پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کنترل هوشمند حمل و نقل

نصب بیش از 3500 سامانه کنترل حمل و نقل هوشمند در جاده ها

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از نصب بیش از ۳۵۰۰ دستگاه ترددشمار، دوربین ثبت سرعت، کنترل توزین و سامانه بلوتوث زمان سفر در جاده های کشور خبر داد و گفت: شهرداری تهران سرمایه گذاری زیادی در حوزه سیستم های حمل و نقل هوشمند انجام داده است. به نقل از تسنیم، داوود […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از نصب بیش از ۳۵۰۰ دستگاه ترددشمار، دوربین ثبت سرعت، کنترل توزین و سامانه بلوتوث زمان سفر در جاده های کشور خبر داد و گفت: شهرداری تهران سرمایه گذاری زیادی در حوزه سیستم های حمل و نقل هوشمند انجام داده است.

به نقل از تسنیم، داوود کشاورزیان در همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند اظهار کرد: استفاده از سیستم های هوشمند حمل ونقل در ایران سابقه بیش از 10 ساله دارد و سرمایه گذاری های زیادی توسط شهرداری ها به خصوص شهرداری تهران در این زمینه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تاکنون 1920 دستگاه تردد شمار، 680 دوربین ثبت تخلف، 880 دوربین ثبت سرعت، 30 دستگاه کنترل توزین در حال حرکت و50 سامانه بلوتوث زمان سفر در جاده های کشور نصب شده است. تلاش شده این اطلاعات از طریق سامانه 141 به طور مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی یادآور شد: در دولت یازدهم سیاست ما این بوده که بتوانیم سرمایه گذاری ها را متمرکز و گسترده کنیم تا سیستم های هوشمند فراگیر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه گذاری های جسته و گریخته طی 10 سال اخیر در سیستم های حمل و نقل هوشمند ، بیان کرد: در کنار نصب دوربین ثبت تخلف سرعت، فراخوانی برای نصب تعداد 65 دستگاه توزین در حال حرکت داده ایم تا بتوانیم تردد بارهای محوری در سطح جاده های کشور را در راستای حفظ و نگهداری راه ها کنترل کنیم.

کشاورزیان با اشاره به نصب سامانه سپهتن روی اتوبوس ها، گفت: همچنین تصمیم گرفته ایم همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند را به صورت دو سالانه برگزار کنیم. انتظار داریم مهندسان، اساتید دانشگاه و محققان دستاوردهای خود را در این همایش عرضه کنند.

ممنوعیت تردد بدون زنجیر چرخ در محور کرج-چالوس

برخورد پلیس با بارگیری نامتعارف موتورسیکلت ها

جریمه 200 هزار تومانی برای گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغدار

آشنایی با جزییات دوربین های کنترل ترافیکی پایتخت

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی