پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس_بین شهری

آغاز فروش بلیت اتوبوس ویژه سفرهای نوروزی

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری از آغاز فروش اینترنتی و حضوری بلیت‌های نوروزی اتوبوس از اول اسفندماه خبر داد و گفت: شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست و به همین دلیل در راستای افزایش استقبال از حمل و نقل عمومی جاده‌ای، نرخ بلیت اتوبوس نوروز امسال افزایش نمی‌یابد. احمدرضا عامری در گفتگو با فارس اظهار داشت:‌ آماده‌سازی […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری از آغاز فروش اینترنتی و حضوری بلیت‌های نوروزی اتوبوس از اول اسفندماه خبر داد و گفت: شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست و به همین دلیل در راستای افزایش استقبال از حمل و نقل عمومی جاده‌ای، نرخ بلیت اتوبوس نوروز امسال افزایش نمی‌یابد.

احمدرضا عامری در گفتگو با فارس اظهار داشت:‌ آماده‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی، مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه از ماه‌های گذشته برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح نوروزی سفر‌های جاده‌ای از 25 اسفندماه 95 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین‌ماه 96 ادامه دارد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: طبق هماهنگی اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌‌ای‌، پیش‌فروش‌ بلیت‌های نوروزی اتوبوس از فردا اول اسفند‌ماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: امسال پیش‌فروش اینترنتی و حضوری به صورت هم‌زمان برقرار خواهد بود و هر میزان تقاضا در پیش‌‌فروش اینترنتی باشد، ظرفیت را فراهم می‌کنیم.

عامری اضافه کرد: پیش‌فروش حضوری از طریق دفاتر سطح شهر و دفاتر مستقر در پایانه‌های مسافری خواهد بود، ضمن آن که پیش‌فروش اینترنتی نیز از طریق سایت‌های شرکت‌های تعاونی مسافری انجام می‌شود.

‌مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اظهار داشت: هر سال به دلیل انجام ترددهای یک سر خالی، نرخ بلیت‌های اتوبوس برای ایام نوروز حدود 20 درصد افزایش می‌یافت، اما در نوروز 96 نرخ بلیت اتوبوس افزایشی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: به هر حال شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست و با همین نرخ‌‌های فعلی هم تقاضا برای حمل و نقل عمومی جاده‌ای کم است، بنابراین تصمیم گرفتیم با وجود تردد‌‌های یک‌سرخالی، نرخ‌های بلیت اتوبوس افزایشی نداشته باشد تا استقبال مردم از حمل و نقل عمومی جاده‌ای افزایش یابد و به دنبال آن با کاهش سوانح رانندگی در این ایام مواجه باشیم،‌ امیدواریم مردم هزینه‌های ما را با استقبال بیشتر از حمل و نقل عمومی جاده‌ای، جبران کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اضافه کرد: دغدغه سیستم حمل و نقل عمومی جاده‌ای ارتقاء ایمنی در جاده‌ها، افزایش خدمات و رضایت‌مندی مسافر است.

‌عامری با اشاره به اینکه حدود 20 هزار دستگاه‌ وسیله نقلیه عمومی مسافری داریم، اضافه کرد: ‌‌متوسط سن اتوبوس‌های ناوگان 12 سال و سواری کرایه حدود پنج سال است.

وی یادآور شد: ‌‌در جاده‌های کشور‌ امکانات خدماتی-رفاهی در مجموعه‌های بین‌راهی فراهم شده است تا مسافران نوروزی از این امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور بیان کرد: در راستای کاهش ازدحام و ترافیک‌ در روزهای آغازین‌ و روزهای پایانی نوروز، مسافران نوروزی حتماً توزیع زمان سفر‌ داشته باشند‌ و سفرهای خود را در این ایام توزیع کنند؛ از مسافران می‌خواهیم برای تهیه بلیت اتوبوس، روز‌های قبل از حرکت، اقدام کنند و به فکر این نباشند که همان لحظه سفر با حضور در پایانه، نسبت به تهیه بلیت و‌ انجام سفر اقدام کنند.

وی اظهار داشت: ‌مدیریت سفر امری ضروری است، ‌با توجه به ظرفیت مناسب ناوگان در این ایام و وجود تعداد صندلی کافی‌ با کمی مدیریت سفر، جابه‌جایی‌ها به بهترین وجه انجام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد:‌ در راستای حفظ ایمنی سفرها، پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده نیز انجام شده است زیرا رانندگان بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند و باید ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای به عنوان حاکمیت این صنعت، در پایانه‌های مسافری مستقر هستند و بر عملکرد ناوگان نظارت دارند، البته در ایام دیگر سال هم نمایندگان سازمان راهداری در دفاتر پایانه‌‌ها حضور دارند اما در ایام پیک سفر نظیر نوروز، این نظارت‌ها دوچندان می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور یادآور شد: مدیران فنی شرکت‌های تعاونی هم با بررسی صورت وضعیت مسافر و نظارت فنی بر ایمنی خودرو تلاش می‌کنند سفر برای مسافران با آرامش همراه باشد.

عامری بیان کرد: به رانندگان و شرکت‌‌های اتوبوسرانی تأکید شده است‌ بررسی دقیق موارد فنی، نظافت داخل اتوبوس، ‌ایجاد امکانات رفاهی مناسب در اتوبوس برای مسافر و ‌سلامت سیستم‌های تهویه‌ را حتماً مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اضافه کرد: به شرکت‌های حمل و نقلی مسافری توصیه شده است در پایانه‌ها با نمایندگان سازمان راهداری همکاری کامل داشته باشند تا جابه‌جایی مسافر در این ایام با مدیریت دقیق عملیاتی شود.

فروش 1350 دستگاه اتوبوس اسکانیا به ایران

احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس

قرارداد فروش 900 اتوبوس مدل لیاز به ایران امضاء شد

ایران رکورددار بالاترین حد مجاز سرعت اتوبوس در جهان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی