پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برخورد پلیس با تغییرات نامتعارف در خودروها

برخورد پلیس با تغییرات نامتعارف در خودروها

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا توضیحاتی در مورد تغییرات نامتعارف در خودروها از جمله تیونینگ خودروها، نصب سانروف، شیشه دودی، رینگ اسپرت، تغییر فرمان و ارتفاع خودرو  ارائه داد. نصب سانروف به صورت دستی و در مراکز خارج از شرکت های تولید کننده خودرو نیز غیر مجاز تلقی شده و در لذا به اینگونه خودروها […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا توضیحاتی در مورد تغییرات نامتعارف در خودروها از جمله تیونینگ خودروها، نصب سانروف، شیشه دودی، رینگ اسپرت، تغییر فرمان و ارتفاع خودرو  ارائه داد. نصب سانروف به صورت دستی و در مراکز خارج از شرکت های تولید کننده خودرو نیز غیر مجاز تلقی شده و در لذا به اینگونه خودروها در مراکز شماره گذاری خدمات ارائه نمی شود.

به نقل از عصر ایران – سرهنگ داوود قاسمیان با اشاره به ممنوع بودن هرگونه دستکاری در سیستم موتوری و ارکان خودرو گفت: پایین آوردن ارتفاع خودرو، استفاده از رینگ و لاستیک های اسپرت و غیراستاندارد، نصب آینه های غیر استاندارد و نا متعارف، استفاده از فرمان های کوچک که تسلط راننده بر خودرو را کاهش می دهد ممنوع بوده و درصورت مشاهده پلیس با چنین خودروهایی برخورد می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که استفاده از شیشه دودی تا چه میزان از نظر پلیس مجاز تلقی می شود گفت: استفاده از برچسپ های دودی که بسیار تیره بوده و امکان رویت داخل خودرو وجود ندارد غیر مجاز تلقی خواهد شد.

سرهنگ قاسمیان در مورد نصب سانروف در خودرو که از سوی برخی از مالکان انجام می شود نیز گفت: نصب سانروف به صورت دستی و در مراکز خارج از شرکت های تولید کننده خودرو نیز غیر مجاز تلقی شده و در لذا به اینگونه خودروها در مراکز شماره گذاری خدمات ارائه نمی شود.

وی با اشاره به نصب ادواتی در اگزوز خودرو که باعث تغییر در میزان صدای خودرو می شود خاطر نشان کرد: دستکاری در سیستم اگزوز خودرو به نوعی که باعث ایجاد صدای ناهنجار شود ممنوع بوده  و مطابق بند 94 آیین نامه راهنمایی و رانندگی با آن ها برخورد شده و ضمن اعمال قانون مالک ملزم به رفع نقص خواهد بود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از خودروسازان با ایجاد مراکز آبشن اقدام به نصب مواردی مانند سانروف می کنند، آیا اینگونه موارد نیز از نظر پلیس تخلف محسوب می شود یا خیر گفت: اگر نصب قطعات توسط کارخانه تولید کننده و با هماهنگی با پلیس انجام شود مشکلی نخواهد داشت ولی در مواردی که به صورت دستی و در مراکز خارج از مجموعه انجام شود تخلف محسوب می شود.

سرهنگ قاسمیان در ادامه با بیان اینکه برخی اقدام به تغییر در ارکان خودرو مانند تعویض موتور، اتاق و حتی رنگ خودرو بدون مجوز پلیس می کنند گفت: هر گونه تغییر در ارکان اصلی خودرو مانند موارد ذکر شده نیاز به اخذ مجوز از پلیس و احراز اصالت است و بنابر ماده 30 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتیکه مجوزی از پلیس اخذ نشده باشد موضوع قابل پیگری خواهد بود.

توقیف یک دستگاه سمند با 14 میلیون تومان خلافی !

جریمه 200 هزار تومانی برای گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغدار

در صورت عدم فک پلاک خودرو توسط خریدار چه کنیم؟

جریمه صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی مشخص شد

جریمه نداشتن زنجیر چرخ مشخص شد

کنترل فضای پارک حاشیه ای توسط خودروهای مکانیزه پلیس

چه نوع شیشه دودی از نظر پلیس مجاز است؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی