانورها به راننده کمک می کرد تا حس نا امنی از ذهن پاک شود.

 کیفیت ساخت قطعات داخلی تیگو5 با توجه به مبلغ پرداختی و انتظاری که برای مشتری ایجاد می شود قانع کننده است و همه آپشن های مورد نیاز در آن دیده می شود. در مجموع تیگو5 فیس لیفت تا حدی به مشتری ایرانی کمک می کند تا ذهنیت چینی بودن خودرو را از خود دور کند.

مشخصات فنی

نوع موتور: SQR484F
حجم موتور: 1971 سی‌سی
ضریب تراکم: 10.1
توان: 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
گشتاور: 182 نیوتن‌متر در 4300 – 4500 دور در دقیقه
حداکثر سرعت: 165 کیلومتر بر ساعت (گیربکس CVT) و 175 کیلومتر بر ساعت (گیربکس 5 سرعته دستی)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک‌فرسون
سیستم تعلیق عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی ساده
مصرف سوخت ترکیبی: 8.96 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت (گیربکس CVT) و 8.5 لیتر (گیربکس دستی)
نوع گیربکس: CVT

ایمنی
5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین

 

قیمت تیگو5 فیس لیفت چند است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی