پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمایت گروه بهمن از کودکان سرطانی محک-2

گروه خودروسازی بهمن به کمک کودکان سرطانی میرود

گروه خودروسازی بهمن به منظور حمایت از کودکان سرطانی هزینه آزمایشات اولیه مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز را پرداخت میکند. با همکاری گروه بهمن (شرکت‌های بهمن موتور و بهمن دیزل) و مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «محک» ثبت 5 هزار نمونه اولیه جهت مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌‍ساز در محک انجام می‌شود. […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

گروه خودروسازی بهمن به منظور حمایت از کودکان سرطانی هزینه آزمایشات اولیه مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز را پرداخت میکند.

با همکاری گروه بهمن (شرکت‌های بهمن موتور و بهمن دیزل) و مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «محک» ثبت 5 هزار نمونه اولیه جهت مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌‍ساز در محک انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی گروه بهمن، بیمارستان «محک» به عنوان تنها بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان اطفال در ایران که توسط مؤسسه خیریه محک ساخته و اداره می‌شود، دارای یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های تخصصی مولکولی می‌باشد قصد دارد مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز را در محک با تعداد اولیه 5 هزار نمونه در یک سال (سال 96) راه‌اندازی کند. با توجه به این موضوع گروه بهمن در نظر دارد در راستای مسئولیت اجتماعی، هزینه آزمایش اولیه این 5 هزار نمونه را تأمین کند.

حمایت گروه بهمن از کودکان سرطانی محک-1

از این رو تفاهم‌نامه‌ای میان گروه بهمن و مؤسسه خیریه «محک» به امضا رسید و مقرر شد تا گروه بهمن هزینه آزمایش HLA Typing برای 5 هزار نمونه جهت ایجاد مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز را با تمرکز بر درمان سرطان اطفال از طریق اختصاص مبلغی ثابت از فروش خودروهایش تأمین کند.

این پروژه که نتیجه پیوند اهداف یک سازمان مردم‌نهاد با بخش خصوصی است با هدف تأمین سلول‌های بنیادی خون‌ساز برای بیماران نیازمند به پیوند به خصوص کودکان مبتلا به سرطان آغاز شد.

حمایت گروه بهمن از کودکان سرطانی محک-2

گفتنی است حضور داشتن محک در شبکه ملی و جهانی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز در آینده باعث خواهد شد که بسیاری از کودکان نیازمند پیوند که قادر به تأمین نمونه از میان اقوام خود نبوده و بعضا به خریداری نمونه از بانک‌های جهانی اقدام می‌کردند، مشکلشان مرتفع شود.

حمایت گروه بهمن از کودکان سرطانی محک-2

براساس این تفاهم‌نامه تلاش می‌شود تا یکی از مراکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز ایران در محک شکل گیرد و با استفاده از ظرفیت جامعه مدنی ایران، امکان استفاده رایگان برای نیازمندان به پیوند فراهم شود. تا علاوه بر دریافت‌کنندگان، اهداکنندگان نیز بتوانند با اهدای مشارکت ارزشمند خود، نوع جدیدی از اندیشه والای کمک به همنوع را تجربه کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی