پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر صنعت در همایش صنعت خودرو

وزیر صنعت و درخواست های بزرگ از خودروسازان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو ، در همايش چهارم صنعت خودرو حاضرين از محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت و معدن و تجارت با تشويق هاي فراوان قدرداني كردند. سپس نعمت زاده طي سخناني گفت: متاسفانه شرايط ايران در دوران تحريم ها به گونه ايي بود سختي هاي بسياري بر ما گذشت اما با […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو ، در همايش چهارم صنعت خودرو حاضرين از محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت و معدن و تجارت با تشويق هاي فراوان قدرداني كردند.

سپس نعمت زاده طي سخناني گفت: متاسفانه شرايط ايران در دوران تحريم ها به گونه ايي بود سختي هاي بسياري بر ما گذشت اما با توافق هسته اي انجام شده فضايي ايجاد شده كه مي توانيم گذشته را جبران كنيم
وي از شايان قرباني دبيركل همايش و همكارانشان تشكر كرد و ادامه داد: همايش تا به حال خوب پيش رفته و انشالله حاصل خوبي داشته باشد وي ادامه داد: بسيار خوشحال هستيم كه کارها با سيتروئن در حال پيشرفت است و اقاي دكتر جمالي گزارش مثبتي داده اند. كار با شريكان فرانسوي قبل از عيد انشالله تمام مي شود و با آلماني ها نيز در حال همكاري هستيم. ديروز سفير سوئد هم از سايت هاي توليدي شهر قزوين بازديد كردند و كارها و گفت و گو ها ادامه دارد. حتي كره اي ها هم  توافقاتي با كرمان خودرو داشته اند كه البته ما راضي نيستيم و گفته اييم كه بازار خودروي ايران در اختيار كسي قرار ميگيرد  كه بخشي از بازارش را به ما بدهد و به فكر سرمايه گزاري باشد

وزير صنعت معدن و تجارت ادامه داد: چرا بخشي از مراكز توليد  و تحقيقات الماني و فرانسوي و در كل شريكان به ايران انتقال پيدا نكند؟

من وقتي مسؤوليتم را در وزارت خانه آغاز كردم متوجه شدم كه برخورد منفي و نا به حقي در جامعه با صنعت خودرو وجود دارد و ما تصميم گرفتيم اين چهره را تغيير بدهيم. حال ممكن است اين كار با تغيير در شرايط فروش، كيفيت و توليد و … باشد اما بايد اين اتفاق بي افتد . حتي به طور متوسط ماهي بك بار جلسه سياست گزاري داشتیم كه در نهايت برنامه راهبردي صنعت خودرو تا سال ١٤٠٤ تدوين شد.

البته هر برنامه ممكن است در زمان اجرا تغييراني داشته باشد؟
من قبلا گفتم كشور ما نياز با ٢٥٠ هزارگيرباكس اتوماتيك دارد و خوشبختانه اين اتفاق با توليد در قزوين محقق مي  شود. حتي براي ساينا به دليل اين كه مشتريان منتظر بودند تصميم گرفتند معطل نشوند.

ما بايد كاري كنيم كه در سال آينده همه صنعت خودرو را تشويق كنند.كنفرانس ها بايد ادامه يابد و مسائل صنعت خودرو بررسي شود.  من گزارشي را خواندم كه مربوط برد به نارضايتي مردم در حوزه خدمات پس از فروش که ٢٥ درصد آن  مربوط به نبود قطعه بود. اين موضوع را بايد حل كنيم و مشكلي نيست كه حل نشود. خودروسازان بايد بشینند و بررسي كنند كه راه حل چيست و اين مشكلات نه چندان سخت را حل كنند.حل كردن اين مشكلات ساده تر از همكاري هاي مشترك است. زمان بگذاريد و نارسايي ها را حل كنيد. خروجي اين همايش را مردم بايد احساس كنند. بالاخره ما نزديك به ٢٥٠٠ واحد خدمات پس از فروش داريم كه حتي اگر ١ درصد ان ها هم اشكال داشته باشند همه شهر را به هم ميريزند.

وي در خصوص سياست گزاري هاي وزارت خانه اش نيز گفت: ما در همين اواخر نواقص آیین نامه حمايت از حقوق مصرف كنندگان را  انجام داديم . حتي من اصرار داشتم كه در صورت اشكال عمده يك خودر و بتوانیم خودروي جايگزين در اختيار مشتري قرار دهيم تا مشكل رفع شود. خودرو سازان داخلي نبايد از فراخوان ها بترسند.

ما زماني كه كنفرانس را اغاز كرديم خودروهاي ما يورو ٢ بود و حالا يورو ٤ هستيم و شال بعد انشالله  يورو ٥، در همين انتقال، استانداردها بيش از ١ ميليون تن مواد آلاینده کمتر تولید شده است.

انشالله در سقف ٢ سال استانداردهاي اجباري از  ٥٠ به 81 افزايش خواهد يافت. وي در خصوص  حوزه توليد هم گفت: در دو سال قبل رتبه ما در جهان ١٨ بود اما انشالله امسال اگر به بيش از ١.٣ برسيم رتبه  ١٦ جهاني را كسب ميكنيم.

صنعت خودرو كمك بسياري به دولت كرده است. خودروسازهاي ما فقط ٤ هزار میليارد به بانك ها سود پرداخت مي كنند. در حالي كه با صرف جويي مي توان سرمايه گزاري كرد و خودروها را رشد داد. بدترين موضوع براي صنعت گر پرداخت به اموري است كه به توليد ارتباطي ندارد. من خواهش ميكنم خودروسازان در اين زمينه كمي دقت كنند

در زمينه كيفيت نيز قطعات بسيار رو به بهبود است و به خصوص خودروها بسيار بهتر شدند. خودرو سه قيمت عمده دارد اول قطعه كه ما خوشبختانه توان و علم را داريم و بايد فقط تصميم بگيريم و توليد كنيم. قطعه سازان بايد واحد تحقيق و توسعه داشته باشند قرارنيست يك قطعه را ٢٠ سال يك شكل توليد شود. نبايد قطعه اي ساخته شود كه ريجكت گردد. ما بايد به شاخص هاي كيفي شركاي خارجي برسيم. در همه موارد از نقطه جوش گرفته تا موتور كارگر ايراني توانمند است و فقط  نياز به آموزش داريم. خودروسازان بايد به خودرويي اجازه بدن از كارخانه بيرون بيايد كه بي اشكال باشد. بايد به سيستم هاي كنترل كيفي بيشتر دقت كنند.

ما حدود ١٨ ميليون خودرو در سطح خيابان داريم كه طبق گزارشات در سال قبل ٨ ميليون خودرو به نمايندگي ها مراجعه کردن كه اين مرضوع با توجه به مردمي  بودن بسيار حساس است و بايد بيش از اين به آن توجه شود

در سال قبل كمپيني راه افتاد که متاسفانه اشكال ايجاد كرد زيرا خودرو عامل اشتغال و توسعه است و بعضي در نزديكي انتخابات چاره اي جز اين براي تخريب نداشتند. با اين حال شكر خدا امسال ٤٠ درصد رشد توليد داشتيم كه بسيار مهم است.

وي در پايان سخنانش گفت  از همه به خصوص شركاي خارجي هم تشكر ميكنيم.

سی پارت ،برند جدید قطعات سایپا

موتور ایتالیایی برای محصولات ایران خودرو

رنو به فکر افزایش کیفیت خدمات در ایران است

گزارش از چهارمين همايش بين المللي صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی